KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Wij gaan in september weer naar de Eifel! Denk dat ik daarvoor nog even frisse banden laat monteren. Op mijn GS had ik pilot Road trail 4, maar die mogen volgens mij geeneens onder de 1290? Tzt maar even zien wat het gaat worden. Wil een goede straatband die ook goed presteert bij natte omstandigheden...
 
Welke oplader (als jullie het stroompunt gebruiken achter het klepje op de 1290) gebruiken jullie? Had nog 1 van BMW maar die past niet! Kan daar gewoon een usb oplader in die je in de auto ook gebruikt/sigarettenaansteker? Dat klepje waar de telefoon in past met oplader aan de zijkant is leuk bedacht, maar daar past geen iPhone Pro in met hoes en ook nog eens oplaadkabel..
 
Optimate 4 met sigarenaansteker verloopstekker.
Maar elke motoraccu oplader moet werken. Op de sigarettenaansteker plug staat altijd spanning.

Dus een verloopstekker voor de BMW lader is voldoende.
 
Het gaat mij niet om een druppellader maar dat ik daar een usb laadpunt maak..Voor telefoon...;-)
 
Laatst bewerkt:
Welke oplader (als jullie het stroompunt gebruiken achter het klepje op de 1290) gebruiken jullie? Had nog 1 van BMW maar die past niet! Kan daar gewoon een usb oplader in die je in de auto ook gebruikt/sigarettenaansteker? Dat klepje waar de telefoon in past met oplader aan de zijkant is leuk bedacht, maar daar past geen iPhone Pro in met hoes en ook nog eens oplaadkabel..
Ben van plan om 2x 12v aansluiting te maken in topkoffer dmv powerlet aansluiting
 
Thanx! Dan de beugel nog..Iemand ervaring met deze:
Daar wil ik mijn telefoon dan aan maken in portretmodus...
 

Bijlagen

  • 8C257F34-2C90-460A-AE37-736B8852851B.png
    8C257F34-2C90-460A-AE37-736B8852851B.png
    300,3 KB · Weergaven: 12
Die beugel heb ik ook. Ik wil hem vervangen voor een eigen ontwerp.
Ik vind het in hoogte meebewegen met het scherm niet handig.
Ook heb ik de navigatie liever iets meer naar voren zitten.
Bij rijden wel mooi zonder trillen.
 
Wij gaan in september weer naar de Eifel! Denk dat ik daarvoor nog even frisse banden laat monteren. Op mijn GS had ik pilot Road trail 4, maar die mogen volgens mij geeneens onder de 1290? Tzt maar even zien wat het gaat worden. Wil een goede straatband die ook goed presteert bij natte omstandigheden...


Ik zweer bij continental en met name de Road Attack 3. Blijven mooi lang rond en mega grip zowel droog als nat. Stuurgedrag is neutraal en vallen niet zomaar om, de gekozen lijn blijven ze aanhouden.
 
Heeft iemand toevallig ervaring met tpms sensoren van Ali?

Had op forum uit Australië gelezen dat ze prima werken... Maar ben sceptisch. Mijn tpms sensor achter doet het vaker niet dan wel. Volgens de dealer is de batterij zo goed als leeg.
 
Heeft iemand toevallig ervaring met tpms sensoren van Ali?

Had op forum uit Australië gelezen dat ze prima werken... Maar ben sceptisch. Mijn tpms sensor achter doet het vaker niet dan wel. Volgens de dealer is de batterij zo goed als leeg.

Zou het niet doen. Gewoon bij de eerstvolgende bandenwissel een nieuwe sensor erin laten zetten. Wel even de code opschrijven van de sensor die is nodig om hem te programmeren.
 
Ja dat is dus wat jammer is, ik heb het aangegeven maar ze hebben het niet gedaan. Bij aankoop van de motor zou de achterband vervangen worden, en had erbij gezegd dat ze de tpms even moesten checken. Niet gedaan. Na nog meer drama heb ik het erbij gelaten. Ik heb een kennis die hem wel wilt omwisselen. Ik ga als proefkonijn functioneren. Jullie horen van mij!
 
Iemand die deze koffer heeft? Ervaring? Wordt compleet geleverd met plaat en kan met eigen sleutel gebruikt worden.
 

Bijlagen

  • 5F6D1746-D375-4602-B5D2-6256E7B0A919.png
    5F6D1746-D375-4602-B5D2-6256E7B0A919.png
    181,6 KB · Weergaven: 9
Iemand die deze koffer heeft? Ervaring? Wordt compleet geleverd met plaat en kan met eigen sleutel gebruikt worden.
Geen ervaring mee maar voor die prijs en zelfs minder heb je ook "echte" adventurekoffers, bijvoorbeeld de aluminium exemplaren van Givi. Lees vaak dat de KTM exemplaren niet zo degelijk zijn en zelf vind ik ze ook niet zo mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk.
 
Heeft iemand toevallig ervaring met tpms sensoren van Ali?

Had op forum uit Australië gelezen dat ze prima werken... Maar ben sceptisch. Mijn tpms sensor achter doet het vaker niet dan wel. Volgens de dealer is de batterij zo goed als leeg.
nee heb die van Garmin werken prima met Zumo 590 en motor onafhankelijk, wel op letten dat ze die erop doen met balanceren
 
Geen ervaring mee maar voor die prijs en zelfs minder heb je ook "echte" adventurekoffers, bijvoorbeeld de aluminium exemplaren van Givi. Lees vaak dat de KTM exemplaren niet zo degelijk zijn en zelf vind ik ze ook niet zo mooi maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Heb ooit de 38 liter alu gehad van Touratech..Deze vond ik niet prettig. Te vierkant en lomp..Givi trekker zwart kijk ik ook naar, maar ook weer groter...
 
Iemand die deze koffer heeft? Ervaring? Wordt compleet geleverd met plaat en kan met eigen sleutel gebruikt worden.

Ik heb die koffer. De plaat zit er bij. Die van mij is door de dealer gemonteerd en hij heeft ook het slot geschikt gemaakt voor mijn contact(less) sleutel.

De kwaliteit valt mij wat tegen. Het rubber om hem waterdicht te maken komt regelmatig mee bij het openen.
Ook moet ik nog een rugsteun kopen daar de randjes op de koffer nogal uitsteken wat pijnlijk is voor de duo bij het optrekken.
Met de kennis van nu had ik liever twee Givi's gekocht. Een kleine en de hutkoffer voor vakanties.
 
Ik heb die koffer. De plaat zit er bij. Die van mij is door de dealer gemonteerd en hij heeft ook het slot geschikt gemaakt voor mijn contact(less) sleutel.

De kwaliteit valt mij wat tegen. Het rubber om hem waterdicht te maken komt regelmatig mee bij het openen.
Ook moet ik nog een rugsteun kopen daar de randjes op de koffer nogal uitsteken wat pijnlijk is voor de duo bij het optrekken.
Met de kennis van nu had ik liever twee Givi's gekocht. Een kleine en de hutkoffer voor vakanties.

Ik zit ook al tijdje naar topkoffer te kijken. Ik heb de 2 standaard Touring zijkoffers uit 2014 (rechter bij eerste rit eraf gereden :)) , maar gebruik ik nooit. Voor het leeuwedeel van de tripjes is een topkoffer fijn ook ivm de helm, maar vaak erg lelijk. Ik vond deze URL en deze zijn schappelijk geprijsd en 2mm dik aluminium.. Als dat een indicatie is voor de kwaliteit..

 
Heb ooit de 38 liter alu gehad van Touratech..Deze vond ik niet prettig. Te vierkant en lomp..Givi trekker zwart kijk ik ook naar, maar ook weer groter...
Mijn vriendin en ik hebben beiden de Xplorer van Hepco & Becker, die bevalt erg goed! 45l, €329,-
90626A1A-C0DA-47FB-B284-C88999A64B24.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan