KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik wist niet dat een 1090 gecombineerde remmen heeft .zou dat toch wel gemerkt hebben lijkt me aangezien mijn vorige motor dit ook had.
En overkokende remmen achter het zou de uitlaat kunnen zijn ik kwam gelijk na het boenderen de berg af, en een hele korte stop.
Daarna voldeed dit euvel zich.
Dus oude remvloeistof nee het is een nieuwe motor .
 
Ik wist niet dat een 1090 gecombineerde remmen heeft .zou dat toch wel gemerkt hebben lijkt me aangezien mijn vorige motor dit ook had.
En overkokende remmen achter het zou de uitlaat kunnen zijn ik kwam gelijk na het boenderen de berg af, en een hele korte stop.
Daarna voldeed dit euvel zich.
Dus oude remvloeistof nee het is een nieuwe motor .
Zover ik weet hebben alle 1xxx adventures gecombineerde remmen, ze gebruiken hetzelfde rem systeem
 
Kokende remmen? Minder remmen & opgelost. Persoonlijk gebruik ik nagenoeg nooit de achterrem, maar dat ligt aan wat gevorderde rijopleidingen. Mannen kunnen maar 1 ding tegelijk dus focus je op die voorrem 🤣
 
Heerlijke tour gemaakt door Noord-Holland en Friesland :]

1FF2222A-7108-48B3-A2EE-B956261C4DE7.jpeg


1406713
 
Wat wel opvalt, naast de DL 1000 van m’n vader is dat de KTM wel veel (ratelende) bijgeluidjes maakt.
Hij had het over knikkers in het blok :')
Zal wel KTM eigen zijn.

Maar wat óók opvalt is het enorm strakke rijwielgedeelte :]
Man wat stuurt dat lekker en remt het goed!
En, in tegenstelling tot mijn oude 950, geen centje pijn aan de bips *D
Prima zadel dus waarbij ik me moeilijk kan voorstellen dat de PP nóg beter is.

Gemiddeld verbruik over 550 km was 1:20
 
Nice! Ik vind de 1190 eerlijk gezegd best mooi lopen zonder veel bijgeluiden, beetje gejank erbij zoals een triple van triumph. 1:20 is netjes, ik haal ruim 1:17 met woonwerk
 
Het heeft even geduurd, maar eindelijk de nieuwe mutsen op kunnen halen*O*

Binnenvoering op maat.
1406918
 
Laatst bewerkt:
Welke banden raden jullie aan voor een 1090 Adventure, voor puur straat gebruik? De Michein Road 5 Trail of de Continental Road Attack 3?
 
pirelli scorpion trail 3 deze band doet het zeer zeer goed je stuur gedrag van je motor is scherp veel erg veel grip in de regen fantastisch slijtage zeer goed gaat lang mee.
En ik ben een racer gewend (lees snelheid wendbaarheid en grip ) deze band is de band die je zoekt en rijd altijd met 2 personen te raggen door de bergen en ze geven geen krimp dan heb ik er zelfs een smal 21 inch bandje voor er op zitten 1090R .
 
Scorpion Trail 2 bedoel je ? Of is de 3 er ondertussen al ?
Voorband heeft het bij mij 5500km volgehouden, achterband kon nog wel 3000km mee op dat punt.
Maar prima grip op droog en nat.

Net als de Dunlop Roadsmart 3 (pure straatmband) overigens. Deze vind ik fijner sturen, band is wat ovaler dan de ST-2.
Levensduur op mijn 1190 was 6500km en telkens voor en achter mogen vervangen al had de voorband nog wel 2k km meegekunnen.
Maar gelijktijdig vervangen tegen de start van lange rit of vakantie, compleet nieuw setje stuurt altijd zo fijn.
 
Metzeler Tourance Next

Daar wil ik net vanaf. Is geen -slechte- band, maar een Michelin Road 5 Trail geeft veel meer vertrouwen. Ik merk ook op dat ik veel vierkant gereden tourance next banden zie. Ze slijten blijkbaar niet zo mooi.
 
Met de pirelli trail 2 voor zit er 7000 km op met zwaar belaste motor.
Het voordeel is ook stuur gedrag lees de testen maar en ook als de band op verschillende motoren zit dan word steeds het scherpe sturen genoemd ten opzichte van de band die daarvoor er op zat.
 
Continental is bij mij tot nu toe het beste. De scorpions slijten raar en worden snel plat. ContinTrail Attack 3 gebruik ik nu en ga waarschijnlijk binnenkort over op de conti road attack 3.
 
ik heb nog geen rare slijtage gehad in 7000 km zowel voor als achter niet en dat heb ik niet eens de K versie erop zitten
 
Heb op m'n multistrada met de scorpions nooit raar slijtgedrag gezien. Heb de sas pas sinds 4000km, en tot nu toe lijkt het niet veel anders te zijn dan op mm vorige duc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan