KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Dat zou je nog zwaar tegenvallen ;)
Nix 30 cartridges van ohlins vooraan en ohlins shock demper achter. (met de juiste veren erop)
En qua acceleratie zou je ook nog verschieten.
Ik ben bijna zeker dat m'n mt09 sneller naar 100 ging dan een sdr. Een standaard sdr heeft dezelfde neiging als een standaard mt09, wheelie. Met de juiste schokdemper en aanpassing van de rijhoogte is het veel beter.

Jij neemt het als kritiek.
Ik zeg gewoon hoe het is en het is geen fantasie want ik heb beide motoren.
Lees je eigen onzin vooral even terug dan
 
Kunnen we misschien even relativeren ?

Ik heb nog geen enkele perfecte motor gehad bij mijn +40 exemplaren tot op heden.
Bij sommige exemplaren (KTM, BMW, YAMAHA, HONDA en KAWASAKI) wogen/wegen de voordelen en het plezier echter op tegenover de nadelen, en dat maakt er in mijn ogen een « goeie motor « van.

Laten we echter niet infantiel lopen zeuren à la « goede motor, want MIJN motor « …

Een topic als dit is niet alleen bestemd voor onrealistische merk-navelstaarders.
Wat slecht is, moet ook kunnen gezegd worden…
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we misschien even relativeren ?

Ik heb nog geen enkele perfecte motor gehad bij mijn +40 exemplaren tot op heden.
Bij sommige exemplaren wogen/wegen de voordelen en het plezier echter op tegenover de nadelen, en dat maakt er in mijn ogen een « goeie motor « van.

Laten we echter niet infantiel lopen zeuren à la « goede motor, want MIJN motor « …

Een topic als dit is niet alleen bestemd voor onrealistische merk-navelstaarders.
Wat slecht is, moet ook kunnen gezegd worden…
Inderdaad.
Ik kan ook eindeloos praten over hoe kut de vering wel niet is bij een MT09 (heb ik ook een tijdje gedaan op MF :+) , hoe klein het rijbereik wel niet is, hoe belachelijk het wel niet is dat alle lampen behalve de knipperlichten LED zijn,...

Ik kan ook klagen over de slappe vering van de Honda ST1300, over hoe moeilijk het is om het achterwiel gewoon te demonteren, over hoeveel de motor verbruikt en banden slijt (als je doorrijdt), hoe irritant het hoge zwaartepunt van de tank is als hij vol is.

Ik kan ook klagen over de Ducati Multistrada, dat hij er zo goed uit ziet en zo lekker rijdt en het ergste van alles is dat ik er geen heb.:+
 
Ik krijg enkel pukkels van sommige topicleden in alle onderdelen van dit forum die allergisch zijn aan elke negatieve opmerking over « hun « merk of type motor of scooter (!) … alsof je de Heilige Graal durft te beledigen …

Hallo , het zijn slechts serieproducten van bedrijven die maar 1 streefdoel hebben : maximale winst maken .

Dat die dingen ons toch uitermate veel plezier bezorgen, is mooi meegenomen, maar geen evidentie .
 
Dacht dat hier over motoren ging, dan nog van het ruige adventure type, maar 't lijkt hier wel meer om een forum van een vrouwen blad waar meer dan 80% hun regels heeft en er niet genoeg dekentje en chocoladebonbons zijn om dit te compenseren... |(
(Excuses aan vrouwelijke rijders hier)
 
Het probleem met KTM is misschien niet de motoren maar de doelgroep, als ik dit zo lees...
 
Ik krijg enkel pukkels van sommige topicleden in alle onderdelen van dit forum die allergisch zijn aan elke negatieve opmerking over « hun « merk of type motor of scooter (!) … alsof je de Heilige Graal durft te beledigen …

Hallo , het zijn slechts serieproducten van bedrijven die maar 1 streefdoel hebben : maximale winst maken .

Dat die dingen ons toch uitermate veel plezier bezorgen, is mooi meegenomen, maar geen evidentie .
Ik weet eerlijk gezegd niet op wie je doelt, ik voel me in ieder geval niet aangesproken. Lees die kritiek wel veel van je, is het niet je eigen bril waarmee je opmerkingen leest? Ik ben zeker een fan van het merk en geef wel tegengas op kritiek die ik niet herken, vooral om geïnteresseerden een zo eerlijk mogelijk beeld te geven. Dat er nadelen aan KTM of andere merken zitten ontken ik niet, maar een 1290 als rommel of bagger wegzetten is gewoon absurd. Het gaat mij ook om de statistiek, ik heb erg veel ktm modellen gereden, en heb er in mijn netwerk nog veeel meer, allemaal zonder noemenswaardige klachten. (Muv de 620, maar dat was een barrel)

Denk trouwens ook dat je de R&D, monteurs en ontwerpers van motormerken nogal tekort doet met je opmerking. Ja ze moeten winst maken en aandeelhouders tevreden houden, maar er werken zeker ook veel mensen met kennis, passie en interesse voor hun producten.
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde niet jou in het bijzonder, maar wel die hele strekking op dergelijke fora van oogklepdragers, die elke uiting van kritiek op “hun“ vehikel als een persoonlijke aanval beschouwen .

Wat je laatste paragraaf betreft, heb ik professioneel een wat meer diepgaande inkijk gehad achter de schermen van auto- en motorfabrikanten en je zou schrikken van het cynisme tegenover hun klanten dat daar heerst … en dat is dan niet op het niveau van R&D en de techneuten, maar wel bij de marketing en de boekhouders en het management .
 
Denk een overdaad aan GS rijders die zijn overgewaaid :+ (hè de zadelverwarming is net een halve graad warmer dan ik zou willen, kötfiets!)

Ik geloof dat alles wel een keer stuk gaat, en natuurlijk worden er minder slimme ontwerpkeuzes gemaakt. Maargoed, zo erg vind ik het niet om een trechtertje te gebruiken voor het bijvullen van de olie, bijvoorbeeld.

Wat ik bijvoorbeeld van mijn oude GS echt geweldig frustrerend vond was dat er in de skidplate 4 boutjes zater waar je 3(!) verschillende doppen voor nodig had, en dat torx doppen virtueel kansloos waren omdat er nooit genoeg ruimte was voor de ratel, en dat je alsnog alles met zo'n elleboog sleuteltje aan het doen was.

Maargoed, zeuren doen we vaker op een forum dan herhalen dat dat ding het weer zo geweldig probleemloos heeft gedaan de laatste rit/maand/jaar. Dus een beetje relativeren zoals Zen doet snap ik wel
 
Ik bedoelde niet jou in het bijzonder, maar wel die hele strekking op dergelijke fora van oogklepdragers, die elke uiting van kritiek op “hun“ vehikel als een persoonlijke aanval beschouwen .

Wat je laatste paragraaf betreft, heb ik professioneel een wat meer diepgaande inkijk gehad achter de schermen van auto- en motorfabrikanten en je zou schrikken van het cynisme tegenover hun klanten dat daar heerst … en dat is dan niet op het niveau van R&D en de techneuten, maar wel bij de marketing en de boekhouders en het management .
Tjah ik denk ook dat voor veel mensen een motorfiets én emotionele waarde heeft én voor het plebs 15 of zelfs 25K+ voor een fiets neerleggen zoveel poen is dat ze moeilijk met kritiek op die keuze kunnen omgaan
 
Wat ik bijvoorbeeld van mijn oude GS echt geweldig frustrerend vond was dat er in de skidplate 4 boutjes zater waar je 3(!) verschillende doppen voor nodig had, en dat torx doppen virtueel kansloos waren omdat er nooit genoeg ruimte was voor de ratel, en dat je alsnog alles met zo'n elleboog sleuteltje aan het doen was.
:}|(_O-_O-_O--O-
 
een 1290 als rommel of bagger wegzetten is gewoon absurd
Ik kan me niet herinneren dat dat hier al gebeurd is?
Ik heb de hele waslijst aan kleine akkefietjes mogen ervaren, maar ook ik zou 'm niet als 'onbetrouwbaar' of 'slecht' omschrijven.
Over het algemeen was ik er heel tevreden mee, ik vond 'm best betrouwbaar, en al wat misging was gekend en werd onder garantie opgelost.
Enige jammere was dat de dealerbezoeken in praktijk daardoor geen 15000 km maar eerder 2 garantiegevalletjes uit elkaar lagen. En de dealer zo ver was.
 
Wat een kut motor zo’n KTM :+

62F5B88D-4876-4FF4-A17E-625163FA3319.jpeg


Lekker uitwaaien in Luxemburg :]
 
Het is een wonder dat je met zo'n barrel tot in Luxemburg kan komen. Terug met de motorambulance? 🤡

Het mag inderdaad een wonder heten, denk dat ik hem ter plekke maar inruil voor een GS :+

de navi is er al afgetrild zo te zien :+ Hij staat daar nu in een beetje z'n verschroeide enkels af te koelen met een icepack in z'n onderbroek :t

Haha nu je het zegt.. navi zit als een huis, volgens mij doet de linker spiegel het lijken alsof ‘ie ernaast hangt :P

Naaah, al die problemen zijn opgelost met de open uitlaat.

Niet open, keurig de goedgekeurde db killer erin ;)
 
Luxemburg??
hier staat dat barrel in Vrsar
20220729_113618.jpg
Kroatië!!

(oke zelfde afstand 😁 tot oostenrijk heeft ze op een aanhanger gestaan😜)

a.s. zaterdag met een ommetje weer binnendoor terug naar zell am see waar de aanhanger staat. (als het goed is)
 
Terug
Bovenaan Onderaan