Kruisinga motoren

Thomas heeft de zaak toen overgenomen van Han, Han heeft niks meer met de toko te maken zo past ut in de zaak
 
Sorry als ik hier iets aanhaal wat niet in relatie staat maar ik zag toevallig deze website http://www.motorgoedkoop.nl/

Met daarop dit stuk tekst:

/quote/
Vriendelijke groeten, Han Kruisinga


Wij zijn voor advies bereikbaar:
E-mail: info@motorgoedkoop.nl
Telefoon: dinsdag t/m zaterdag
van 09.00 tot 17.00 uur
06 - 222 33 135
Fax: 0182-539 642
Postbus 494, 2800 AL Gouda

/quote/

Weet iemand hoe dit in het verhaal past?


Han Kruisinga heeft zijn motorzaak ongeveer 4jaar geleden verkocht aan de huidige eigenaar.

Han is daarna motorgoedkoop begonnen.
 
Ik wil mij graag aansluiten bij alle steun betuigingen.

Ik kreeg gisteren een brief van Troost makelaars en taxateurs, waarin de veiling en kijkdagen werden aangekondigd. Koud uit de lucht komen vallen zonder enige vorm van begeleidende brief. Hieruit moet je dus zelf maar afleiden dat het over en sluiten is, terwijl je er twee weken nog bent geweest. Ik vind dat geen nette manier om met de oude klanten van Kruisinga om te gaan. :(

Daarnaast kan ik maar een ding toevoegen: FUBAR (Fucked Up Beyond All Recognition)

Groeten,

Jorgen
Zo'n brief kreeg ik ook en ik ben nog nooit bij Kruisinga geweest. :?
Is waarschijnlijk aan alle rijbewijs A bezitters in de regio gestuurd..
 
Toch jammer, was een fijne motorzaak.

Maar voor mensen in de buurt van Zwijndrecht, sinds verleden jaar zit daar Zwart motoren. Vind ik persoonlijk een hele fijne zaak. Niet zo groot maar wel zo gezellig.
 
Echt rot voor ze om met goede wil tenonder tegaan.
Mensen met een zaak en ook nog eens hart voor de zaak zie je maar weinig.
Kruisinga Motoren ken ik niet persoonlijk, maar uit de reacties die ik hier zie, hebben(hadden) ze wel hart voor de zaak en dat is zeldzaam!

Heel veel succes in de toekomst!

RSV MIllEMAN
 
Ben al meer als 10 jaar klant en hebben me altijd perfect geholpen ook laatst nog toen ik me nieuwe fazer in puin had gereden (niet eens mijn schuld) mooi een nieuwe fz6 geregeld na meer als 100.000 km een andere motorzaak zoeken die ook zo'n service geeft en liefde voor het vak nou succes ermee, mooi kut.JONGENS BEDANKT :( :(
 
Mooi kut, maar hoe gaat het bij zo`n veiling? Moet je hele grote partijen opkopen of kun je ook per stuk kopen?

....jaja ik ken het gezegde..

s4s
 
Mooi kut, maar hoe gaat het bij zo`n veiling? Moet je hele grote partijen opkopen of kun je ook per stuk kopen?

....jaja ik ken het gezegde..

s4s

Alle motoren, kledingstuken, helmen enzo worden allemaal per stuk geveild. Behalve kleine dingen zoals goedkope handschoenen, olie producten per setje, sleutelhangers en mini motortjes worden op een grote hoop gegooid en in 1 koop verkocht. Tis dus ook gewoon voor particulieren.

Let wel op, de prijs die je bied is exclusief btw en veilingtoeslag, komt dus nog 35 % bij.
 
En ik begrijp wel dat dat veiling huis lekker veel reclame maakt bij klant en andere motorrijders
Als je niet gewent bent om dingen op een veiling te kopen wordt je snel mee gesleept
Ik ben wel eens op veilingen geweest waar dingen verkocht werden voor prijzen die boven de winkelprijs lag
En die veiling kosten die tikken wel door
Maar je kunt er af entoe wel koopjes weg halen en het is best leuk,die veilingmeester maakt er wel een show van
 
Let wel op, de prijs die je bied is exclusief btw en veilingtoeslag, komt dus nog 35 % bij.

38%
We kennen de inhaligheid van vadertje Staat inmiddels: er gaat ook btw over de 16% veilingkosten dus 116+19% = 138,04%

De meeste motoren vallen onder de marge-regeling, daar komt 'alleen' 19,04 veilingkosten bij (dus niet 16% zoals bij de btw spullen).
 
38%
We kennen de inhaligheid van vadertje Staat inmiddels: er gaat ook btw over de 16% veilingkosten dus 116+19% = 138,04%

De meeste motoren vallen onder de marge-regeling, daar komt 'alleen' 19,04 veilingkosten bij (dus niet 16% zoals bij de btw spullen).
2e hands-motorfietsen vallen onder de margeregeling, maar alleen als ze van particulieren zijn ingeruild of ingekocht. Ex verhuur-, ex demo- en ex lesmotoren zijn wél BTW-voertuigen.

Bij een margevoertuig wordt wél BTW gerekend, maar alleen over de marge (=winst), dus alles wat hij meer opbrengt dan de boekwaarde.
 
Wat denk je van die inhaligheid van die veilingfirma
Stel ze veilen een motor voor 5000E daar vangen ze 800 E veiling kosten voor
Veel werk hebben ze er niet aan ,je moet gelijk kontant betalen en binnen een dag je motor ophalen
Die advertenties worden waarschijnlijk betaald door de curator cq de mensen die failliet zijn gegaan
 
Wat denk je van die inhaligheid van die veilingfirma
Stel ze veilen een motor voor 5000E daar vangen ze 800 E veiling kosten voor
Veel werk hebben ze er niet aan ,je moet gelijk kontant betalen en binnen een dag je motor ophalen
Die advertenties worden waarschijnlijk betaald door de curator cq de mensen die failliet zijn gegaan

Alles word betaald door de veilingfirma hoor. Alle advertenties, mailings enzo. Er loopt nu al 2 weken zo'n irritant man van de veiling rond die alles heel goed weet enzo (goed recht het is zijn vak maar ik vind m verdomd irritant) En die moet ook betaald worden enzo. Afhuren van een veilingplaats (kan niet in de motorzaak zelf, ivm ruimte enzo)

Hoop dat deze HEL zo snel mogenlijk voorbij is, vind er niets meer aan zo :(
 
Alles word betaald door de veilingfirma hoor. Alle advertenties, mailings enzo. Er loopt nu al 2 weken zo'n irritant man van de veiling rond die alles heel goed weet enzo (goed recht het is zijn vak maar ik vind m verdomd irritant) En die moet ook betaald worden enzo. Afhuren van een veilingplaats (kan niet in de motorzaak zelf, ivm ruimte enzo)

Hoop dat deze HEL zo snel mogenlijk voorbij is, vind er niets meer aan zo :(
Sterkte nog even, de laatste paar dagen, natuurlijk ook voor de rest van het team.
 
Alles word betaald door de veilingfirma hoor. Alle advertenties, mailings enzo. Er loopt nu al 2 weken zo'n irritant man van de veiling rond die alles heel goed weet enzo (goed recht het is zijn vak maar ik vind m verdomd irritant) En die moet ook betaald worden enzo. Afhuren van een veilingplaats (kan niet in de motorzaak zelf, ivm ruimte enzo)

Hoop dat deze HEL zo snel mogenlijk voorbij is, vind er niets meer aan zo :(

Succes met het zoeken naar een nieuwe baan. Nog bedankt dat je me de laatste vrijdag dat jullie open waren nog belde dat ik de door mij bestelde onderdelen snel moest komen halen. Anders had ik nu nog zonder spiegel gereden ben ik bang.
 
Het is een openbare verkoping, het kan niet terug naar Kruisinga en de curator wil het ook niet houden, dus alles moet sowieso weg. En het is een veiling bij opbod, heb ik begrepen, dus als niemand biedt op wat de curator als openingsbod noemt, gaat het openingsbod gewoon naar beneden, net zolang tot er iemand biedt. En daarna gaat het dus weer langzaam omhoog...

[me]Ben benieuwd hoeveel bieders zaterdag een koopje denken te hebben en zich vervolgens rotschrikken van de bijkomende kosten ( 19,04 tot 38,1% )[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan