KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Slijk, dat is géén discreet koffertje. Toen niet, nu niet en nooit niet :+

Dat het práktisch is, ja daar kan ik inkomen.

Zo’n dikke 1290 verdient toch iets veel mooiers, veel stoerders. Dat KTM dat als officieel PowerParts accessoire levert is een zonde.

PS: ik vind je zadel wel mooi 👍🏻
PSS: en de kleur ook, beter dan ‘19/‘20


Ktm levert wel meer grote koffers, er passen 2 systeem helmen in m'n linker koffer 😇.

DSC_0871.JPG
 
Ik overweeg een 1190 r te kopen. Graag suggesties voor topkoffertje
ik heb een givi trekker in de aanbieding met alt rider rek +givi aansluiting
nieuw prijs 380
nu voor 150

passen 2 systeem helmen in

ben op mijn 790 adv R voor een Bumot set gegaan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200229-091411_Chrome.jpg
    Screenshot_20200229-091411_Chrome.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 11
Ik ben ook geen fan van die grote bakken achterop een motor en heb deze Givi Dolomiti 30 erop gezet. Verdomd handig voor kortere trips.
 

Bijlagen

  • 20190608_173018.jpg
    20190608_173018.jpg
    2 MB · Weergaven: 24
Testrit was super en zaterdag komt er een 1190 r in de stal. Uiteindelijk gekozen voor de nieuwe KTM touring topcase.
nu zit er op deze 2014 met 31k op de teller een kleine beschadiging op de linker valbeugel.
ik zit er aan te denken om er Givi valbeschermers overheen te zetten . 1 aan elke kant.
Weet iemand hoe dik de valbeugel is ? Deze blokken zijn voor diameter 3,5 cm.
image.jpeg
 
Is er iemand die toevallig al de begrenzer heeft weten te verwijderen van zijn 1090 Adventure R?
Asking for a friend.. :9
 
Wat ik laatst begreep van iemand van KTM NL is dat de ‘19/‘20 modellen 1290 Adventure beetje teruggeschroefd is. Voorheen deden ze zowat 270 km/h :9

Maar naar mijn weten is de 1090 serie niet begrensd :N
 
Testrit was super en zaterdag komt er een 1190 r in de stal. Uiteindelijk gekozen voor de nieuwe KTM touring topcase.
nu zit er op deze 2014 met 31k op de teller een kleine beschadiging op de linker valbeugel.
ik zit er aan te denken om er Givi valbeschermers overheen te zetten . 1 aan elke kant.
Weet iemand hoe dik de valbeugel is ? Deze blokken zijn voor diameter 3,5 cm.Bekijk bijlage 1470561
Ik heb even gemeten, de valbeugel is 21-22 mm.
Dus 35 mm blokken zijn wat ruim :+
Of is 35 mm de buitenmaat van de blokken ?


Ik heb deze besteld bij Ali.
 
Dat een motor die begrenst is tja het kan mij niet echt boeien wat moet een adv nu met die snelheid.
Je zit er totaal niet lekker op met die snelheid of steekt mijn kop nu zo ver boven de extra verlengde ruit.
 
Laatst bewerkt:
Zelfs mijn gt is niet meer stabiel aan die snelheden, met een adventure lijkt me dat gewoon dwaas.
 
Wat ik laatst begreep van iemand van KTM NL is dat de ‘19/‘20 modellen 1290 Adventure beetje teruggeschroefd is. Voorheen deden ze zowat 270 km/h :9

Maar naar mijn weten is de 1090 serie niet begrensd :N

Ik durf niet te zeggen hoe de 1090R's op Nederlands kenteken op de markt zijn gebracht, maar als je een import motorfiets haalt blijken ze dus wel begrensd te kunnen zijn.. (Duitsland in dit geval). Ik heb wat fora's afgezocht en daar zag ik meerdere bevestigingen van de begrenzer op de R variant. Alleen helaas nog geen antwoord op hoe deze weggeschreven kan worden.
 
Ik durf niet te zeggen hoe de 1090R's op Nederlands kenteken op de markt zijn gebracht, maar als je een import motorfiets haalt blijken ze dus wel begrensd te kunnen zijn.. (Duitsland in dit geval). Ik heb wat fora's afgezocht en daar zag ik meerdere bevestigingen van de begrenzer op de R variant. Alleen helaas nog geen antwoord op hoe deze weggeschreven kan worden.
Verhalen van ADVrider was dat als je hem met offroad banden besteld je een begrenzer krijgt, je ktm dealer kon deze er af halen middels een speciale code. Maar dat kon dan weer niet in Amerika en wel in europa vanwege de aansprakelijkheid hier en daar.
Als een tijd geleden dat ik dat topic heb gelezen helaas.
 
Verhalen van ADVrider was dat als je hem met offroad banden besteld je een begrenzer krijgt, je ktm dealer kon deze er af halen middels een speciale code. Maar dat kon dan weer niet in Amerika en wel in europa vanwege de aansprakelijkheid hier en daar.
Als een tijd geleden dat ik dat topic heb gelezen helaas.

Plus dat je in Amerika maar 1 jaar garantie krijgt op een R... rare lui die Yanks 8)7
 
Even een vraag ik heb zelf verwarming matjes gemonteerd aftermarket en daar zit volgens mij niet een waterdichte schakelaar bij
Twee standen .Hij doet het iets te goed raar maar waar.
Nu zie ik dat de oudere 1290 bij de duo zit een aparte schakelaar heeft kan mij iemand daar meer over vertellen is dit een aan uit schakelaar of is dit een regelbare schakelaar .

Hij zit aan de rechterkant
1583358095913.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan