Krukas kaduuk... wat nu

10 jun 2005
48
0
Purmerend
Ola,

Na wat uurtjes graven uitgevogeld wat er mis is met m'n Kawa VN1500...
Big-end legers eruit, en krukas naar z'n mallemoer...

Big-end lagers zagen er wat vreemd uit ...
full

_O-

Maar nu? nieuwe krukas en drijfstangen kost €1550,- dan komen er nog allerlei kleine dingen bij.
Niet echt intressant voor een motor van 18 jaar oud met (voorheen) een marktwaarde van ong. € 3000,-

Ook een tweedehands krukas schijnt het erg lastig te vinden te zijn omdat dit (kom je nu achter) een zwak punt is van de Vulcan.

Verkopen in onderdelen? heeft iemand hiet ervaring mee?

Of heeft iemand nog briljante ideëen?

Allerlei suggesties zijn welkom,

Ralph.
 
En dan wachten tot het volgende kapot loopt. Het zijn niet Kawasaki's beste blokken helaas.
Ik zou hem in onderdelen of als kapot geheel nu verkopen, zo'n ding is net een bodemloze put. ;(
 
Dat kan t revisiebedrijf uitzoeken, moet ook wel want die moet eerst meten wat er in zou passen, dan pas nav de maten die verkrijgbaar zijn de boel slijpen, tip: Stolk in Rotterdam.
Als die dat voor je uit willen zoeken, krijgen ze het ineens érg druk.......
Ook wil ik je even attenderen op het feit dat de lagertoepassingsboeken zo dik zijn als een fors telefoonboek, als ze die iedere keer moeten doorzoeken, gaan ze absoluut failliet.
Dat is ook de reden dat ik om onderdeelnummers vroeg, niet naar "wat er mogelijk is"
DADEN wil ik zien, GEEN WOORDEN!
Iedereen weet wel "iemand" die "iets" kan, alleen hebben we daar voorlopig niks aan.
We gaan hier voor keiharde resultaten :Y
 
Is de krukas hard ingesleten?
Bij revisie van M.A.N. of mercedes vrachtwagenmotoren lieten wij al wel eens een krukas "opspuiten" en daarna opnieuw slijpen naar standaard maatvoering.
Ik weet niet of dit mogelijk is met een motor-krukas, maar mischien is dit een optie... (is trouwens niet goedkoop)
 
Terug
Bovenaan Onderaan