KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

De 2-cilinder motor kan heel wat kilometers hebben, maar de rest is wel aan slijtage onderhevig... vering, koppeling, kettingset hebben op 50.000 km al flink wat te lijden gehad (afhankelijk van de jou onbekende rijstijl van de vorige eigenaar(s) ).

Voor slechts 1.000 euro meer is de keuze voor het exemplaar met 3.000 km op de teller voor mij een no-brainer.... het is in de R-uitvoering wél een andere motor...
Bij 50.000km mag je er vanuit gaan dat de ketting set al een keer vervangen is.
Laatst kwam er of Facebook een bericht voorbij van een 1190 met 150.000 op de klok. Zonder noemenswaardige problemen.
 
Bij 50.000km mag je er vanuit gaan dat de ketting set al een keer vervangen is.
... en dat de tweede set ook al flink aan het slijten is...

Tel daarbij nog de prijs van de 50.000 km-beurt en je zit bijna aan het prijsverschil met eentje met nauwelijks 4.000 km op de teller .... Ik zou het wel weten....
 
Laatst bewerkt:
Een 1190 is heel wat anders dan een 1090 puur op km en prijs de beslissing maken is dom daar kom je altijd op terug.

Het karakter van de motor is veel belangrijker en de opties die er opzitten hoe belangrijk vind je die een 1190 is aardig besmukt

een 1090 is kaal ten opzichte van een 1190.
 
Ja dat is ook zo fijn maar eigenlijk is dat met elke fiets gelijk, die verschrikkelijke originele dempers er zijn maar weinig modellen waar een mooi geluidje inzit en de looks goed zijn vanaf de fabrikant. Dit ziet er al de helft beter uit. Wellicht een. Geluids opname delen?O-)
 
Omdat ik nogal van het impulsieve ben heb ik kort geleden een Remus titanium hexadinges gekocht, echter ga ik die toch niet monteren want standaard klinkt ‘ie niet heel erg slecht én de buren wil ik graag te vriend houden om 05:00u in de ochtend.

Gaat om onderstaande demper.
Het is geen nieuwe maar een jong gebruikte.
Voor €550 incl verzendkosten is ‘ie voor jou.
 

Bijlagen

  • 2C39B16C-CE34-4A1C-AA0E-E94BB6E15E53.jpeg
    2C39B16C-CE34-4A1C-AA0E-E94BB6E15E53.jpeg
    83,6 KB · Weergaven: 63
Omdat ik nogal van het impulsieve ben heb ik kort geleden een Remus titanium hexadinges gekocht, echter ga ik die toch niet monteren want standaard klinkt ‘ie niet heel erg slecht én de buren wil ik graag te vriend houden om 05:00u in de ochtend.

Gaat om onderstaande demper.
Het is geen nieuwe maar een jong gebruikte.
Voor €550 incl verzendkosten is ‘ie voor jou.

Moet je voor de grap de killer er maar eens uit halen. Ik heb er 1 rondje mee gereden en er gelijk weer terug in gestopt.
Vind de Remus mooier klinken dan de akra. Ik heb hem zelf ook in titanium
 
Het schoot niet zo op met de km’s dus besloot ik van de week maar eens ww ermee te rijden :]

Geen verkeerde keus want zowel donderdag als vrijdag was het 1 groot verkeersinfarct rondom Rotterdam.

En wat reed het goed zeg, starten was kwestie van tikken en lopen.
De paniek eerder was dus ongegrond :$

Alleen, waar laten jullie je spulletjes zoals een slot bijvoorbeeld?
Onder de buddy ligt overdwars een kunstof geval wat enorm veel ruimte inneemt, wat is dat voor iets?
Misschien maar eens kijken of ik dat meer naar de zijkant kan verplaatsen.
 
Koolstof filter om de dampen van de benzine tank te filteren.
Euro 4 dingetje.
 
Koolstof filter om de dampen van de benzine tank te filteren.
Euro 4 dingetje.
Over dampen gesproken, de temperatuur van de motor is als je door de alpen aan het scheuren bent niet meer gezond. De overvul benzine slang kwam bij mij alleen maar damp uit. Ik dat het met het rottweiler luchtfilter systeem wat minder is. Offroad rijden met hoge temperaturen en een olie temperatuur van de 110 graden is geen pretje
 
Netjes! Kwestie van losbouten, verplaatsen en vast tywrappen?

Yep, het was niet moeilijk. Alleen voor onderweg wel een mesje of schaartje in je gereedschapssetje zodat je de tyrap kunt loshalen om goed bij de zekeringen te kunnen komen mocht dat nodig zijn. En een paar reserve tyraps om het weer vast te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Yep, het was niet moeilijk. Alleen voor onderweg wel een mesje of schaartje in je gereedschapssetje zodat je de tyrap kunt loshalen om goed bij de zekeringen te kunnen komen mocht dat nodig zijn. En een paar reserve tyraps om het weer vast te zetten.

Nadat je deze mod hebt gedaan past het KTM gereedschapssetje dan onder het zadel?
 
Nadat je deze mod hebt gedaan past het KTM gereedschapssetje dan onder het zadel?

Ik denk dat het net zal passen. Maar ik heb er wat papieren (kopieën rijbewijs, kenteken en verzekering), een tas, wat eerstehulp als tyraps, tape, mesje en verder een schijfremslot in zitten. Gereedschap neem ik alleen mee als ik voor langere tijd wegga en dan gaat het in de bagage.
 
IMG-20181104-WA0013.jpeg
IMG-20181104-WA0013.jpeg
hallo allen het is gelukt. Sinds gisteren heb ik mijzelf getrakteerd op een ktm. 1190 R uit 2014 met 28126 kilometer. De motor heeft alle terugroep acties genoten en ziet er netjes uit. Nieuwe kettingset en Boss sport demper. Echter een versleten contitrailtrack 2 achterband waarschijnlijk nog de eerste set rubber dus hier moet even een nieuw rubertje om.
 
Ik zie een nickname wijziging aankomen: KTM 1190 cc!
Mooie fiets gefeliciteerd!

Over die gereedschapset; mén wat een uitgebreide is dat zeg! Daar kan je volgens mij een complete grote beurt mee uitvoeren :P

Het gaat mij voornamelijk om een plekje te creëren voor het schijfremslot. Superonhandig om die telkens in de rugzak mee te moeten nemen.
 
Ik zie een nickname wijziging aankomen: KTM 1190 cc!
Mooie fiets gefeliciteerd!

Over die gereedschapset; mén wat een uitgebreide is dat zeg! Daar kan je volgens mij een complete grote beurt mee uitvoeren :P

Het gaat mij voornamelijk om een plekje te creëren voor het schijfremslot. Superonhandig om die telkens in de rugzak mee te moeten nemen.

Klopt! enige wat ik nog mis is goede momentsleutel(s).

Iemand tips waar ik die kan bestellen? Zie een behoorlijk groot bereik staan qua aantal Nm's in de handleiding. Ben bang dat je met een enkele sleutel niet klaar bent.
 
Klopt! enige wat ik nog mis is goede momentsleutel(s).

Iemand tips waar ik die kan bestellen? Zie een behoorlijk groot bereik staan qua aantal Nm's in de handleiding. Ben bang dat je met een enkele sleutel niet klaar bent.

Ook zoiets inderdaad, welk merk levert zo’n uitgebreid handleidingsboek incl de aandraaimomenten voor werkelijk álle boutjes en moertjes?!
Ik dacht serieus dat 5 delen waren in 5 verschillende talen. Niet dus.

Met tips voor een momentsleutel kan ik je helaas niet helpen.
Wellicht andere members met suggesties?
 
Terug
Bovenaan Onderaan