KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Zijn er mensen hier die CarGarantie hebben bij KTM? Ik haal vrijdag dus de motor op, zonder garantie. Overigens in overleg voordat daar vragen over komen.;-)
Gezien de afstand (500km heen en terug) vanaf waar mijn huis woont en waar de dealer zit, hiertoe besloten. Ik ga toch niet voor onderhoud/problemen bij garantie helemaal terug naar de dealer. Daardoor wordt de motor in prima staat afgeleverd (15dkm beurt) en heb ik een zeer goede inruilprijs voor mijn GS gekregen.

Onderstaand kost 250,- voor een jaar. Dealer hier in het Noorden (Mulders motoren) raadt dit wel aan om te nemen. Het is mijns inziens toch een soort van verzekering en bij uitkeren is het maar altijd de vraag..(beetje doemdenken, weet ik..)

 
Mijn 1090 toont ook weer zijn (of misschien beter haar) "karakter". Na 5 min rijden begint de druk op de koppeling weg te vallen en na 10 min helemaal geen weerstand meer.
KTM Assistance is onderweg.
Motor is 1j oud en 12000 km.
Nog al iemand dit probleem gehad?
 
Mijn 1090 toont ook weer zijn (of misschien beter haar) "karakter". Na 5 min rijden begint de druk op de koppeling weg te vallen en na 10 min helemaal geen weerstand meer.
KTM Assistance is onderweg.
Motor is 1j oud en 12000 km.
Nog al iemand dit probleem gehad?

Huh? Lees net hierboven dat ze niet stuk gaan? ;-)
 
Kijk maar eens bij het topic van de <1000CC “echte LC8” de slave cylinder van de koppeling gaat vaak stuk. Het is meer hoe lang duurt het voor dat deze de geest geeft.

Even een beter merk monteren en het probleem is over. In het andere topic hebben ze het vaak over de Oberon.

Of onder garantie laten vervangen door hetzelfde ding en er dan rekening mee houden dat het later nog een keer gebuert.
 
Ja was even gezellig en een gezicht bij de naam
Helmen gepast maar niks gekocht bleek dat een chaser ook goed zat 😁 maar even sparen... Zijn wel stukje goedkoper dan de rx-7v

Poeh zijn toch geen prijzen meer €999 voor een helm.. Die Profile-V zat wel erg lekker en is voor Arai begrippen goed te betalen, maar dat vizier hè 😖

Heb meteen ook maar een afspraak gemaakt voor een kleine beurt daar..
 
Dat vermoedde ik al een beetje want die 1090 is er niet voor niets gekomen .

Dan laat ik.die 1050 lopen......

Ik vind dat je gewoon met die 1050 moet gaan rijden en dat je voor jezelf moet uitmaken of hij "plat" is ;)

Blijkbaar vinden hier velen 94pk en 109nm maar niks. Ik heb jaren met een tiger 800 gereden met 94pk en 76nm, en heb eigenlijk nooit vermogen tekort gehad (ik kon tijdens toerritten altijd de dikkere allroads volgen) Mijn vriendin haar street twin heeft maar 50pk, en toch is dat een heel plezante motor ...

Dus ... ga er gewoon mee rijden, en beslis zelf, zeker als je denkt dat het een goede koop is ;)
 
Laatst bewerkt:
Het gewicht speelt uiteraard ook een grote rol.
Ik overweeg voor in Frankrijk een Adventure 790 (R) en die heeft ook "maar" 95 PK, maar weegt ook slechts 189 kg... ik vrees dus echt niet voor een gebrek aan poeier bij die motor...., maar een 1050 weegt een pak meer...
 
Zijn er mensen hier die CarGarantie hebben bij KTM? Ik haal vrijdag dus de motor op, zonder garantie. Overigens in overleg voordat daar vragen over komen.;-)
Gezien de afstand (500km heen en terug) vanaf waar mijn huis woont en waar de dealer zit, hiertoe besloten. Ik ga toch niet voor onderhoud/problemen bij garantie helemaal terug naar de dealer. Daardoor wordt de motor in prima staat afgeleverd (15dkm beurt) en heb ik een zeer goede inruilprijs voor mijn GS gekregen.

Onderstaand kost 250,- voor een jaar. Dealer hier in het Noorden (Mulders motoren) raadt dit wel aan om te nemen. Het is mijns inziens toch een soort van verzekering en bij uitkeren is het maar altijd de vraag..(beetje doemdenken, weet ik..)

Ik heb mijn garantie met twee jaar verlengd, gelukkig geen gebruik van gemaakt tot nu toe. Voor mij was de electronica en het scherm de reden om de garantie te verlengen.
 
Het gewicht speelt uiteraard ook een grote rol.
Ik overweeg voor in Frankrijk een Adventure 790 (R) en die heeft ook "maar" 95 PK, maar weegt ook slechts 189 kg... ik vrees dus echt niet voor een gebrek aan poeier bij die motor...., maar een 1050 weegt een pak meer...

Bevalt de tweede 1250 ook niet of is de enduro aan vervanging toe?
 
Ik heb mijn garantie met twee jaar verlengd, gelukkig geen gebruik van gemaakt tot nu toe. Voor mij was de electronica en het scherm de reden om de garantie te verlengen.

Das wel een goeie ja..Alle Electronica etc..Denk wel dat ik het doe..Zal me nog even inlezen wat het precies allemaal vergoed...
 
Het gewicht speelt uiteraard ook een grote rol.
Ik overweeg voor in Frankrijk een Adventure 790 (R) en die heeft ook "maar" 95 PK, maar weegt ook slechts 189 kg... ik vrees dus echt niet voor een gebrek aan poeier bij die motor...., maar een 1050 weegt een pak meer...

Dat apparaat heb ik ook overwogen, en dat doe ik in zekere zin nog steeds, maar pas toen ik na de proefrit weer op mijn 690 smc-r stapte vond ik mijn glimlach weer terug.

Waarom ik hem dan nog overweeg? Mocht ik ooit een fatsoenlijk avontuur op willen zoeken, dan is zo'n ding één van de serieuze kandidaten.
 
Dat apparaat heb ik ook overwogen, en dat doe ik in zekere zin nog steeds, maar pas toen ik na de proefrit weer op mijn 690 smc-r stapte vond ik mijn glimlach weer terug.

Waarom ik hem dan nog overweeg? Mocht ik ooit een fatsoenlijk avontuur op willen zoeken, dan is zo'n ding één van de serieuze kandidaten.
😄
 
Was een paar dagen in de Eiffel, ook de ring eens aangedaan, was er toch. Erg gelachen. Bagage zak achterop en gaan met die banaan.

0E267F9C-9F91-4803-BF71-34B5DE1BE7EF.jpeg
 
Bevalt de tweede 1250 ook niet of is de enduro aan vervanging toe?

Ik weet niet of ik mijn GS dit jaar tijdig in Frankrijk krijg met deze corona-hommeles en ik zit al een tijdje te denken om de 690 Enduro in te ruilen voor iets gerieflijkers, dat ook nog offroad kan, voor de weinige keren dat ik dat per jaar nog doe... Dan kunnen we in ieder geval met zijn twee op pad op de bergwegen, hetgeen met de 690 Enduro niet kan....

De 790 Adventure is ook lager om op te klimmen voor mijn vrouw dan de GS, hetgeen stilaan een beetje een issue wordt... en die 690 is verbazend waardevast gebleken, gezien de inruilprijs die ik er nog voor krijg (zeker voor een KTM).

We gaan eerst nog eens proefzitten.
 
Mijn vrouw is nog niet achterop geweest op de SAS. Wel is goed te zien dat ze hoger moet gaan klimmen. Maar ze rijd tegenwoordig meestal toch zelf op haar Tijgertje.

(Ik zal maar stil blijven mat mijn conclusie dat met een 790 Adventure in Frankrijk de SAS gewoon als fun bike in België kon blijven naast de woon werk Versys. 😇 )
 
Tja, als we alles op voorhand wisten... nu vind ik het lage zwaartepunt van een GS ook prettiger rijden, eerlijk gezegd, en de 1250 GS is ook niet echt een slak met zijn 136 PK (zij het geen kanon , zoals de KTM 1290 )

De 790 blijkt ook een laag zwaartepunt te hebben, dankzij die (nogal lelijke) tank, die naar verluidt de vernieuwde 1290 SAS ook zal krijgen.
 
Ik heb ook even gezeten op de 790 met de vrouw, toch wel minder ruim dan de 1190. Maar wij zijn beiden wat groot uitgevallen. Laag zwaartepunt heeft ie zeker!

gisteren valbeugels binnen gekregen. Als het droog wordt weer wat te doen :t
 
Ik heb ook even gezeten op de 790 met de vrouw, toch wel minder ruim dan de 1190. Maar wij zijn beiden wat groot uitgevallen. Laag zwaartepunt heeft ie zeker!

gisteren valbeugels binnen gekregen. Als het droog wordt weer wat te doen :t

Hopelijk heb je de valbeugels alleen nodig voor de looks.
De originele valbeugels of andere. Zelf heb ik voor de Heed gekozen deze bevallen goed. Ik hoop ze echter net als op mijn vorige motor nooit nodig te hebben.

Is de (slave cilinder van) de koppeling weer gerepareerd?
 
Tja, we gaan het eerstdaags zien... wij zijn ook geen lilliputters...
Nu zit de GS ook wat krapper in de lengte, dan de 1290 en dat gaat nog net.
Op het 790-topic vond iemand de lichtere KTM dan weer ruimer zitten dan de 1290 ....

Vind je dat echt ja? Ik heb beide gereden en vond de 1290 SAS echt een stuk korter aanvoelen dan de 1250GS.
Dat gevoel zal ook wel worden versterkt door het klimrek stuur op de GS, maar over het algemeen had ik gewoon een stuk meer leefruimte op de Duitser.

Mijn 1090R heb ik wel wat aangepast, Radegarage verlaagde voetsteunen en Rox barback risers, zo valt er voor mij goed te leven op/met de KTM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan