Flandriafreak.
Die hard MF'er
Heeft er hier al iemand ervaring of meer weet van het gekende High Velocity Oxygen proces om onderdelen op te spuiten.
Ik ben een Flandriafreak (hoort hier misschien niet thuis maar ja) en heb soms problemen met ingelopen kruktappen ter hoogte van het lager aan vliegwielkant.
Ik heb veel originele new old stock onderdelen gehad maar de krukas afdeling voor bepaalde typen van motorblokken is bijna op.
Kan dit een goed degelijk alternatief zijn om de originele krukas te redden naar originele maten/lager.
Bij mij in de buurt is er een bedrijf LMS genaamd te Elsloo.
Een andere optie is de kruk-tap 1mm afdraaien/slijpen naar een ondermaatse lager (die is er en ook de dichting) maar dan is de hardheid weg en de kruk-tap natuurlijk zwakker.
Volgens mij is de kruk-tap enkel oppervlakte gehard.
Of is er nog een andere optie, graag een reactie van de krukas specialisten hier op het forem.
Ik ben een Flandriafreak (hoort hier misschien niet thuis maar ja) en heb soms problemen met ingelopen kruktappen ter hoogte van het lager aan vliegwielkant.
Ik heb veel originele new old stock onderdelen gehad maar de krukas afdeling voor bepaalde typen van motorblokken is bijna op.
Kan dit een goed degelijk alternatief zijn om de originele krukas te redden naar originele maten/lager.
Bij mij in de buurt is er een bedrijf LMS genaamd te Elsloo.
Een andere optie is de kruk-tap 1mm afdraaien/slijpen naar een ondermaatse lager (die is er en ook de dichting) maar dan is de hardheid weg en de kruk-tap natuurlijk zwakker.
Volgens mij is de kruk-tap enkel oppervlakte gehard.
Of is er nog een andere optie, graag een reactie van de krukas specialisten hier op het forem.