KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Na bij een dealer langs geweest te zijn om mijn motor mogelijk in te ruilen voor een 1090 Adventure voelde ik me bedrogen, ik zou 2k minder terug krijgen voor mijn inruiler tov marktwaarde, de ketting/tandwielen set zou zogenaamd versleten zijn (zat er pas 5k op) en achterband was wat verder op.

Nu ga ik mijn eigen motor (Street Triple R, 2013, 675cc, 19.000 km met diverse opties) zelf verkopen. Nu vroeg ik mij af of er misschien mensen in dit forum zitten die hun 1090 adventure van de hand wilden gaan doen (en ook niet zo bedrogen willen worden met inruilprijzen als ze wat anders willen kopen).

Mocht er iemand zijn laat het me dan weten!
 
Ik wil mijn 1050 uit 2016 verkopen, compleet met topkoffer en alu zijkoffers...interesse?
 
Helaas, de standaard handvatten zijn zonder verwarming.
Je moet dus handvaten (laten) monteren en laten activeren.
 
Dat ligt er aan of de dealer bij aflevering de handvat en zadelverwarming heeft gedeactiveerd.
Bij mij stonden ze beide nog in het instellingen menu zodat ik ze zelf actief kon maken.
Dus even kijken………..
 
Klopt, ik heb het gevraagd bij aankoop van mijn 1290. De handvatten moeten vervangen worden bij handvat verwarming.
 
Heeft iemand hier voor mij het standaard (lage) ruitje van een 1290 SAR 2017-20 te koop??
 
Kan je niet zelf activeren.
100% zeker?

Ik heb zelf bij mijn 2019 1290 Superduke de handvatten vervangen voor de verwarmde variant. Dat zijn exact dezelfde handvatten als voor de Super Adventure en softwarematig zijn de motoren redelijk vergelijkbaar. Iets andere weergave op het display. Ik hoefde hiervoor niet naar de dealer. Kon het zelf activeren in het menu

Ook op YouTube vind je filmpjes waar het zelf wordt vervangen en het werkt gewoon.
 
Je kunt ze aanzetten in het menu als ze geactiveerd zijn door de dealer.
Sommige dealers zetten ze bij aflevering al standaard aan, heb je geluk.
 
100% zeker?

Ik heb zelf bij mijn 2019 1290 Superduke de handvatten vervangen voor de verwarmde variant. Dat zijn exact dezelfde handvatten als voor de Super Adventure en softwarematig zijn de motoren redelijk vergelijkbaar. Iets andere weergave op het display. Ik hoefde hiervoor niet naar de dealer. Kon het zelf activeren in het menu

Ook op YouTube vind je filmpjes waar het zelf wordt vervangen en het werkt gewoon.
Is bij de superduke ook zo
je kunt het zelf activeren vanuit het menu, zelfs als je geen verwarmde handsvaten hebt maar dan krijg je de bekende general failure melding.
Hier kwam ik achter toen ik na aankoop door het menu aan het neuzen was maar na activatie bleek ik nog de handsvaten te moeten vervangen.
sas en sd zijn uitwisselbaar.
 
Motor terug, benzine pomp is gereviseerd, blij dat 'k terug kan rijden. Wel jammer dat de motor vakantie hier door maar een halve dag geduurd heeft 8)7
Ah ja, dan maar wat meer km's maken in de weekenden :]
Taai verhaal zeg, op naar de volgende vakantie!🔥
 
100% zeker?

Ik heb zelf bij mijn 2019 1290 Superduke de handvatten vervangen voor de verwarmde variant. Dat zijn exact dezelfde handvatten als voor de Super Adventure en softwarematig zijn de motoren redelijk vergelijkbaar. Iets andere weergave op het display. Ik hoefde hiervoor niet naar de dealer. Kon het zelf activeren in het menu

Ook op YouTube vind je filmpjes waar het zelf wordt vervangen en het werkt gewoon.
Is bij de superduke ook zo
je kunt het zelf activeren vanuit het menu, zelfs als je geen verwarmde handsvaten hebt maar dan krijg je de bekende general failure melding.
Hier kwam ik achter toen ik na aankoop door het menu aan het neuzen was maar na activatie bleek ik nog de handsvaten te moeten vervangen.
sas en sd zijn uitwisselbaar.

Had t op m’n SAS reeds gecheckt. Helaas geen optie aanwezig in het menu. Of wordt de optie op als t systeem de handvaten detecteert? Heb de filmpjes nog niet bekeken...

Net voor t weekend heb ik reeds een afspraak gemaakt om de handvaten te monteren plus te activeren.

In ieder geval nu minder kans op kouwe klauwen. Vorig jaar hebben we dusdanig veel natte lange dagen gehad (vooruit, ook slecht regenbestendige handschoenen) dat ik er helemaal klaar mee was.

De 18e op weg maar Zuid Frankrijk.. zin an.
 
Voor mij is die handvatverwarming echt top, kan nu het hele jaar met zomerhandschoenen rijden. (uitgezonderd de winterstop dan hè) Heb mijn winterhandschoenen al in geen jaren meer gedragen.
 
Voor mij is die handvatverwarming echt top, kan nu het hele jaar met zomerhandschoenen rijden. (uitgezonderd de winterstop dan hè) Heb mijn winterhandschoenen al in geen jaren meer gedragen.
Wat is dan jouw idee van 'het hele jaar'?

Ik rij alleen niet als er pekel ligt. Alles onder de 5 graden begint een uur snelweg wel echt koud te worden, zelfs met goretex 'herfst' handschoenen, handkappen & handvatverwarming. Kan aan mij liggen natuurlijk.
 
Had t op m’n SAS reeds gecheckt. Helaas geen optie aanwezig in het menu. Of wordt de optie op als t systeem de handvaten detecteert? Heb de filmpjes nog niet bekeken...

Net voor t weekend heb ik reeds een afspraak gemaakt om de handvaten te monteren plus te activeren.

In ieder geval nu minder kans op kouwe klauwen. Vorig jaar hebben we dusdanig veel natte lange dagen gehad (vooruit, ook slecht regenbestendige handschoenen) dat ik er helemaal klaar mee was.

De 18e op weg maar Zuid Frankrijk.. zin an.
Ik denk dat het probleem bij mij ligt maar ik vind die handvatverwarming nou niet heel erg warm op de hoogste stand, op mijn BMW 1200GS had ik 2 standen maar standje twee was echt lava, nu gebruik ik alleen stand 3 als het kouder is en vind ik het maar matig warm......
 
Wat is dan jouw idee van 'het hele jaar'?

Ik rij alleen niet als er pekel ligt. Alles onder de 5 graden begint een uur snelweg wel echt koud te worden, zelfs met goretex 'herfst' handschoenen, handkappen & handvatverwarming. Kan aan mij liggen natuurlijk.
Ik rijd zolang er geen pekel is, en de temperatuur boven de 8 graden is. En dan gaat het dus prima met de combinatie doorwaai handschoenen/handkappen/verwarming.
 
hallo
ik zou van mij 1290 SAT de distributi spanners wel willen vervangen, is dat mogelijk om dat zo te doen zonder de kleppendeksel er af te halen? of moet deze er altijd af?
 
Terug
Bovenaan Onderaan