KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Na 9 jaar BMW gereden te hebben zucht einddelijk dat ding weg reparatie reparatie reparatie en nog en nog eens.
Iedereen blijft verbaast dat het een prut ding merk is nou ik al lang niet meer
Zo nu een ktm 1090 gekocht.
Heerlijk die vering en die bochten zelf met een 21 inch wiel makkie jeetje wat een sturen in de alpen super snel.
O wat een heerlijk gassen in Zwitserland strak asvalt en van de ene in de andere bocht schieten reete strak

Ketting tja gelijk maar een auto smeer systeem gekocht met gps dat scheelt een stuk met vroeger.

Zitting is standaard wel euhhh een plank heb dat gelijk opgelost een stuk schuim van 1.5 cm onder het orgineel en alles weer vast geniet.
Dat ging gelijk een heel stuk beter.

Wat me wel op valt iemand nog meer last van wiebelen in het stuur en ratelende nokkenas ketting tijdens opwarm fase
 
Heb nu het tweede jaar de 1290SAS en er staat 25000 km op de teller zonder noemenswaardige problemen. Begin deze maand met een collega op de 1090 naar Italie geweest waar we veel of road gereden hebben bv Monte Jafferau, Finestrelle en Assietta.
voor mf.jpg
 
Na 9 jaar BMW gereden te hebben zucht einddelijk dat ding weg reparatie reparatie reparatie en nog en nog eens.
Iedereen blijft verbaast dat het een prut ding merk is nou ik al lang niet meer
Zo nu een ktm 1090 gekocht.
Heerlijk die vering en die bochten zelf met een 21 inch wiel makkie jeetje wat een sturen in de alpen super snel.
O wat een heerlijk gassen in Zwitserland strak asvalt en van de ene in de andere bocht schieten reete strak

Ketting tja gelijk maar een auto smeer systeem gekocht met gps dat scheelt een stuk met vroeger.

Zitting is standaard wel euhhh een plank heb dat gelijk opgelost een stuk schuim van 1.5 cm onder het orgineel en alles weer vast geniet.
Dat ging gelijk een heel stuk beter.

Wat me wel op valt iemand nog meer last van wiebelen in het stuur en ratelende nokkenas ketting tijdens opwarm fase
Gefeliciteerd met de KTM. Je hebt een R begrijp ik? Het ratelen herken ik niet, de instabiliteit wel. Met topkoffer erop stuur loslaten leidt tot flink slaan in het stuur. Zonder topkoffer doet hij het een klein beetje, maar genoeg om op te vallen. Ik laat er volgende week bij de eerste beurt naar kijken, maar ik gok balhoofdlagers.
 
Ik heb inderdaad de R versie maar wel met wegbanden trail type.
Het rattelen is zoals ik al dacht de nokkenas ketting het word al een stuk minder.
Ik denk dat de nokkenas versteller net geen tand kon verstellen het is nu koud stuk minder en sneller over.
 

Bijlagen

  • IMG_20180804_171401 (600 x 450).jpg
    IMG_20180804_171401 (600 x 450).jpg
    67,4 KB · Weergaven: 34
4A00EBD5-D834-458C-9FD6-2071CF4F98B3.jpeg

Iemand belangstelling voor een Bos Dessert fox uitlaatdemper?
Gaat weg ivm aankoop ander merk.

Indien belangstelling doe maar ff een pm.
 
Mag ik vragen waarom? Heb zelf ook de akra, vind het geluid super maar hij is wel beetje groot.


De Bos is ook niet kleiner.
Ik vond het zwarte niet meer mooi tov het oranje en wit. Op de 1190 versie vond ik het goed staan bij de grijze adv. Geluid scheelt ook niks. Kon alleen tegen zeer respectabele prijs een akra bemachtigen.
 
De Bos is ook niet kleiner.
Ik vond het zwarte niet meer mooi tov het oranje en wit. Op de 1190 versie vond ik het goed staan bij de grijze adv. Geluid scheelt ook niks. Kon alleen tegen zeer respectabele prijs een akra bemachtigen.

Duidelijk. Die zwarte carterplaat staat mooi, ga daar van de winter ook eens een likkie zwart opspuiten. ff goeie verf opzoeken want het heeft wel wat te lijden natuurlijk.
 
Duidelijk. Die zwarte carterplaat staat mooi, ga daar van de winter ook eens een likkie zwart opspuiten. ff goeie verf opzoeken want het heeft wel wat te lijden natuurlijk.


Daarom niet zelf doen. Ff laten poedercoaten voor twee gehaktballen en het is zwart (of welke kleur je ook wilt).
 
Wie kan mij het verschil vertellen tussen de SLS removal kit van KTM en de SAS removal kit van Rottweiler? Ik zie namelijk bij de kit van Rottweiler naast de twee block-off plates, ook 2 "afdopstekkers" en een siliconen plug om de airbox af te doppen. De KTM kit heeft slechts twee block-off plates. Thanks!

KTM kit: KTM Store :: KTM Street Powerparts :: 1290 Super Duke :: Engine Performance :: SLS REMOVAL KIT

Rottweiler kit: Rottweiler Stage 2 SAS/Canister removal kit KTM 1190/1290A/B
Zie reactie op Facebook.
 
Canister is toch alleen in de USA. Europa heeft dat niet (hoef je ook niet weg te halen dan ;-)
Ik heb de KTM kit gebruikt voor mijn 1190. tenminste ik heb zelf uit een aluminium plaatje die 2 plaatjes gezaagd en het gaatje in de luchtbox een beetje kit op gedaan :-) kosten 1 euro plus uurtje werk.
Zit alleen te denken ofdat er een weerstand / RC op moest wanneer je de klep zelf (ronde blokje onder het balhoofd waar de drie slangetjes op uit komen. maar als je alleen loskoppeld en laat zitten is dat sowieso geen issue :-) je vind het wel op internet (inlc schema + waarden R of RC).

in het filmpje is de canister te zien.. en denk ook de hele kit (gezien de naam, maar heb het filmpje niet verder bekeken ;-)

 
Laatst bewerkt:
Hoe is jullie ervaring met ktm my ride navigatie ? Ik heb de navigatie app geïnstalleerd en iPhone gepaired met motor maar ik zie geen navigatie info op display van motor.
 
Hoe is jullie ervaring met ktm my ride navigatie ? Ik heb de navigatie app geïnstalleerd en iPhone gepaired met motor maar ik zie geen navigatie info op display van motor.


Wel eerst de KTM navi op de telefoon downloaden. Maar zelf vindt ik het te beperkt met de mogelijkheden qua gebruik en weergave.
 
Ik ben zo blij dat ik een lekker oude tellerpartij heb en die flauwekul niet op de motor het pure rijden .
ging eerder al net zo met de garmin en iedereen maar prutsen met dat ding ze vergeten dat het ging om het rijden en de omgeving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan