KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

dat verlaagde klinkt wel goed, heb nog geen touch-down gehad met de steps. Beetje onverhard is toch wel leuk af en toe maar met een kleine 2m is staan toch altijd wel een beetje behelpen.
 
Mensen hier die ervaring hebben met het rijden met een motorcross helm en goggle?

Ik rijdt nu met een simpson venom, past niet geheel bij de 1090 r, is ontzettend warm en drukt erg hard tegen de custom oordopjes, bij andere helmen geen last van. En hiervoor reedt ik veel met een potje op mijn harley.

Zo'n motorcross helm vind ik vooral stoer, zeker bij het off road rijden wat ik steeds meer doe. Maar is dit nog wel comfortabel als ik een dag op de weg ga rijden, stuk snelweg pak enz. Het hitte probleem zal wel een stuk minder zijn.

Foto voor de aandacht.
22FE95CB-3261-4E90-BAED-6811A8BB266B.png
 
als mountainbiker kan ik de klep nog wel begrijpen, maar voor weggebruik lijkt dit me geweldig onhandig... maargoed ik ben ook erg praktisch. Ik zie mijn adventure ook meer als sport-tourder dan als offroader.
 
Mensen hier die ervaring hebben met het rijden met een motorcross helm en goggle?

Ik rijdt nu met een simpson venom, past niet geheel bij de 1090 r, is ontzettend warm en drukt erg hard tegen de custom oordopjes, bij andere helmen geen last van. En hiervoor reedt ik veel met een potje op mijn harley.

Zo'n motorcross helm vind ik vooral stoer, zeker bij het off road rijden wat ik steeds meer doe. Maar is dit nog wel comfortabel als ik een dag op de weg ga rijden, stuk snelweg pak enz. Het hitte probleem zal wel een stuk minder zijn.

Foto voor de aandacht.
Bekijk bijlage 1656356

Ja, ervaring mee. Ik heb een Fox V1, goed betaalbaar en comfortabel helmpje.

Ventileert top, erg goed zicht rondom ook.
Maar wel lawaaiig dus goede oordoppen zijn een must.
Van de klep had ik veel minder last dan gedacht, je voelt het iets maar het is heel goed te doen.
 
Mensen hier die ervaring hebben met het rijden met een motorcross helm en goggle?

Ik rijdt nu met een simpson venom, past niet geheel bij de 1090 r, is ontzettend warm en drukt erg hard tegen de custom oordopjes, bij andere helmen geen last van. En hiervoor reedt ik veel met een potje op mijn harley.

Zo'n motorcross helm vind ik vooral stoer, zeker bij het off road rijden wat ik steeds meer doe. Maar is dit nog wel comfortabel als ik een dag op de weg ga rijden, stuk snelweg pak enz. Het hitte probleem zal wel een stuk minder zijn.

Foto voor de aandacht.
Bekijk bijlage 1656356


Fijne helmen voor het offroad en en binnendoor rijden. Boven de 80km/u wordt het al snel vervelend.

Zelf heb ik een ixs 208, maar daarnaast nog een agv sportmodular voor op de weg.
 
Mensen hier die ervaring hebben met het rijden met een motorcross helm en goggle?

Ik rijdt nu met een simpson venom, past niet geheel bij de 1090 r, is ontzettend warm en drukt erg hard tegen de custom oordopjes, bij andere helmen geen last van. En hiervoor reedt ik veel met een potje op mijn harley.

Zo'n motorcross helm vind ik vooral stoer, zeker bij het off road rijden wat ik steeds meer doe. Maar is dit nog wel comfortabel als ik een dag op de weg ga rijden, stuk snelweg pak enz. Het hitte probleem zal wel een stuk minder zijn.

Ik heb wel ervaring met crosshelmen bij enduro en offroadrijden, maar een crossbril op de weg vind ik niet heel comfortabel, zeker als je wat harder gaat. Ik ben voor een tusenoplossing gegaan, namelijk deze Touratech Aventuro Mod. Heeft de Schubert E1 als basis, maar deze vind ik qua vormgeving meer geslaagd, wat stoerder, en Touratech heeft ook nog eens de ventilatie verbeterd (extra ventilatieuitgangen aan de achterkant) .
Hij heeft bovendien een zonnevizier, die overigens nauwelijks nodig is met zo’n klep. Die klep is echt geweldig, je hebt vrijwel nooit meer de zon in je ogen, behalve als ie erg laag staat natuurlijk. En ik rijd er met gemak 200 km/u mee, zonder dat de klep gek doet. Heerlijke helm .

 
Daarnet een Road attack 3 gemonteerd.
De eerste 5km heb je al lekker veel grip.
Benieuwd hoe lang die meegaat. (de conti trail attack 3 ging 3900km mee bij woonwerk verkeer, vooral In het midden versleten)

Het wiel eronderuit halen is wel niet zo voor de hand liggend als bij de meeste motoren. Vooral het erin krijgen ging niet zo vlot.
 

Bijlagen

  • 20210720_194010.jpg
    20210720_194010.jpg
    113,5 KB · Weergaven: 18
Ik ben blij dat ik kan melden dat op de 1290 SAR '21 de slecht werkende knipperlichten-schakelaar is opgelost. Gewoon indrukken en werkt elke keer.
Middenbok gebruiken is ook een eitje, makkelijk en weinig kracht nodig (of was dat een euvel van de 790 adv?)
Nadeel is wel dat ze bij elk nieuw model het formaat en de plakkracht van de onzin stickers vergroten. In 6 talen melden dat je een helm op moet met soort industriële plakkracht a5 formaat sticker 😓
 
Laatst bewerkt:
Vandaag klein onderhoud laten uitvoeren op de 1290SAS (7500km pas op de teller) bij Motorservice Akersloot.
Ik had al veel gehoord en gelezen over René, en aangezien ik nu voor het eerst onderhoud moest laten uitvoeren uiteraard voor hem gekozen (ook redelijk dicht bij huis, scheelt ook). Top en vriendelijk geholpen! Beetje overgehaald door René om de fueldongles meteen te laten plaatsen, ik twijfelde nog een beetje over het nut. Maar wat een goede zet was dat zeg! Ik had niet gedacht dat het verschil zo prettig zou zijn!
Ik vond het al een genot om met dit beest te rijden, maar nu nog meer :] :]
Erg blij met René dus! (Gisteren trouwens ook erg goed al door Jaimie geholpen)
 
Ik ben blij dat ik kan melden dat op de 1290 SAR '21 de slecht werkende knipperlichten-schakelaar is opgelost. Gewoon indrukken en werkt elke keer.
Middenbok gebruiken is ook een eitje, makkelijk en weinig kracht nodig (of was dat een euvel van de 790 adv?)
Nadeel is wel dat ze bij elk nieuw model het formaat en de plakkracht van de onzin stickers vergroten. In 6 talen melden dat je een helm op moet met soort industriële plakkracht a5 formaat sticker 😓
Heb jij een andere schakelaar gemonteerd gekregen ?
 
Nee standaard. Ik heb maar op 1 SAS gereden, dus misschien was het pech. Deze schakelaar is in ieder geval probleemloos (net als op mijn SDR).

Wat een comfort brengt de adventure, heerlijk! Minder direct dan de SDR, maar rete sportief en krachtig.
Het zadel is niet helemaal naar mijn wens, te laag en sompig. Heb OTR zadel besteld, hopelijk beter.
Het ruitje geeft helaas nog steeds duidelijk meer herrie dan zonder, ik zal eraan moeten wennen. Ook met op maat gemaakte oordoppen best onprettig gebulder in de helm.

Ik begrijp trouwens dat de SA helemaal naar wens is in te stellen, voetsteunen en hendels en stuur e.d. Geen ervaring mee, de pedalen zouden wel wat omlaag mogen vermoed ik. Zijn daar tips voor, of gouden regels? Wat de ideale zithouding is op een zware allroad?
 
Nee standaard. Ik heb maar op 1 SAS gereden, dus misschien was het pech. Deze schakelaar is in ieder geval probleemloos (net als op mijn SDR).

Wat een comfort brengt de adventure, heerlijk! Minder direct dan de SDR, maar rete sportief en krachtig.
Het zadel is niet helemaal naar mijn wens, te laag en sompig. Heb OTR zadel besteld, hopelijk beter.
Het ruitje geeft helaas nog steeds duidelijk meer herrie dan zonder, ik zal eraan moeten wennen. Ook met op maat gemaakte oordoppen best onprettig gebulder in de helm.

Ik begrijp trouwens dat de SA helemaal naar wens is in te stellen, voetsteunen en hendels en stuur e.d. Geen ervaring mee, de pedalen zouden wel wat omlaag mogen vermoed ik. Zijn daar tips voor, of gouden regels? Wat de ideale zithouding is op een zware allroad?

Ik heb een hoge Puig ruit met flip-up ruitje erop. Geen last van herrie. Op de snelweg kan ik met open vizier rijden.
 
Vandaag klein onderhoud laten uitvoeren op de 1290SAS (7500km pas op de teller) bij Motorservice Akersloot.
Ik had al veel gehoord en gelezen over René, en aangezien ik nu voor het eerst onderhoud moest laten uitvoeren uiteraard voor hem gekozen (ook redelijk dicht bij huis, scheelt ook). Top en vriendelijk geholpen! Beetje overgehaald door René om de fueldongles meteen te laten plaatsen, ik twijfelde nog een beetje over het nut. Maar wat een goede zet was dat zeg! Ik had niet gedacht dat het verschil zo prettig zou zijn!
Ik vond het al een genot om met dit beest te rijden, maar nu nog meer :] :]
Erg blij met René dus! (Gisteren trouwens ook erg goed al door Jaimie geholpen)
De mijn moet ook voor een beurt (7500 km), wat voor merk Fuel dongels heb je laten installeren?
 
De mijn moet ook voor een beurt (7500 km), wat voor merk Fuel dongels heb je laten installeren?
Dat is een goede vraag. Ik heb niet gevraagd welk merk ze zijn. René kan hier het beste op antwoorden, maar ik weet niet of hij hier mee leest.
@Hubertje bij mij kwam helaas het nieuwe jaar eerder dan de kilometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan