KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Maatje en ik zitten in het Vorarlberg, plaatsje AU.
Geboekt en geregeld via Horizon, en moet zeggen dat we het een heel stuk slechter hadden kunnen treffen :}

De dagroutes gaan eigenlijk altijd richting het zuiden, de echte bergen in zegmaar.

Snap de verwarring wel, eigenlijk zou onze basis in de Dolomieten moeten liggen echter de Giro kwam daar ook doorheen precies rond deze tijd.
Daarom gekozen voor Oostenrijk..

Plaatje bij het praatje;

Bekijk bijlage 1518608


Bekijk bijlage 1518611

Au heb ik jaren geskied,
nooit motor gereden!! toch maar een keer doen
 
95 dB zitten de meeste moderne motoren waarschijnlijk onder dus weinig problemen.

Is olietemperatuur meten standaard op de 1090R?
nou dat valt tegen, er zijn toch aardig wat nieuwe motoren (ook euro 5) die te veel db's maken om daar te mogen rijden.
de motoren op het plaatje is een kleine selectie
 

Bijlagen

  • db.PNG
    db.PNG
    9 KB · Weergaven: 20
klopt inderdaad, niks meten!! gewoon plaatje checken teveel db's is dokken
En wat als je een andere demper hebt?
Ik kan op het certificaat van mijn Akra niets vinden over de DB's.
Als zij al niet meten hoe bepalen ze dan het geluid van niet af fabriek dempers?
 
En wat als je een andere demper hebt?
Ik kan op het certificaat van mijn Akra niets vinden over de DB's.
Als zij al niet meten hoe bepalen ze dan het geluid van niet af fabriek dempers?
dat is juist het kromme van die wetgeving in Oostenrijk,
zolang ze geen staande db meting doen en puur na het type plaatje kijken

mogen de bijvoorbeeld, de ktm duke 890 R en multistrada 1260 helemaal origineel niet daar rijden

maar de ktm 790 adv en de ktm 1290saS en de Bmw 1250 gs allen met een niet goed gekeurd aftermarket demper wel gewoon rijden!!

lijkt me ook moeilijk te controleren als er 50 motoren (want er zal best wel een file ontstaan denk ik) daar staan te wachten of ze er door mogen of niet:0

en raad eens waar de Oostenrijkse politie op rijdt, een multistrada 1260!!

als jouw akra goedgekeurd is staat er toch een eu stempel op?
 
En wat als je een andere demper hebt?
Ik kan op het certificaat van mijn Akra niets vinden over de DB's.
Als zij al niet meten hoe bepalen ze dan het geluid van niet af fabriek dempers?
Het gaat om het toegestane geluid dat de motorfiets maakt zoals aangegeven in het kentekenregister en op het typeplaatje. Of er een andere (Europees goedgekeurde) uitlaat op zit maakt geen verschil voor het toegestane geluid.
 
Afgelopen weekend 800 kilometer in het Schwarzwald gebied gereden, nu bijna 3000 kilometer op de teller. :-D

Was erg leuk. Gelukkig net voor het weekend het KTM Ergo zadel ontvangen, zit echt veel beter.

Nog wel rugklachten helaas.. spanning tussen de schouders, maar een brace neemt dat weg. Daarvoor in de plaats, gevoeligheid in de onderrug. Ik denk dat ik daarvoor naar de fysio moet, misschien nog wat aanpassingen aan motor. Stop in ieder geval niet met rijden.

Het is je stuur ik merk dat ook van vele motorsturen in de handen te hebben gehad kan je merken dat het KTm stuur de uiteinden te recht staan ze zouden meer naar binnen gedraaid moeten zitten .
houd je handen maar eens voor je (als of je het stuur vast hebt) de hoek is niet zo recht als het stuur.
Dit soort dingen zorgt voor een gespannen houding.
 
Aanklagen. Hij/zij mag nooit van zijn leven de motor zo meegeven. Of heb je zelf de velg weer terug gemonteerd??

Nou aanklagen hoeft ook weer niet, heb er vorige week 3000 km mee gereden en niks aan de hand.
Maar slordig is het wel..
Nee ik heb er niks aan gedaan voor de rest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan