KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb de orginele aanpassingen/modificaties van KTM: de plastic kapjes en isolatie onder het voorzadel.

Ik weet niet precies het verschil zonder, want het zat er al standaard op, maar het is wat mij betreft prima te doen. Boven de 30 graden heb je inderdaad warme onderbenen, maar dat is al snel ook met andere motoren.

Ik las o.a op advrider.com klachten dat ondoenlijk heet bij het zadel was en dat om die reden bijna de motor weer werd ingeleverd.

Oké wel eerlijk: een zadel met verwarming is wel wat overkill :)


Jep, IK had verwarmde ERGO-zadels op mijn 1290 SAS... onnozelste accessoire dat ik ooit kocht.... :+
 
hehehe, ja zeker. Nu vind ik de warmte normal geen probleem, alleen boven de 30 graden wordt het onaangenaam en rond de 38 graden begon het vervelend te worden, had het idee dat m'n laarzen begonnen te smelten :+ Maargoed, dat is hier in NL zeldzaam, maar als je in florida oid woont kan k me voorstellen dat je er wat mee gaat doen :P
 
Jep, IK had verwarmde ERGO-zadels op mijn 1290 SAS... onnozelste accessoire dat ik ooit kocht.... :+
Op de SA was dat standaard, zou er inderdaad nooit extra voor betalen.
Maar toch, in de regen heb ik ze wel eens aangezet en is dan zeker niet onprettig.
 
Ik heb er juist voor de vakantie van die cyclops leds ingehangen. Kost wat tijd, maar maar met behulp van een youtube filmpje goed te doen. Wereld van verschil overigens. In Zuid-Frankrijk vorige week gemopper van mijn vriendin. Zij had per ongeluk de vewarming aangezet. Niet echt nodig bij 37 graden......
Ik kom van een BMW k1200s en nu een alweer een poosje rond op een 1290 uit 2016. Kriebels, wat is die KTM hoog. Stel je m in op passagier en koffers, dan komt ie nog een eind naar boven. Zelf 1.80 en dat is net te doen. Maar met volle bepakking en passagier is het wel werken.
Op de terugweg uit de Ardeche werd het kouder en het weer was een stuk minder aangenaam. Regenbuien en de temperatuur was gezakt naar 12 graden in de Ardennen. Als je dan start met 34 graden is die zadelverwarming toch best lekker :-)
 
Ik heb er juist voor de vakantie van die cyclops leds ingehangen. Kost wat tijd, maar maar met behulp van een youtube filmpje goed te doen. Wereld van verschil overigens. In Zuid-Frankrijk vorige week gemopper van mijn vriendin. Zij had per ongeluk de vewarming aangezet. Niet echt nodig bij 37 graden......
Ik kom van een BMW k1200s en nu een alweer een poosje rond op een 1290 uit 2016. Kriebels, wat is die KTM hoog. Stel je m in op passagier en koffers, dan komt ie nog een eind naar boven. Zelf 1.80 en dat is net te doen. Maar met volle bepakking en passagier is het wel werken.
Op de terugweg uit de Ardeche werd het kouder en het weer was een stuk minder aangenaam. Regenbuien en de temperatuur was gezakt naar 12 graden in de Ardennen. Als je dan start met 34 graden is die zadelverwarming toch best lekker :-)
Yep, met regen in het voor- en najaar is die zadelverwarming best lekker!!
 
Ik heb net zelf zadel verwarming, nou ja matjes dus besteld die ga ik mooi zelf in bouwen heerlijk voor de herfst warme billetjes.
Weet iemand of deze functie bij aansluiting ook in het scherm verschijnt
 
Ik heb net zelf zadel verwarming, nou ja matjes dus besteld die ga ik mooi zelf in bouwen heerlijk voor de herfst warme billetjes.
Weet iemand of deze functie bij aansluiting ook in het scherm verschijnt
Bij origineel wel, maar weet niet of ze dit moeten activeren met de computer. gr
 
Zat standaard op de 1290 SA en SAT.

Bij mijn huidige SAS staan de handvat verwarming en zadelverwarming wel in het menu om actief te maken maar wordt weggehaald door de dealer als het niet aanwezig is.
Zou eens een telefoontje doen naar de dealer.
 
Denk niet dat je dat zelf kan activeren, er zitten ook 3 standjes op van beetje warm tot gekookte reet. Moest toentertijd wachten op mijn verwarmde zadel en toen het originele er nog op zat was het niet geactiveerd. Hij moet dus aan de computer gehangen worden. Mattighofen controleert alles....
 
Bij aflevering van de SAS zei de monteur dat hij de optie zadel en handvat verwarming nog had laten staan maar die kon hij weghalen.
Ik heb toen zelf de handvat verwarming geplaatst en ook zelf die optie op "ON" gezet waardoor het menu met de 3 standen actief werd.

De optie zadelverwarming staat er bij mij nu ook nog in en kan ik zelf actief maken.
Dus de dealer haalt die er (denk ik) uit als het er niet op zit. (als je dat wil)

Zelfde was met mijn SA waar het standaard opzat, als ik het stekkertje van de zadelverwarming niet aansloot kreeg ik een foutmelding.
Door de optie dan uit te schakelen was de foutmelding weg.
 
Voor iets meer dan 10 euro, verzending inclusief van die welbekende chinese website ;)

IMG_20190821_161714.jpg
 
Over zadels gesproken; ik had een 1290S zadel op proef maar het originele R zadel zit een heel stuk beter. Stáát ook beter ook trouwens.

6128C3F5-53AA-44E8-B29F-BB6EA9EC5F93.jpeg


F80DDA4A-3E01-4C39-85DE-24DC2E31868F.jpeg


Ps: krassen op de koffer lijken erger dan ze zijn, gelukkig.
 
Op mijn gewone 1090 zit een volledig zwart zadel, zonder stiknaden. Ik heb gezien dat de 1090r meestal zo een zadel heeft met stiknaden. Is dat gewoon een visuele upgrade, of is dit de comfort versie? Weet je ook of de zithoogte anders is?
 
Op mijn gewone 1090 zit een volledig zwart zadel, zonder stiknaden. Ik heb gezien dat de 1090r meestal zo een zadel heeft met stiknaden. Is dat gewoon een visuele upgrade, of is dit de comfort versie? Weet je ook of de zithoogte anders is?

Volgens mij zijn ze identiek qua vorm en hoogte.
Deze heeft wel een alcantara dekje, de jouwe niet geloof ik hè?
 
Terug
Bovenaan Onderaan