KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Toch blijft het een mooie beslissing minder is meer en soms veel meer. en in dit geval eer avontuur en lol.
Maar een 1 cylinder met zo veel vermogen heeft toch ook een revisie nodig
 
Toch blijft het een mooie beslissing minder is meer en soms veel meer. en in dit geval eer avontuur en lol.
Maar een 1 cylinder met zo veel vermogen heeft toch ook een revisie nodig
7500km onderhoudsintervallen.
Plan is wel zelf bij iedere 3700km olie en filters te vervangen, is gelukkig maar 1.3 liter
En als je nagaat dat een 450 met 200+ uur pas misschien een nieuwe zuiger moet valt het wel mee.
Misschien als ik de 30k haal ik er een nieuwe zuiger in laat zetten, maar er staat nu pas 100km op
Heb nog even :+
 
7500km onderhoudsintervallen.
Plan is wel zelf bij iedere 3700km olie en filters te vervangen, is gelukkig maar 1.3 liter
En als je nagaat dat een 450 met 200+ uur pas misschien een nieuwe zuiger moet valt het wel mee.
Misschien als ik de 30k haal ik er een nieuwe zuiger in laat zetten, maar er staat nu pas 100km op
Heb nog even :+
10K onderhoudsinterval *O*
 
Het was zover vandaag de sleutels van mijn 1190 overhandigd en de 701 gekregen.
Helaas hadden ze nog niet alle accessoires binnen. Dus daarvoor moet ik nog een andere keer terugkomen.
Gelukkig hadden ze al wel handsvat verwarming binnen :+

Zal nog met veel plezier meelezen!

Bekijk bijlage 1443897


Gefeliciteerd !

Lukt handvatverwarming op deze uitvoering ?

Op mijn KTM 690 ENDURO R ABS raadt men dat af, omdat de alternator nogal mager uitvalt en dat verbruik van een HVV niet kan trekken... welke afwezigheid ik eergisteren hier in F goed merkte terwijl ik tussen een winterlandschap met een laag van 20 cm sneeuw reed ... Brrrrrrrrrrrr !
 
Gefeliciteerd !

Lukt handvatverwarming op deze uitvoering ?

Op mijn KTM 690 ENDURO R ABS raadt men dat af, omdat de alternator nogal mager uitvalt en dat verbruik van een HVV niet kan trekken... welke afwezigheid ik eergisteren hier in F goed merkte terwijl ik tussen een winterlandschap met een laag van 20 cm sneeuw reed ... Brrrrrrrrrrrr !
Ik rijd met een TomTom en handsvat verwarming.
Handvatverwarming verbruikt amper stroom, dus dat zal wel los lopen. Immers KTM verkoopt ze zelf
 
Ik beb een akra (zwart), die op de foto ziet er toch heel origineel uit idd :)
Het betreft dan ook een 2dehands he ... zal wel snel verkocht zijn denk ik.
 
het is ebay, gaat dus geboden worden. uiteindelijke prijs kan (veel) hoger uitvallen.
Slimme bieders doen hun bod namelijk vlak voor sluiten veiling
 
Slimme bieders doen hun bod namelijk vlak voor sluiten veiling

Ik heb vroeger zelfs van die zogenaamde "sniping-tools" gebruikt. Die laten je dan toe om 20 seconden voor het einde van een action nog snel een bod te doen (je kan dan natuurlijk wel een maximumprijs ingeven)
 
Exact ja. Bij de SA-S is het sticker-/spuitwerk mooier voor elkaar dan bij de SA-R.
dat komt door dat de S als straat model wordt gezien en de R als off road door KTM
de plastic delen van de R zijn ook een stuk goedkoper dan de S
sterker nog in de V.S.
geven ze maar 1 jaar garantie op de R
en 2 jaar op.de S
 
dat komt door dat de S als straat model wordt gezien en de R als off road door KTM
de plastic delen van de R zijn ook een stuk goedkoper dan de S
sterker nog in de V.S.
geven ze maar 1 jaar garantie op de R
en 2 jaar op.de S

Marketing-technisch S voor op Straat en R voor ehm Raggen heeft KTM goed neergezet getuige de brochures en persfoto’s. Vind maar eens een R die op het asfalt rijdt..

Jammer wel, want persoonlijk vind ik de R met z’n 18/21 wielen + stijvere vering superfijn rijden op straat. Om over de look nog maar te zwijgen :9~
 
Marketing-technisch S voor op Straat en R voor ehm Raggen heeft KTM goed neergezet getuige de brochures en persfoto’s. Vind maar eens een R die op het asfalt rijdt..

Jammer wel, want persoonlijk vind ik de R met z’n 18/21 wielen + stijvere vering superfijn rijden op straat. Om over de look nog maar te zwijgen :9~
ik ben van een 1290sa (2015)
naar een een 1290saS (2018) gegaan,
eigenlijk helemaal niet gedacht on de R te kopen
veels te hoog!!
achteraf had ik me er meer in moeten verdiepen en evt een kopen en verlagen.

Ik heb nu een 790 adv R gekocht word binnen een paar weken geleverd.
 
ik ben van een 1290sa (2015)
naar een een 1290saS (2018) gegaan,
eigenlijk helemaal niet gedacht on de R te kopen
veels te hoog!!
achteraf had ik me er meer in moeten verdiepen en evt een kopen en verlagen.

Ik heb nu een 790 adv R gekocht word binnen een paar weken geleverd.

Nice, gefeliciteerd alvast!
Ga je ermee offroad? Anders zou ik de standaard rubbers (grove Metzelers toch?) vervangen voor Pirelli Scorpion Trail II.
Dat is de standaard montage op 1290R en moet een erg fijne band zijn, ook volgens de MotoPlus bandentest.
 
Nice, gefeliciteerd alvast!
Ga je ermee offroad? Anders zou ik de standaard rubbers (grove Metzelers toch?) vervangen voor Pirelli Scorpion Trail II.
Dat is de standaard montage op 1290R en moet een erg fijne band zijn, ook volgens de MotoPlus bandentest.

thanks
eerst maar een winter wennen.
wat off road betreft, waarschijnlijk wel maar licht off road maar,
zand pad gravel weg dat soort dingen maar dat wordt pas in de lente.
mijn enige motor en wordt elke dag gebruikt.


ik vind de Pirelli scorpion trail 2 heerlijke banden
maar heb 4 of 5 setjes versleten
maar het grote probleem die ik had was dat de voorband loopvlak losliet van van setjes
waardoor ik mijn vertrouwen in deze banden een beetje kwijt was.

ik ga de Pirelli scorpion rally str proberen om toch aan dit soort banden te wennen
 
thanks
eerst maar een winter wennen.
wat off road betreft, waarschijnlijk wel maar licht off road maar,
zand pad gravel weg dat soort dingen maar dat wordt pas in de lente.
mijn enige motor en wordt elke dag gebruikt.


ik vind de Pirelli scorpion trail 2 heerlijke banden
maar heb 4 of 5 setjes versleten
maar het grote probleem die ik had was dat de voorband loopvlak losliet van van setjes
waardoor ik mijn vertrouwen in deze banden een beetje kwijt was.

ik ga de Pirelli scorpion rally str proberen om toch aan dit soort banden te wennen
Zelf goede ervaringen met een mt90 band en nog betere met een mitas e07 mijn
Huidige set was een shinko 800 serie voor en dan een mitas e07 of mt90 achter.
Ging als de brandweer.
Vind persoonlijk de str rally meer een show off band Dan echte een offroad band. Desalniettemin doet die het gewoon goed op gravel en zandpaadjes.
 
Zelf goede ervaringen met een mt90 band en nog betere met een mitas e07 mijn
Huidige set was een shinko 800 serie voor en dan een mitas e07 of mt90 achter.
Ging als de brandweer.
Vind persoonlijk de str rally meer een show off band Dan echte een offroad band. Desalniettemin doet die het gewoon goed op gravel en zandpaadjes.
belangrijkste vind ik grip op de weg in de regen
en goed op zandwegen en gravel is mooi meegenomen

had graag de dunlop trailmax meridian geprobeerd
maar die lijkt niet leverbaar in Nederland
 
Zeg je regenband zeg je automatisch Michelin 8-)
Screenshot_20191120-160234_Chrome.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan