krukas GS1000 GSX1100

reinhoud

MF veteraan
25 feb 2007
15.535
10.575
Andere kant van de evenaar
Heren,

Een drijfstang van mn GS1000 is geknapt.
De rest van de krukas is nog in goede condite, een stuk beter dan de andere die ik heb liggen.
Nu ben ik wat aan het rondneuzen wat er nog verkrijgbaar is, de drijfstang voor de GS1000 wordt niet meer gelevert.
Ik kan wel aan Carillo's komen, maar die zijn boven mijn budget.

Nu heb ik gehoord dat drijfstangen van een GSX1100 sterker zijn.
Weet iemand hoeveel sterker?
Ja, ik weet dat ze iets langer zijn. ;)

Past eventueel een krukas van een GSX1100 in het carter van een GS1000?

Klopt het dat er een GSX1100 is die vanaf fabriek gelast is?

Mijn dank is evenredig aan uw goedheid. :)

Als iemand
 
Bij mijn weten zijn er geen GS of GSX krukassen die vanuit de fabriek gelast komen.
Of een GSX1100 krukas past in een GS carter weet ik niet zeker maar ik denk het wel.
Er staat overigens voor 75 euro een andere krukas met drijfstangen te koop op marktplaats.
Interesse?
Ik kan hem voor je aanschaffen en opsturen.
En anders moet je JSPP eens bellen, wellicht heeft die nog een doorgelaste GSX as liggen.


http://www.marktplaats.nl/a/motoren...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
De ervaring leert dat zo'n krukas eindeloos lang meegaat zolang hij olie krijgt. Of je moet gaan opvoeren of rare dingen gaan doen (iets met een turbo ofzo) :+

Ik kan weleens gaan kijken hoor, maar niet erg snel want mijn agenda zit aardig vol.
 
Laatst bewerkt:
Gsx krukassen passen niet in een gs1000, de doorgelaste krukassen die standaard in gsx blokken liggen zijn die van de gsx1100 EF dit zijn zwarte blokken en hebben ook een iets ander model dynamodeksel, ik meen dat ze 1157cc zijn? maar dat weet ik niet zeker meer
Ze passen in ieder geval niet in een gs1000...
 
vanaf ,83 kwamen ze met zwarte blokken en die waren al doorgelast, in 1984 kwam de GSX1135 met een ander blok en was ook doorgelast.
Maar zover ik weet passen de krukassen van een 1074 en een 1135 niet, maar of een 1074 in een 1000 past durf ik niet te zeggen, in de VS hadden ze van de Katana 1074 ook een 998 uitvoering.
Dat was een 1000 onderblok met een 1074 4 kleps kop.
 
Dank voor de info!

Hoeveel sterker zijn de drijfstangen van een GSX t.o.v. een GS1000?
Voor de GSX-en zijn namelijk nog wel drijfstangen te koop.

En wat kunnen Carillo's aan? Kun je met Carillo's de toerenbegrenzer met een gerust hart op 12.000 zetten? ;)
 
Sorry, meer vragen.

Um, op de drijfstangen staan nummers, op de oude krukas staan de nummers; 490 15
Op de krukas met de gebroken drijfstang staan op 2 drijfstangen S5 en op de andere 2 S6.
Nu heb ik een drijfstang gevonden (nieuw), en daar staat S3 op.

Weet iemand of het echt van belang is of de nummers over een komen?

Dank.
 
Volgens mij zijn die nummers een gewichtklasse van de drijfstang en mogelijk ook nog een maatvoering.
De GSX drijfstangen zijn niet zo sterk als carillo, maar kunnen redelijk wat hebben.
Een rollen/kogel gelagerde kruk vind overtoeren niet zo fijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan