KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik ben sinds een tijdje bezitter van (ook) een 1190 adventure R, dus ik kom hier eventjes mee gluren O-) . Helaas bij een een vervelend ongeluk op reis m'n knie goed verpest, dus ik heb er letterlijk nog geen meter mee kunnen rijden. Hopelijk gaat 't snel beter.

In de loop der jaren redelijk wat ervaring opgedaan (oa. wegrace en supermotard), maar ik heb slechts heel beperkt off-road gereden en 't idee is wel om een beetje 't avontuur met dat ding op te gaan zoeken. Dus tentje mee en bijvoorbeeld (stukken van) de TET rijden. Is het handig om iets van een cursus te volgen of kan je beter gewoon gaan met die banaan, en al doende (lees: vallende) te leren?
 
Aldoende leert men , maar toch denk ik dat je beter de bassis goed kan leren om vandaar te vertrekken.
je zou je zo maar iets verkeerds aan leren. en aan je naam te zien eindigt dat vaak in een crash 8)7 *O*

Ik heb vroeger eens gecrost bakte er niets van , maar heeft me wel geholpen een ongeluk te voorkomen toen ik met een wegmotor het gras in werd gedwongen.
 
Hahaha, tja die titel heb ik in mijn wat jongere jaren 'verdiend'. Sinds 2013 maar één keer serieus op m'n bek gegaan dus dat valt nog heel erg mee.
 
Ik ben sinds een tijdje bezitter van (ook) een 1190 adventure R, dus ik kom hier eventjes mee gluren O-) . Helaas bij een een vervelend ongeluk op reis m'n knie goed verpest, dus ik heb er letterlijk nog geen meter mee kunnen rijden. Hopelijk gaat 't snel beter.

In de loop der jaren redelijk wat ervaring opgedaan (oa. wegrace en supermotard), maar ik heb slechts heel beperkt off-road gereden en 't idee is wel om een beetje 't avontuur met dat ding op te gaan zoeken. Dus tentje mee en bijvoorbeeld (stukken van) de TET rijden. Is het handig om iets van een cursus te volgen of kan je beter gewoon gaan met die banaan, en al doende (lees: vallende) te leren?
Wat handig is, is om in het tet gedeelte van het reis subforum te vragen om een mederijder, scheelt ook een boel als je lullig omvalt en vast zit. Ik heb het gehad met mijn 1190 toendertijd dat ik met mijn laars vast zat onder de motor en ik op mijn buik op de grond lag.
Kan je nog zo sterk zijn maar als je been in een rare hoek ligt en je niet kan zien hoe je er uit komt is het best handig dat er iemand bij is.

En natuurlijk wel een foto van je bike posten!
 
Bij aanschaf van mijn motor zaten er "Metzeler tourance" banden onder, maar na die topics over banden zag ik het merk Metzeler niet voorbij komen.
Ben nog niet heel bekend met motorbanden, dus was benieuwd of dit een beetje "Oké" banden waren.
Iemand ervaring met de banden?

Tot nu toe ben ik er aardig tevreden mee, alleen heb ik er nog weinig ervaring mee..:9
 
Ben nu met het 2e setje tourance next bezig.
Bij een half versleten band begint het stuur bij bepaalde snelheid te slingeren.
En het vertrouwen bij nat weer is niet geweldig.
Ik ga dit voorjaar de trailattack 3 proberen.

Opvallend is dat de tourance met een jonge dot code binnen een jaar al kleine droogte scheurtjes in de groeven van het profiel krijgen.
Heb ik bij andere banden nog nooit gezien.
 
IK heb de pirelli trail atack 2 prima band grip nat bochten heel fijn nu de band voor 2 jaar gaat worden en bijna versleten is zie ik ook hele lichte scheurtjes.
Ook nog nooit gezien,maar maak me er geen zorgen om.

De droogte scheuren zijn sinds de pax verbod heel gewoon soms na 3a 4 jaar al .
 
Ben nu met het 2e setje tourance next bezig.
Bij een half versleten band begint het stuur bij bepaalde snelheid te slingeren.
En het vertrouwen bij nat weer is niet geweldig.
Ik ga dit voorjaar de trailattack 3 proberen.

Opvallend is dat de tourance met een jonge dot code binnen een jaar al kleine droogte scheurtjes in de groeven van het profiel krijgen.
Heb ik bij andere banden nog nooit gezien.
herken ik wel. Vroeger de oude Tourance versleten ook harder door de scheuren dan door echte slijtage
 
Wat wil je met de koffer hoe wil je hem gebruiken heb je daar over nagedacht .
Ik heb de orginele plastic versie 46 liter als ik het goed en laat daar nu precies 2 klaphelmen in passen.

Voor mij een must maar met een alukoffer kan je met kamperen ook alseen tafel gebruiken en daar zelf nog wat op knopen .
 
Ik overweeg een 1190 r te kopen. Graag suggesties voor topkoffertje
Givi trekker dolomiti 46 liter?

dlm46b-1.jpg
 
Wat wil je met de koffer hoe wil je hem gebruiken heb je daar over nagedacht .
Ik heb de orginele plastic versie 46 liter als ik het goed en laat daar nu precies 2 klaphelmen in passen.

Voor mij een must maar met een alukoffer kan je met kamperen ook alseen tafel gebruiken en daar zelf nog wat op knopen .
2 helmen is niet perse een voorwaarde. Koffer vooral voor de kleine tochten, bandenplaksetje, droge handschoenen, extra shirt enz. Looks is ook belangrijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan