KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Mn radiateur is lek. Dure reparatie!
Klein steentje heeft waarschijnlijk klem gezeten tussen de radiateur en de standaard beschermer. Door de trillingen heeft hij zitten jutteren en daardoor lek.

Welke radiateurbeschermer gebruiken jullie?
 
Ik heb er een van R&G

81c6b3b2427f04e1aaad99356e869d1c.jpg
 
Mn radiateur is lek. Dure reparatie!
Klein steentje heeft waarschijnlijk klem gezeten tussen de radiateur en de standaard beschermer. Door de trillingen heeft hij zitten jutteren en daardoor lek.

Welke radiateurbeschermer gebruiken jullie?
Als het een 5tal cm onder het bovenste ophangpunt is, kan het productiefout zijn ook. Mijn 1290 GT zijn radiator is onder garantie vervangen voor een lekje daar, wegens spanning bij het ophangpunt.
 
Ik heb die standaard radiateurbeschermer van de 1290 SAR iets aangepast en op mijn SAS gemonteerd!
 
thanks!
Ik kijk nog even aan of ik kan wennen, zo niet dan is dit wellicht een optie!
 
Ik ga dit draadje ook volgen! Gisteren de krabbel gezet: over twee weken kan ik mijn 2018 SAS ophalen. Ik kan me niet herinneren dat ik zo enthousiast was over een "nieuwe" motor.. *D

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: om me alvast in te lezen heb ik de handleiding al gevonden, maar een brochure van het 2018 model kan ik nergens vinden (site van KTM is alleen de 2021 brochure te downloaden). Heeft iemand die voor het 2018 model wellicht in PDF liggen die hij/zij wil delen via wetransfer of email bv? Vrij deelbare service documentatie is ook welkom. :)

Wat ik wel heb gevonden:
- KTM Street Range Tech Guide 2018
- KTM 1290 Super Adventure S 2018 Owners Manual
 
Laatst bewerkt:
Ik check vanavond de link, anders maak ik wel een linkje. Heb m verleden week zelf vd site gehaald maar zit nu ff zonder computer
 
Als het een 5tal cm onder het bovenste ophangpunt is, kan het productiefout zijn ook. Mijn 1290 GT zijn radiator is onder garantie vervangen voor een lekje daar, wegens spanning bij het ophangpunt.

Goeie tip. Ik ga alle onderdelen meenemen.
 
Mn radiateur is lek. Dure reparatie!
Klein steentje heeft waarschijnlijk klem gezeten tussen de radiateur en de standaard beschermer. Door de trillingen heeft hij zitten jutteren en daardoor lek.

Welke radiateurbeschermer gebruiken jullie?
Ik heb ook wel eens een lekkende radiator gehad. Koste 80 euro. Een nieuwe is wel duur
 
Ik overweeg om mijn tiger 800 xrx in te ruilen voor een jonggebruikte 1090 adventure R.

Wat zijn jullie algemene ervaringen mbt brandstofverbruik, olieverbruik en betrouwbaarheid?
 
Klinkt goed!

Degene die ik op het oog heb is recent een 'koolstoffilter / zuurstofsensor modificatie' op uitgevoerd om hem onderin soepeler te laten lopen. Enig idee wat die modificatie inhoudt?
 
Klinkt goed!

Degene die ik op het oog heb is recent een 'koolstoffilter / zuurstofsensor modificatie' op uitgevoerd om hem onderin soepeler te laten lopen. Enig idee wat die modificatie inhoudt?
Dan hebben ze ws het koolstoffilter onder het zadel verwijderd en fuel dongels geplaatst. De lambda sondes zijn dan uitgeschakeld. Dat is een veel toegepaste wijziging die verder geen kwaad lijkt te kunnen en die de motor onderin idd soepeler laat lopen (naar zeggen want ik heb dit zelf niet gedaan; wel overwogen).
 
Dan hebben ze ws het koolstoffilter onder het zadel verwijderd en fuel dongels geplaatst. De lambda sondes zijn dan uitgeschakeld. Dat is een veel toegepaste wijziging die verder geen kwaad lijkt te kunnen en die de motor onderin idd soepeler laat lopen (naar zeggen want ik heb dit zelf niet gedaan; wel overwogen).
Is dat dan zo'n Rottweiler systeem?

En als je de lambdasonde uitschakelt gaat je hele injectiesysteem toch van het padje af? Hoe weet hij dan hoeveel brandstof ingespoten moet worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan