KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik ben naar een paar andere banden aan het kijken heb de pietrellie trail2 erop liggen bevallen super.
Nu ga ik wat zeggen wat ik dacht nooit zou gaan zeggen en voel me er een beetje raar bij.

Ik vind ze er niet echt bij passen , je echt ik heb het gezegd mis een beetje stoere look.
Goed dat gezegd hebbende ben ik al langer aan het kijken en komt dunlop met een mooi bandje.

Helaas hier nog niet te krijgen ook niet vermeld op de site
1584822201108.png
 
De review van de band met de ontwikkeling er achter heeft mijn aandacht gekregen.
Vroeger veel met de dunlop gereden en op het circuit kon er heel goed gecontroleerd mee glijden op het gas met uikomen van de bocht , erg leuk om te doen.

Dat is al heel lang geleden en het merk is nooit mee voorbij gekomen tot nu.

Ben benieuwd wanneer deze nu eindelijk naar Europa komt dan kan ik hem bestellen.
Had een plan om naar noorwegen te gaan eind juni tja dan pak ik gemakkelijker eeen graffel weg , maar of we dat mee gaan maken is vraag twee.
 
Ik heb er nog niks van gelezen, maar dat vreemde middenstuk op de voorband zou wel eens voor flink wat lawaai kunnen zorgen, durf ik te denken ...
Klinkt misschien even raar, als een UITSTEKENDE band niet meer te kiezen, louter voor zijn looks... tja, die coronavirus dreiging doet wat met een mens... :Y
 
Als de looks van een band je wat uitmaken dan moet jezelf toch wel gaan afvragen of je het juiste merk rijd 😜.

Het gaat uiteraard om de prestatie van een band en de rest is niet belangrijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
ja de looks, sterker nog ik ben voor het geluid van de Ktm motor gevallen *O* en heb hem toen gekocht

Dunlop trail max mission die zal mooi staat op de spaak velgen .
 
Ik ben naar een paar andere banden aan het kijken heb de pietrellie trail2 erop liggen bevallen super.
Nu ga ik wat zeggen wat ik dacht nooit zou gaan zeggen en voel me er een beetje raar bij.

Ik vind ze er niet echt bij passen , je echt ik heb het gezegd mis een beetje stoere look.
Goed dat gezegd hebbende ben ik al langer aan het kijken en komt dunlop met een mooi bandje.

Helaas hier nog niet te krijgen ook niet vermeld op de site
Bekijk bijlage 1476321

Mooi profiel, maar welk merk en type is dit nou?
 
Is die Michelin Adventure dinges niks?


die (anakee) adventure dinges heb ik op de 1290 sa T zitten. Erg fijne band, goed in de regen, goed op het droog, prima op een gravel weg, waardeloos in de blubber.

op mn kleine ktm-etje (690 enduro) heb ik de Anakee wild, die presteert op all vlakken minder, behalve in de blubber.
 
Ik rij zelf op de Metzeler Tourance en moet zeggen dat ze eigenlijk prima bevallen.
Zien er ook net wat "stoerder" uit dan de straatbanden.

Dit zijn ze:


F6AF1851-9CBB-439E-BB85-A22AF80FC3B0.jpeg
192A442C-2DBE-4E7B-BDE9-8CBC20514B55.jpeg
 
Morgen onder het motto thuiswerken en dat ze even op stal moet blijven (geen dagelijks woon -werk) ben ik gisteren begonnen om haar even te demonteren, om wat aanpassingen te doen, Denali D4 mistlampen monteren (komen van de 1190 R) Garmin navi monteren (zit nu een tomtomhouder, deze gaat weg iemand interesse?), DNA KTM luchtfilter monteren en de Rottweiler Stage 2 SAS en brandstof dongle monteren. Al met al een leuke klus, als we weer uit de financiele crisis komen dat we weer vol aan de bak kunnen met tourritten.

Hier enkele fotos
IMG-0107.jpg


IMG-0108.jpg
 
Ik ben naar een paar andere banden aan het kijken heb de pietrellie trail2 erop liggen bevallen super.
Nu ga ik wat zeggen wat ik dacht nooit zou gaan zeggen en voel me er een beetje raar bij.

Ik vind ze er niet echt bij passen , je echt ik heb het gezegd mis een beetje stoere look.
Goed dat gezegd hebbende ben ik al langer aan het kijken en komt dunlop met een mooi bandje.

Helaas hier nog niet te krijgen ook niet vermeld op de site
Ben zeer benieuwd hoe deze bandjes jou bevallen, zit zelf te twijfelen aan de Pirelli Scorpion Rally's
 
ik reed laatst voor het eerst sinds tijden weer eens met de vrouw achterop en toen bleek de vering verstelling niet meer bij het eindcontact te komen. Wat er gebeurt: ik verstel de veervoorspanning van 1 poppetje naar 2. de motor voel ik omhoog komen, maar het lampje met 1 poppetje blijft knipperen dus bij krijgt zo te zien geen eindcontact. Iemand hier ervaring mee?
 
ik reed laatst voor het eerst sinds tijden weer eens met de vrouw achterop en toen bleek de vering verstelling niet meer bij het eindcontact te komen. Wat er gebeurt: ik verstel de veervoorspanning van 1 poppetje naar 2. de motor voel ik omhoog komen, maar het lampje met 1 poppetje blijft knipperen dus bij krijgt zo te zien geen eindcontact. Iemand hier ervaring mee?

Dat is de bekende preload adjuster failure. Dan zat er op het moment van verstellen teveel gewicht op de motor. (je kan er dan niet op zitten).
De preload schiet dan in een error modus die alleen door de dealer gereset en opnieuw gekalibreerd moet worden. Sinds de laatste software update is het bij mij niet meer voorgekomen. Daarvoor op de meest rare momenten.
 
Precies dat. Ik hoopte eigenlijk dat zij wat korter zou zijn.. Zwart oogt wel mooi. Weet iemand of er nog aanpassingen aan de afstelling moeten, of is het plug and play ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan