krukaskeerring honda cb750f 82

Blue-954-Blade

Die hard MF'er
15 jan 2013
351
0
Ridderkerk
Hallo,

Even een vraagje, ik heb een kapotte krukaskeerring aan de dynamo kant. Deze dynamo ligt normaal gesproken droog. Nu is mijn vraag of deze gemakkelijk te vervangen is vanaf de buitenzijde of dat die vanaf de binnenkant vervangen moet worden dus carter splitsen.

Ik hoor het graag.

Gr Sander
 
Er zit daar een standaard keerring in (25 x 42 x 8) en die kan van de buitenkant vervangen worden.
Dit in tegenstelling tot de keerring van de uitgaande as, die een opstaande rand heeft. Daar moet wel het carter voor gedeeld worden om hem te kunnen vervangen.
 
Oops, je hebt gelijk Wout. Ik had hier een setje keerringen liggen, maar de verpakking nog niet open gemaakt. Zo op het eerste gezicht leek het een standaard keerring, maar er zit inderdaad een randje op.
Sorry Sander, dan zal het blok inderdaad open moeten om hem te kunnen vervangen.
 
Motorblok demonteren en op de kop leggen, carterpan en oliepomp en ontsteking en dynamo demonteren en blok horizontaal splitsen.
Met een wphb in de hand is dit best wel te doen voor iemand met een goede rechterhand ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan