Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb inmiddels toch opnieuw een R1250GS (mijn "Blacky") besteld... dus nu kan-ie weer :
Bekijk bijlage 1433910
Met de dealer heb ik geen probleem, en met de motor heb ik thans kunnen proefrijden ( is een full option 2020 exemplaar dat bestemd was om demo te worden, maar die heb ik kunnen proefrijden, alvorens hij als dusdanig werd ingezet en die heb ik gekocht)... ik wéét dus dat hij ook wel een resonantiegeluid maakt, maar véééél stiller dan mijn vorige...
Van een nieuwe 2020 KTM 1290 SAS weten we voorlopig nog niets én hebben we nog maar af te wachten wat die EURO5 motor er van gaat bakken...
Heeft KTM België niet zoals hier een heel zooitje overjarig spul staan? Gaan weg tegen interessante voorwaarden. Hoor niet veel problemen met de huidige 1290.
Maar een 1250GS heeft ook wel wat, zag h’m in het GS topic. Mooi ding
Hmm, nou heft de ktm een week stilgestaan omdat ik de bandjes heb gewisseld, maar waar ik al een beetje bang voor was gebeurde vanochtend, niet genoeg porrie in de accu om het blok te laten aanslaan. Volgens mij is dit een bekend probleem, wie heeft de beste oplossing?
Hmm, nou heft de ktm een week stilgestaan omdat ik de bandjes heb gewisseld, maar waar ik al een beetje bang voor was gebeurde vanochtend, niet genoeg porrie in de accu om het blok te laten aanslaan. Volgens mij is dit een bekend probleem, wie heeft de beste oplossing?
Nou, motor is vorige week eindelijk terug gekomen uit Oostenrijk en door dealer open gemaakt. Bij de voorste cilinder is het één en ander niet goed gegaan bij de distributie ketting/tandwielen. Wat precies de oorzaak is kon de monteur en de schade-expert van KTM niet zeggen. Het gevolg was wel dat de zuiger een klep omhoog heeft geduwd hierdoor de nokkenas heeft ontzet en zelfs de houder welke aan de cilinder vastzit (waar de lagers zitten en de nokkenas in draait) heeft afgebroken. Dit heeft ook de kop weer ontzet waardoor ik olie verloor en de handel nog maar op één cilinder liep. Er was maar liefst 3 liter olie uitgelopen...... Afijn blok ligt geheel uit elkaar om te kijken of de krukas ook nog beschadigd is. Er komt geen nieuw blok; te veel kilometers, 34k. Nou, ik geloof het allemaal wel en zag dat dealer liep te stunten met 2019 modellen, kon een dealtje maken en heb een nieuwe gekocht. Op 2020 model zullen al mijn extra's (koffers, zadel, etc.) wel niet meer passen en nu wordt alles gewoon overgezet en kan ik voorlopig weer een paar jaar tuffen. Gelukkig voor mij valt alles onder de verlengde garantie, zowel monteur als KTM hadden dit nog nooit zo meegemaakt......Weet je al wat er aan de hand is ?
Was geen terugroepactie voor, ging puur om meewerkenheid van de dealerVolgens mij was de startmotor een terugroepactie, bij mij is de startmotor in ieder geval vervangen.
De accu spanning is ook een indicatie hoe goed je accu nog is, hoeveel geeft die nog aan als je het contact aandoet? Onder de 12v begint het toch wel spannend te worden.
Zonde van je verknoeide vakantie, maar dit is dan toch weer goed afgelopen...meer geluk met de nieuwe, nu !Nou met dat foto's plaatsen loop ik altijd te hannessen........Als je goed kijkt zij je bij de bovenste nokkenas een breuk zitten in het gedeelte waar ie in draait, weet niet hoe dat heet. Op de onderste foto heb ik het losse deel een stukje verplaatst.
Bij werd dit niet onder garantie gedaan, maar omdat ik al voor grote beurt ging en alles hebben ze alleen het onderdeel gerekend.oef da's in ieder geval een nieuwe kop en zuiger.
Gisteren t weinig tijd natuurlijk. Met hogere temperature wel iets beter rond maar nog niet genoeg, even starthulp erop en lopen. Accuspanning bij stilstand ongeveer 12,7V, laden 14V. Even een rondje gereden, maar daarna geen tijd meer gehad o de startmotor te bekijken... doh!
Ik heb inderdaad gelezen dat de startmotor van de 1290 een stuk beter is, maar ik weet niet zeker of dit onder garantie vervangen wordt? (hij is van 2015).
Wellicht dat een frisse accu de beste eerste proef is. Ik zal René in akersloot even bellen voor een diagnose.