krukas vervangen

rijsr

MF'er
15 okt 2002
224
0
rijswijk
ik was vandaag ff aan het rijden op de a4 met mijn \'95 zx6r. ik rij bij het einde van de a4, ik draai weer terug de snelweg op, trek hem door tot ongeveer 7000 toeren en hij begint ineens heel erg te ratelen in het blok. ik ben maar gestopt bij peulwijk oost en mijn vader gebeld. die is met de aanhanger gekomen en toen zijn we naar een dealer gegaan om te vragen wat het was. waarschijnlijk moet dus mijn krukas vervangen worden wat dus volgens hem 1500 euro gaat kosten. ik heb de motor net een maand en heb er al mijn spaargeld ingestopt.ik heb dus geen geld om dit door de dealer te laten doen.
mijn vraag is nu is het heel erg moeilijk om dit zelf te doen en heeft iemand hier tips voor om dit goed te doen.
 
Een blok van de sloop/demontage bedrijf moet je ongeveer tussen de 900 tot 1200 euro rekenen.Je zou ook kunnen overwegen om het blok wat er nu onder zit uit elkaar te draaien en kijken wat er echt aan de hand is,pas hierna zou je kunnen overwegen om een ander blok te kopen.Ook nog een optie is als het wel de kruk is kan je deze ook laten slijpen(mits hij nog niet te ver ingesleten).Ik hoop dat je hier iets aan hebt ,suc6 verder met je bike
 
ik was vandaag ff aan het rijden op de a4 met mijn \'95 zx6r. ik rij bij het einde van de a4, ik draai weer terug de snelweg op, trek hem door tot ongeveer 7000 toeren en hij begint ineens heel erg te ratelen in het blok. ik ben maar gestopt bij peulwijk oost en mijn vader gebeld. die is met de aanhanger gekomen en toen zijn we naar een dealer gegaan om te vragen wat het was. waarschijnlijk moet dus mijn krukas vervangen worden wat dus volgens hem 1500 euro gaat kosten. ik heb de motor net een maand en heb er al mijn spaargeld ingestopt.ik heb dus geen geld om dit door de dealer te laten doen.
mijn vraag is nu is het heel erg moeilijk om dit zelf te doen en heeft iemand hier tips voor om dit goed te doen.

Jammer voor je\ '( maar als je zorgt dat je er een
werkplaats handboek bij hebt degenlijk
gereedschap en goed oplet moed het te doen zijn *D
Ik zou hem zoizo uit elkaar halen om te kijken
wat er daadwerkelijk loos is tenminste
als je zekerweet dat het in het blok zit(hoogst waarschijnlijk wel) ;(
 
Alles leuk en aardig, maar knappe vent als hij na het aanhoren van jouw verhaal meteen weet dat je krukas gaar is.

Kan van alles zijn, koppie er af en eerst maar eens fff kijken waarschijnlijk.
 
Dit is écht niet leuk :(
Als je krukje werkelijk stuk is, dan kan het nog wel wat duurder worden dan 1500 euro!, tenminste als er een nieuwe kruk inkomt.
Slijpen, kan niet bij zo\'n kruk., opspuiten en daarna slijpen gaat wél, maar gaat meestal na verloop van tijd toch weer stuk.
Dit is alleen een goede optie bij auto\'s!
Eerst maar eens goed kijken of \'ie ook wel écht kapot is!

Suuk-6, Groeten Paul.
 
Alles leuk en aardig, maar knappe vent als hij na het aanhoren van jouw verhaal meteen weet dat je krukas gaar is.

Kan van alles zijn, koppie er af en eerst maar eens fff kijken waarschijnlijk.

hij heeft de motor wel horen lopen dus het was niet alleen mijn verhaal, ik hoop wel dat hij het fout heeft en dat het allemaal niet zo erg is.
 
Bonjour,

Ik heb net m\'n motor (GSX-R 750 \'01) terug van de dealer. Krukas was vervangen omdat een big-end lager (na 7000km) was versleten. Doordat het een motor met schuifschade is, valt deze niet onder de garantie ;( Uit coulance is Suzuki echter tegemoet gekomen in de kosten van de onderdelen. Zij betaalden de onderdelen; ik de arbeidsuren. Complete reparatie kostte ongeveer 2500 euro.
Een ander blok kopen zou ik dus zeker in overweging nemen (vooral als je helemaal geen kans op garantie hebt). Het blijft immers niet alleen bij een krukas. Er komt ook een pakkingset bij, lagers en veelal ook de drijfstang (door slijtage). daarnaast moet hij weer ingereden worden (1000 km) en moet hij weer een 1000 km beurt hebben (kost ook weer geld). Nadeel van een ander blok is dat je niet weet wat daar mee is gebeurd.

