kroonplaten frezen

Timba

MF veteraan
29 jun 2005
1.125
0
hallo,


wie kan er hier voor mij een keer tussendoor een onder en boven kroonplaat frezen?
ik heb 2 usd poten van een gsxrk6 die wil ik in mijn zx6r uit 2000 hebben
het zou mooi zijn ala de balhoofdpen ook gelijk over geperst kan worden.

als iemand dat kan en wat tijd over heb voor mij.. graag!
voor een mooi prijsje natuurlijk ;)

prive berichtje zou t makkelijkst zijn..

alvast bedankt!
gr Tim
 
Heb er genoeg gefreesd, alleen kan/mag het eigenlijk niet meer ivm veel te veel werk wat op de machines staat.

Ook is het wel eens voorgekomen dat er iemand crashte met zo'n machine tijdens het beunen, dan is de baas niet blij...

Mocht je zelf gaan ontwerpen dan hou er goed rekening mee dat hoe meer schuine kanten/kamertjes etc. je erin verwerkt dit behoorlijk de prijs op kan schroeven omdat dit simpelweg meer tijd kost.

Post eens een tekening?
 
Heb er genoeg gefreesd, alleen kan/mag het eigenlijk niet meer ivm veel te veel werk wat op de machines staat.

Ook is het wel eens voorgekomen dat er iemand crashte met zo'n machine tijdens het beunen, dan is de baas niet blij...

Mocht je zelf gaan ontwerpen dan hou er goed rekening mee dat hoe meer schuine kanten/kamertjes etc. je erin verwerkt dit behoorlijk de prijs op kan schroeven omdat dit simpelweg meer tijd kost.

Post eens een tekening?


En dan is dit wat de schrijver bedoeld
full
 
Ik heb zelf ooit voor een rickman frame, waar ik een zx10 voorvork in wilde plaatsen er gewoon zelf een gegoten....
Een paar dummies maken voor de poten, deze iets kleiner maken zodat je alles naderhand kunt bewerken, en in klei afgedrukt, daarna gewoon een brok alu gesmolten in een stalen bak met een gasbrander, gieten, en afwerken... kost wat tijd, maar resultaat was helemaal top...En helemaal met de hand, is nooit een freesbank aan te pas gekomen, alleen een kolomboor en een schaafbank
motor inmiddels verkocht, dus kan helaas geen piccie sturen
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ooit voor een rickman frame, waar ik een zx10 voorvork in wilde plaatsen er gewoon zelf een gegoten....
Een paar dummies maken voor de poten, deze iets kleiner maken zodat je alles naderhand kunt bewerken, en in klei afgedrukt, daarna gewoon een brok alu gesmolten in een stalen bak met een gasbrander, gieten, en afwerken... kost wat tijd, maar resultaat was helemaal top...En helemaal met de hand, is nooit een freesbank aan te pas gekomen, alleen een kolomboor en een schaafbank
motor inmiddels verkocht, dus kan helaas geen piccie sturen
:}

Ik heb kroonplaten (en hele vork) van een ZXR750 in mn GPZ750Turbo zitten. Zelf aangepast/pen overgeperst enzo. Maar de leek heeft geen idee van hoeveel tijd/kunde/aandacht daarvoor nodig is :N Kroonplaten zijn op een CNC (Haas Minimill) aangepast (GPz-stuurpen in ZXR-platen). Het is niet te doen 'voor een zacht prijsje'.
 
Heb je niet toevallig een kennis/vriend oid die leeraar/leerling is op een werktuigboukundige school of iets in die richting. Het is natuurlijk per school anders maar meestal doen ze daar niet super moeilijk over draaiuren van machines. Alleen materiaal betalen en een kratje bier en klaar is kees.
 
Ja ja hier op het ROC maken ze gewoon opdrachten voor de Bosch groep hoor en zit ook de freesbank voor 80 % volgeboekt hoor !

De prijs van dat soort machines is zo hoog dat je ermee moet werken anders is het weggegooid geld !
En wat dingen aanpassen zou op een conventionele bank ook wel kunnen, die word bij mij in de werkplaatst ook bijna nooit meer gebruikt , helaas !
Maar een tekening en een tweetal platen cnc frezen gaat je zeker voor twee stuks gewoon een aardig centje kosten !
dus ik ging voor die goedkope duitse plaatjes en zou die wat naar eigen ontwerp aanpassen, wat goed gaat in wat loze uurtjes !
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook dat het per school anders is.
Maar ik heb twee jaar geleden op de Fontys Hogeschool in Eindhoven gezeten en daar stond de CNC machine 90% van de tijd stil, tijd genoeg dus voor een projectje.
 
Ik kan alles ook digitaal optekenen maar het verspanen kan ik nog niet cnc, hebben ze me nog niet geleerd <.<.
Maar dat frezen van kroonplaten is meer een rot werk dan je zou denken.
Toch denk ik als je zelf in de metaal zit dit veel goedkoper kan als 500-600 eurie.
Maarja dan word je gematst vaak :p.
 
Ach ja, je kan idd 500euro betalen voor een kroonplaat en dan nog eens nep-carbon er op plakken en dan nog steeds eigenlijk niks opgeschoten zijn,

of je kan me een ontwerp toe sturen hoe je het wilt en dan maak ik het naar je eigen wensen voor het zelfde geld ....
 
beter safe then sorry.

dremel _O-

Maar van welke belasting ga je dan uit? Volledige ingeveerd en dan 5 keer de wielbelasting ofzo?
Als ik het FEM plaatje bekijk simuleer je niet de werkelijkheid, aangezien de voorspanning van het inklemmen van de poten er niet in zit en er geen randvoorwaarden voor de inklemmingen is; de ingeklemde poten zullen de inklemgaten altijd meer vlak houden.. O-) Is dat nu safe of sorry? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan