KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

gewoon met de kop eraf kopen, denk dat de afschrijving dan ernstig meevalt. Ik heb mijn 1190 voor 11,5k gekocht met 9k op de teller, heb er nu bijna 45k op staan.

Nu ik dat zo zeg... is er in NH nog een goede plek waar hij voor onderhoud naartoe kan nu René ermee gestopt is? Ik heb hem bij motorcity gekocht maar daar kreeg ik geen warm gevoel van de werkplaats.... dan doe ik het liever zelf. Klein beurtje moet zowiezo geen probleem zijn.
 
Mijn beslissing was omdat de ktm ontzettend slingerd in het stuur bij gas los laten tussen de 90 en 50 km
De oorzaak lag aan de Pirelli Trail atack 2 voor band , dat komt veel voor bij deze band (word in Brazillie gemaakt) in tegenstelling tot de achterband.
Maar de Conti achter die slijt nogal raar , ik was over de achterband goed tevreden dus dan word het deze combinatie. niks mis mee.

Trouwens voor de vakantie rijd ik altijd met nieuwe banden Paar jaar geleden voor het eerst in Spanje geweest in de Pyreneeën nou die band vreet je gewoon weg tijdens het rijden. stond ik 3 dagen naar een canvas te kijken met de vakantie.
Dus nog eens een Tip mocht je daar rijden, de normale slijtage verwachtingen gelden zeker niet op die wegen..
Inderdaad dat Spaanse asfalt bevat graniet stukjes, die vreten rubber !!!
 
gewoon met de kop eraf kopen, denk dat de afschrijving dan ernstig meevalt. Ik heb mijn 1190 voor 11,5k gekocht met 9k op de teller, heb er nu bijna 45k op staan.

Nu ik dat zo zeg... is er in NH nog een goede plek waar hij voor onderhoud naartoe kan nu René ermee gestopt is? Ik heb hem bij motorcity gekocht maar daar kreeg ik geen warm gevoel van de werkplaats.... dan doe ik het liever zelf. Klein beurtje moet zowiezo geen probleem zijn.
Jaimie van sikkeleres doet het nu bij de zelfde dealer,is mij goed bevallen
 
Volgens de SW-Motech site kan alleen de Pro tankring op de Adventure 2022. Ofwel de tanktassencollectie op EVO gebaseerd kan in de uitverkoop. Klopt dit? Ik zie dat KTM ook quick lock ringen verkoopt, en deze lijken ook de EVO naam te hebben. Is dit dezelfde manier van bevestigen ?
 
Afgelopen week remolie laten vervangen, omdat ik dacht dat de olie behoorlijk zwart was (niks te zien in kijkglaasje). Blijkt dus dat er gewoon geen enkel referentiepunt in het kijkglaasje zit; je kijkt een zwarte doos in en dus lijkt de olie zwart. Ik zie bij veel andere motoren dat er een metaaltje in zit om een "achtergrond" te hebben.

Herkennen jullie dit op de grote KTMs?
 
Afgelopen week remolie laten vervangen, omdat ik dacht dat de olie behoorlijk zwart was (niks te zien in kijkglaasje). Blijkt dus dat er gewoon geen enkel referentiepunt in het kijkglaasje zit; je kijkt een zwarte doos in en dus lijkt de olie zwart. Ik zie bij veel andere motoren dat er een metaaltje in zit om een "achtergrond" te hebben.

Herkennen jullie dit op de grote KTMs?
Nee
 
Ola KTM-ers,

Mijn excuses dat ik zomaar even in dit topic in breek. Echter zit ik met een vraag. Ik ben op zoek naar een 1090 adventure. Nu was ik laatst met een kameraad van me bij motorcentrum Venlo. Die kameraad had een proefrit gemaakt op een 1090 adventure R. Hele mooie motor! Nu wilde ik er even op gaan zitten maar dat lukte niet omdat de motor te hoog was voor me. Laat ik nu een verlaagde 1090 R ergens hebben zien staan wat mijn interesse heeft gewekt.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga kijken naar de motor?
Alvast bedankt!
 
Ola KTM-ers,

Mijn excuses dat ik zomaar even in dit topic in breek. Echter zit ik met een vraag. Ik ben op zoek naar een 1090 adventure. Nu was ik laatst met een kameraad van me bij motorcentrum Venlo. Die kameraad had een proefrit gemaakt op een 1090 adventure R. Hele mooie motor! Nu wilde ik er even op gaan zitten maar dat lukte niet omdat de motor te hoog was voor me. Laat ik nu een verlaagde 1090 R ergens hebben zien staan wat mijn interesse heeft gewekt.
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden als ik ga kijken naar de motor?
Alvast bedankt!

Als hij gewoon op tijd alle beurten heeft gehad, elke 15.000 km of 12 maanden.
Dan hoef je niet echt ergens voor te vrezen. Kijk zelf even kritisch, hoe is de staat van de banden, remblokken (dikte kan je zien), kettingset en loopt het blok soepel. Remvloeistof niet donker? etc. gewoon de basiszaken.
 
Dankjewel voor de tips. Ik twijfel heel erg tussen een 790 adventure of een 1090 adventure. De 790 is voor mijn lengte ideaal. Ik ben bang dat ik het vermogen ga missen omdat de 790 "maar" 95 pk heeft. De 1090 is meer motor vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan