Krukas vervangen suzuki gn250

Frisogn250

Rookie
17 sep 2023
4
0
Goeiedag allen,

Op mp heb ik mijn Suzuki gn250 gekocht na enige tijd gereden te hebben hoorde ik een raar motorblok geluid. Helaas vertelde een monteur dat mijn krukas de boosdoener is. Nu de vraag aan jullie, kan ik alleen de krukas vervangen of is de schade funest voor de motor.
 

Bijlagen

  • IMG_1622.jpeg
    IMG_1622.jpeg
    376,6 KB · Weergaven: 3
Je zult t blok moeten openen om een goede conclusie te trekken, als alles nog in de range is kun je soms volstaan met alleen een andere krukas danwel revisie v d krukas.
Maar als alles toch wel t eea te verduren heeft gehad dan komt er nog wel wat bij.,
Maken of je er vanaf maken..
 
Goeiedag allen,

Op mp heb ik mijn Suzuki gn250 gekocht na enige tijd gereden te hebben hoorde ik een raar motorblok geluid. Helaas vertelde een monteur dat mijn krukas de boosdoener is. Nu de vraag aan jullie, kan ik alleen de krukas vervangen of is de schade funest voor de motor.
Wat een geweldig mooie fiets, ik zou zeker voor reparatie of evt. een ander blok gaan.
 
Goeiedag allen,

Op mp heb ik mijn Suzuki gn250 gekocht na enige tijd gereden te hebben hoorde ik een raar motorblok geluid. Helaas vertelde een monteur dat mijn krukas de boosdoener is. Nu de vraag aan jullie, kan ik alleen de krukas vervangen of is de schade funest voor de motor.
Eerst openmaken diagnose stellen.
Er zit volgens mij ook een balansas in. Daar kan ook iets mee zijn.

Krukas zelf gaat niet zomaar stuk. Doorgaans eerst de lagers. Maar schade als gevolg daarvan kan wel degelijk.

Oftewel: eerst kijken, controleren, meten.

Is sowieso leerzaam.
 
Waarom heb je de monteur gevraagd? hoorde je een kloppend, of malend geluid? Ik gok op kloppen. Dan ligt je big end er uit. Dat is een krukas en een drijfstang.
Leuk om het blok open te maken maar in alle gevallen, reviseren is te duur. Zoek maar een tweede fiets of blokje en sleutel dat over.
 
Terug
Bovenaan Onderaan