Doordat er bij mij lange tijd onduidelijkheid was over de garantie afwikkeling heb ik (uit voorzorg) ook een ander blok gekocht, waar ik toevallig tegenaan liep (zoveel 2e hands blokken van een Suzuki GSX-R 750 van 2001 liggen er immers niet te koop). Om niet het risico te lopen dat ie verkocht was als ik \'m nodig zou hebben (bij geen garantie), heb ik deze dus gekocht. Uiteindelijk heb ik deze dus niet nodig gehad.

Maw. Te koop: Blok (incl. startmotor) voor Suzuki GSX-R 750 2000-2002. Volgens verkoper 4.000 km mee gereden.

p.fabrie@chello.nl
www.kuipke.nl
 
Joh, feestje??

Ik heb 4 blokken gekocht van de sloop, totaal iets van 300 euro, en van alle 4 heb ik twee goede gemaakt, dat kun je gewoon zelf, alleen een set nieuwe pakkingen oer blok was ik extra nodig.
Is wel een aardig klusje, maar er is best uit te komen, het lijkt erger dan het is, zo\'n asje overzetten is een weekend vrije tijd als je het blok er onder weg hebt
 
is het niet je ketting spanner
is een kleinere ingreep dan een krukas
maar hij rekent het misschien wel
second opinion vragen ergens anders

ik hoop ook dat het wat minder erg allemaal is. de jongen waar ik hem gekocht heb is wel een beetje een handelaar, ik heb hem gebeld en mijn verhaal gedaan. ik kan hem over 2 weken langsbrengen en hij gaat dan kijken wat er aan de hand is. hij vond het namenlijk wel heel lullig, hij heeft een beginnende zaak en wil nu nog niet een slechte naam hebben denk ik.

ik wil weer zo snel mogelijk :]
 
Da\'s mooi K*T . Heb je rechtsbijstand ??, een vriend van me had nl ook eens zo\'n gevalletje. Een Yammie TRX waarbij na 3 weken de nokkenassen compleet opgervreten waren,
zoiets valt vaak onder verborgen gebreken mits je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan (d.w.z. je hebt de fiets door een deskundig iemand laten bekijken). Hij had \'m dus voor de koop laten bekijken/beluisteren
en de deskundige achtte de fiets in goede/redelijke staat. Rechtsbijstand erbij, briefjes op en neer, koop ongedaan gemaakt, hij z\'n geld terug en de vorige eigenaar z\'n kapotte fietsje terug.
(Kan dus ook reparatie eisen)

Heb zelf ook zoiets gehad toen ik een CBR600F kocht bij v/d Heijden in Den Bosch :( , een prachtig ala RC45 gespoten CBRetje ,mooie fiets, nog gevraagd of ie schade had gehad.....nee natuurlijk niet.
In goed vertrouwen fiets gekocht, paar maanden later stond ik met een lekkend blok, bleek dat de waterpomp een knal had gehad waardoor het carter uitgescheurd was, en hadden ze de pomp met een
lullig buigeltje weer vastgezet en de scheur wat dichtgekit.... :( , fiets terug gebracht voor verhaal, en ze zouden het oplossen......weer met kit. Briefjes op en neer en een paar weken later kon ik \'m ophalen
met een ander blok. Zoals je ziet werkt het dus....

Groetsels & Suc6

PS: Heb wel een tijd later dat blok ook weer vervangen voor een Bladeblok, had ik eerder moeten doen :9
 
Als je rechtsbijstand hebt, hun gelijk er op zetten......

verborgen gebreken etc...
hun kunnen het je gelijk vertellen, maar je heb ook rechten, ook als je hem bij een particulier koopt...

ken een verhaal, met een auto, deze reed ie een maand na aanschaf \"vast\"
de verkoper heeft het hele bedrag moeten terug betalen....

Graag hoor ik hoe het is afgelopen !

SUCCES!!
 
ik hoop ook dat het wat minder erg allemaal is. de jongen waar ik hem gekocht heb is wel een beetje een handelaar, ik heb hem gebeld en mijn verhaal gedaan. ik kan hem over 2 weken langsbrengen en hij gaat dan kijken wat er aan de hand is. hij vond het namenlijk wel heel lullig, hij heeft een beginnende zaak en wil nu nog niet een slechte naam hebben denk ik.

ik wil weer zo snel mogelijk :]

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt als verkoper.
Bigend uitgelopen na 3000 km. en 2 maanden van een CB400T.
Ik heb toen het blokje gereviseerd met gebruikte onderdelen, die de koper aanleverde.
8 jaar later is de toenmalige koper 1 van mijn beste vrienden.

Ro
 
Terug
Bovenaan Onderaan