KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Is dat dan zo'n Rottweiler systeem?

En als je de lambdasonde uitschakelt gaat je hele injectiesysteem toch van het padje af? Hoe weet hij dan hoeveel brandstof ingespoten moet worden?
De dongles kunnen van Rottweiler zijn, maar dat hoeft niet. En een Rottweiler systeem omvat meestal ook een performance luchtfilter.

Je hebt gelijk over je sondes. Wat een fueldongel doet is een constante spanning aan je ECU geven i.p.v. de variabele spanning van je sonde. Daardoor zet je feitelijk de L/B verhouding vast en stopt ie met bokken in de zgn. Closed Loop.
 
Wat een fueldongel doet is een constante spanning aan je ECU geven i.p.v. de variabele spanning van je sonde. Daardoor zet je feitelijk de L/B verhouding vast en stopt ie met bokken in de zgn. Closed Loop.
Feitelijk dus gewoon een condensator systeempje om de om de "rimpels" van het signaal af te halen en de ECU minder zenuwachtig te laten reageren, als ik het zo hoor. Dus die prik je tussen de lambdasonde en ECU in lijkt me (en evt ook simpel te verwijderen(?)).

Edit: wat ik zei blijkt niet te kloppen, je haalt de hele lambdasensor feitelijk weg en zet een vaste spanning er op. Daarmee neem je dus wel de hele regeling weg (hoogte, luchtdruk, temperaturen etc). Tenminste, zo werkt die van Rottweiler.
 
Laatst bewerkt:
Ik overweeg om mijn tiger 800 xrx in te ruilen voor een jonggebruikte 1090 adventure R.

Wat zijn jullie algemene ervaringen mbt brandstofverbruik, olieverbruik en betrouwbaarheid?
Olie verbruik na 20.000 km niks geen problemen gehad afgezien van een lekker koppeling cylinder ( garantie)
Benzine verbruik heel gunstig altijd met 2 personen 1 op 17.8

De beste aftermarket investering is de geisoleerde uitlaatpijp op de achterste cylinder. (ik zeg doen)
 
Feitelijk dus gewoon een condensator systeempje om de om de "rimpels" van het signaal af te halen en de ECU minder zenuwachtig te laten reageren, als ik het zo hoor. Dus die prik je tussen de lambdasonde en ECU in lijkt me (en evt ook simpel te verwijderen(?)).

Edit: wat ik zei blijkt niet te kloppen, je haalt de hele lambdasensor feitelijk weg en zet een vaste spanning er op. Daarmee neem je dus wel de hele regeling weg (hoogte, luchtdruk, temperaturen etc). Tenminste, zo werkt die van Rottweiler.
nee het is niets meer en minder dan een weerstand die zo gekozen word dat de ecu een verrijking geeft .
 
Feitelijk dus gewoon een condensator systeempje om de om de "rimpels" van het signaal af te halen en de ECU minder zenuwachtig te laten reageren, als ik het zo hoor. Dus die prik je tussen de lambdasonde en ECU in lijkt me (en evt ook simpel te verwijderen(?)).

Edit: wat ik zei blijkt niet te kloppen, je haalt de hele lambdasensor feitelijk weg en zet een vaste spanning er op. Daarmee neem je dus wel de hele regeling weg (hoogte, luchtdruk, temperaturen etc). Tenminste, zo werkt die van Rottweiler.
Dit klopt niet. De rest van de parameters worden door andere opnemers gemeten.
Je liegt letterlijk alleen de gesloten loop voor dat er meer benzine toegevoegd moet worden.
Normaal gesproken heb je een afr van 14+ in je gesloten loop.
Met de weerstanden van respectievelijk 330 ohm en 1000k ohm maakt de gesloten ECU er een afr van ongeveer 13 van, dit is de ideale afr

Hoogte en luchtdruk is hetzelfde en wordt gemeten door een druk verschil sensor...
Sowieso kan de lambda sonde dit niet meten door de band breedte die deze gebruikt
 
Ik heb de dongels er ook inzitten, sas 2019, is echt een super verbetering! Gewoon net wat soepeler onderin
Ik rij veel woonwerk en daar is die juist zuiniger geworden door de dongels. Omdat je dus een versnelling hoger kan rijden.
Ik rij nu voor ww makkelijk 1 op 18 a 19. En lange stukken snelweg gaat die naar de 1 op 20 a 22 (legale sneheden of net iets daar boven).

Ga je op het gas verbruikt die iets meer, maar goed, nog altijd stukken beter dan mijn mt 10 die ik hier voor had :+
 
Ik heb de dongels er ook inzitten, sas 2019, is echt een super verbetering! Gewoon net wat soepeler onderin
Ik rij veel woonwerk en daar is die juist zuiniger geworden door de dongels. Omdat je dus een versnelling hoger kan rijden.
Ik rij nu voor ww makkelijk 1 op 18 a 19. En lange stukken snelweg gaat die naar de 1 op 20 a 22 (legale sneheden of net iets daar boven).

Ga je op het gas verbruikt die iets meer, maar goed, nog altijd stukken beter dan mijn mt 10 die ik hier voor had :+
Goede berichten, ga de Rottweiler dongels en de O2 pluggen bestellen.

Bedankt voor de info.
 
Bedankt allen! Ik ben vandaag wezen kijken en was meteen verkocht!

Volgende week ophalen. Model uit eind 2018, 16.700km en 6mndn bovag gadantie. :] :]

De originele onderdelen (lambdasensoren enz) krijg ik erbij, dus kan altijd nog terug.

Er zat een zijkofferset op, die heb ik hem terug'verkocht', omdat ik zelf een MoskoMoto tassenset heb.
Die stukken plastic waar die KTM koffers in/aan haken, horen die bij de koffers of bij de motor?
IMG-20210724-WA0004.jpeg
 
Bedankt allen! Ik ben vandaag wezen kijken en was meteen verkocht!

Volgende week ophalen. Model uit eind 2018, 16.700km en 6mndn bovag gadantie. :] :]

De originele onderdelen (lambdasensoren enz) krijg ik erbij, dus kan altijd nog terug.

Er zat een zijkofferset op, die heb ik hem terug'verkocht', omdat ik zelf een MoskoMoto tassenset heb.
Die stukken plastic waar die KTM koffers in/aan haken, horen die bij de koffers of bij de motor?
Bekijk bijlage 1658108
Die horen bij de motor….

Gefeliciteerd! Mooie bike…
 
Idd stuurt lichter en preciezer. Ik denk dat het de combinatie is van de geometrie aanpassing het lagere zwaartepunt en de banden zijn. De Mitas banden zijn sportief. Ik verwacht geen lange levensduur.
 
Bedankt allen! Ik ben vandaag wezen kijken en was meteen verkocht!

Volgende week ophalen. Model uit eind 2018, 16.700km en 6mndn bovag gadantie. :] :]

De originele onderdelen (lambdasensoren enz) krijg ik erbij, dus kan altijd nog terug.

Er zat een zijkofferset op, die heb ik hem terug'verkocht', omdat ik zelf een MoskoMoto tassenset heb.
Die stukken plastic waar die KTM koffers in/aan haken, horen die bij de koffers of bij de motor?
Bekijk bijlage 1658108

Mooi ding, die blinkt nog! Ga je veel plezier aan beleven, doe ik althans wel sinds de paar maanden dat ik ook een 1090 adv r heb.
191624952_10218940439958340_3544019392092290096_n.jpg
 
Goedemorgen, op welke kosten moet ik ongeveer rekenen bij een 30K beurt van mijn 1190 Adventure uit 2014?
En is het aan te bevelen om dit door een KTM dealer te laten doen of maakt dat niet zoveel uit?

Alvast bedankt voor de suggesties.
 
Goedemorgen, op welke kosten moet ik ongeveer rekenen bij een 30K beurt van mijn 1190 Adventure uit 2014?
En is het aan te bevelen om dit door een KTM dealer te laten doen of maakt dat niet zoveel uit?

Alvast bedankt voor de suggesties.
reken op 8-900 euro als er verder geen zaken bijkomen.
 
Mijn KTM 1290 Super Adventure S uit 2018 zal totdat ik over een paar maanden verhuis even buiten moeten staan. Ik ben opzoek naar een goede motorhoes qua pasvorm en kwaliteit. Iemand die voor deze motor ook een motorhoes heeft waar hij/zij blij mee is? (Ik hoor ook heel graag de maat)

(Ik was zonet even bij een winkel waar ze alleen de wat goedkopere Bihr motorhoezen hebben, maar dat materiaal voelt zeer dun en niet bepaald duurzaam.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan