KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Yeah vandaag is de dag... het ophalen van de 1290 SAR *O*

Even peilen: klopt het dat een 1000 beurtje ongeveer 1,5 uur werk is en zo rond de €250-260 kost?
 
Ja, klopt de eerste beurt duurde bij mij iets meer dan anderhalf uur.
Motorex is prijzige olie dus prijs klopt ook.

Veel rijplezier en hou hem nog even onder de 6.500 rpm. (Het was best een feest toen hij meer toeren mocht maken)

Ik ga vandaag mijn Grootlichtknopjebeschermring testen op weg naar de Eifel.
 
1000km beurt onderhandel ik altijd over dat die bij de prijs zit inbegrepen of alleen de materialen betalen. Materialen: olie + filter kost ongeveer €85.
Dan nog idd Werkplaatstarief erbij. Zou niet langer dan een uur mogen duren eigenlijk. Algemene controle en de olie + filter wisselen is het met een digitale check door hem even aan de pc te hangen.
 
1000km beurt onderhandel ik altijd over dat die bij de prijs zit inbegrepen of alleen de materialen betalen. Materialen: olie + filter kost ongeveer €85.
Dan nog idd Werkplaatstarief erbij. Zou niet langer dan een uur mogen duren eigenlijk. Algemene controle en de olie + filter wisselen is het met een digitale check door hem even aan de pc te hangen.

Ja ach de korting was dermate goed dat ik die eerste beurt maar voor lief neem.
Zelf vind ik 1,5 uur ook wel ruim hoor, olie verversen, filtertje wisselen, check dubbel check en weer de weg op.. zou je zeggen..
 
Inmiddels in de Eifel de Grootlichtknopjebeschermring werkt goed. Geen last van gehad en niet een keer per ongeluk het grootlicht aangehad. Seinen en uitzetten gaat nog even simpel. Grootlicht aanzetten is iets lastigen en moet nu van boven af. (Maar grootlicht gebruik ik niet vaak op de motor. Hij heeft op de KTM al vaker per ongeluk aangestaan dan op mijn vorige motor in de negen jaar dat ik hem had.)
Hij kan dus gewoon blijven zitten.
 
  • Leuk
Waarderingen: S.D
Je vergeet een derde optie die zeker ook overwogen moet worden: een opzet spoiler. Kost iets van een 100€ als je het nieuw koopt. Afhankelijk van rijder/origineelscherm/spoiler kan dit goed helpen, of helemaal niet, maar het is zeker en vast de goedkoopste en minst ingrijpende fix.
aha, de man van Melle...?

Zou wel eens willen weten hoe die Akra klinkt op een 1090 !
 
Yeah vandaag is de dag... het ophalen van de 1290 SAR *O*

Even peilen: klopt het dat een 1000 beurtje ongeveer 1,5 uur werk is en zo rond de €250-260 kost?

Bij dealer-1 kostte de 1000km beurt voor mijn eerste drie ADV's (1190/1190/1290) rond de 150 euro. Bij dealer-2 (1290) ruim 300 maar was de motor weer goedkoper in aanschaf.
 
ik heb even wat raars, mijn brandstofsensor blijft hangen, gelukkig ging wel mijn low fuel waarschuwing af (ff 23 liter getankt) maar de meter blijft vol staan...
nu lees ik hier en daar dat de fuel sensor kan blijven plakken en de boel moet demonteren... Hebben jullie nog een truukje om dit simpel te fixen? Ik weet niet wat er gebeurd als je de sensor(buis) er uit haalt met een volle tank (schat dat er nog 20L inzit..)
 
ik heb even wat raars, mijn brandstofsensor blijft hangen, gelukkig ging wel mijn low fuel waarschuwing af (ff 23 liter getankt) maar de meter blijft vol staan...
nu lees ik hier en daar dat de fuel sensor kan blijven plakken en de boel moet demonteren... Hebben jullie nog een truukje om dit simpel te fixen? Ik weet niet wat er gebeurd als je de sensor(buis) er uit haalt met een volle tank (schat dat er nog 20L inzit..)


Alstublieft. Succes!
 
Hallo iedereen,

Mijn eerste post hier op dit forum dus moest ik iets niet juist doen laat het mij gerust weten.

Ik rij al een tijdje met een 1290 super adventure van 2015 (de witte 😅) en heb al een tijdje startproblemen maar altijd opgelost gekregen. Vandaag sloeg het noodlot toe en hij wil niet meer, daarom kom ik hier eens horen ofdat er nog mensen zijn met dit probleem.

De motor heeft altijd al problemen gehad met starten. Hij gaat 1x rond en dan stopt hij met starten, als hij na die 1ne omwenteling niet start moet ik het contact afzetten en terug op, ben er zeker van dat het de batterij niet is. Ik rij elke dag zomer en winter met men tweewieler en dit is de eerste keer dat hij echt niet meer wil.

Iemand een idee?
 
aha, de man van Melle...?

Zou wel eens willen weten hoe die Akra klinkt op een 1090 !

Die klinkt prima niet te luid een mooie donkere toon bij gas geven ,deze doet dan precies dat beetje extra sound zonder opdringerig te worden
 
Laatst bewerkt:
Die klinkt prima niet te luid een mooie donkere toon bij gas geven ,deze doet dan precies dat beetje extra sound zonder opdringerig te worden

ik vind mijn standaard AKRA op de 1190 nog wat tam, maar laatst in Winterberg bij een trip verzekerde de persoon achter mij dat hij echt tegen hem begint te praten bij hogere toerentallen. Als rijder merk je dat minder, ik tenminste met mijn doppen in :) Dus al met al vind ik een mooie sound vooral voor de omgeving interessant. Was het mij de 700 euro waard? Hmmm, ja toch wel. gek he.
 
ik vind mijn standaard AKRA op de 1190 nog wat tam, maar laatst in Winterberg bij een trip verzekerde de persoon achter mij dat hij echt tegen hem begint te praten bij hogere toerentallen. Als rijder merk je dat minder, ik tenminste met mijn doppen in :) Dus al met al vind ik een mooie sound vooral voor de omgeving interessant. Was het mij de 700 euro waard? Hmmm, ja toch wel. gek he.

Jep, de omgeving roept : “BLIJF WEG VAN ONZE DIJKWEGGETJES MET JE POKKEHERRIE “ !!!!
8-)
 
Laatst bewerkt:
Jep, de omgeving roept : “BLIJF WEG VAN ONZE DIJKWEGGETJES MET JE POKKEHERRIE “ !!!!
8-)

Is het GS topic te saai?

Hier gaat het for god sake om een wettelijk goedgekeurde Akrapovic uitlaat welke officieel door KTM geleverd wordt, niet te verwijderen db-killer heeft en voorzien is van EC keurmerk.

Een standaard KTM klinkt werkelijk helemaal nergens naar. Bereid je er vast op voor want er komt tzt ook een Arrow onder mijn 1290.
 
Terug
Bovenaan Onderaan