KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

In het voor en naseizoen is het toch wel lekker een verwarmde buddy. Maar idd boven de 8 graden buiten temperatuur is het niet meer nodig.
 
Als mooi weer rijder misschien niet nee. Maar als je rijdt bij temperaturen onder het vriespunt of bij regen is het toch wel prettig als het in je kruis snel opdroogt.

Als de verwarmde buddy je natte pak moet opdrogen, dan moet je het wel op standje grill zetten. :P

Maar ik bedoelde de warmte die van de uitlaat af komt.
laatst een ritje gereden met temperaturen rond het vriespunt.
Dan voelde ik ondanks de hitte schildjes de warmte door de buddy en mijn leren broek heen komen.

De Moosrit(boerenkoolrit) van de Twentse motorclub (best wel druk ondanks de lage temperatuur)
 

Bijlagen

  • moosrit.jpg
    moosrit.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 43
Vraag: Hoe gaat KTM om met garantie als je binnen de garantietermijn zelf onderhoud uitvoert?

Ik ben van plan om met de komende 30.000km in het voorjaar een aantal dingen zelf te gaan doen om kosten te drukken. Vind de bedragen die ik hoor voor deze beurt wel erg gortig.

Wat ik zelf wil gaan doen:
- Vloeistoffen en filters vervangen
- Slijtageonderdelen voor zover nodig
- Kleppen stellen met behulp van een ervaren motorrijder/ sleutelaar.

Enige wat niet zelf kan is volgens mij het uitlezen van de motor met de Diagnostic tool en vermelding maken van het onderhoud in de database van KTM.
 
Weet bijna wel zeker dat als je de beurtjes niet netjes bij de dealer laat doen, je kan fluiten naar garantie. Het is een keuze/gok dus.
 
ze maken ook de remdelen schoon enz
laat ik dat gewoon zelf doen
laatste keer hebben ze alleen kleppen gesteld en dat digiding er aan gehangen
en was ik rond 300 euri kwijt
niet vergeten de plastic delen zo veel mogelijk te verwijderen
daar zit ook de nodige tijd in a100 euri per uur:o
 
ze maken ook de remdelen schoon enz
laat ik dat gewoon zelf doen
laatste keer hebben ze alleen kleppen gesteld en dat digiding er aan gehangen
en was ik rond 300 euri kwijt
niet vergeten de plastic delen zo veel mogelijk te verwijderen
daar zit ook de nodige tijd in a100 euri per uur:o

Bij welke dealer was dat en hoe heb je dat afgesproken?
Ik kan zelf ook best veel onderdelen al demonteren zelfs inclusief de tank en luchtfilter en hem dan bi de dealer zo afleveren.
Likt me wel een heel gedoe.
 
Man wat een besparingen kunnen allemaal doen om 100 euro te besparen op een nieuwe motorfiets die minmaal 14.500 (1090) nieuw kosten. Als je een nieuwe fiets koopt moet je de onderhoudskosten erbij incalculeren.

Ik heb mijn 1290 net een beurt laten geven.
Wat is er uitgevoerd door de dealer?
Alle vloeistoffen, luchtfilter, oliefilter vervangen.
Ketting en tandwielen gecontroleerd en gereinigd.
Motor geheel verder nagekeken.
En wat was ik kwijt?
€ 380,00 incl. 2 koppen koffie.
Maar wel 2 uur wachttijd.
 
Als je het onderhoud wilt doen koop de vloeistoffen en onderdelen dan in elk geval bij de dealer waar je ook je garantie kwijt wil.
Bonnetjes bewaren.
Vaak verlangt met de bonnetjes en rekening voor de garantie bv je veer poten als deze lekken of deze dan wel gereinigd zijn zoals voor geschreven.
Dan kan men moeilijk gaan doen maar goed in de auto wereld moet de dealer of importeur ook kunnen aan tonen dat het ook door niet of verkeerde uitgevoerde onderhoud komt.
En dan hebben we een discussie en probeer die eens te winnen . de motor wereld is nog lang niet zo ver als de auto wereld.
 
Onderhoud, ja vandaag gaat de mijne voor z’n 1000 beurt.. daarna hophop gas erop!

Heb afgesproken dat ik enkel het materiaal hoef te betalen dus verwacht een 75 - 100 euro kwijt te zijn.

Is trouwens die uiterst irritante automatische knipperlicht uitschakeling ehm uit te schakelen?
 
Onderhoud, ja vandaag gaat de mijne voor z’n 1000 beurt.. daarna hophop gas erop!

Heb afgesproken dat ik enkel het materiaal hoef te betalen dus verwacht een 75 - 100 euro kwijt te zijn.

Is trouwens die uiterst irritante automatische knipperlicht uitschakeling ehm uit te schakelen?

Ja dat is eruit te halen. Dat kan de dealer via de computer deactiveren dus dat moet je even vragen.
 
Poeh gepeperde rekening hoor.
KTM weet z’n prijzen wel.
Ach, alles voor de fun :]
Knipperlichtjes blijven nu mooi branden, ook na 150 meter...

Zit me even te verdiepen in de wereld van de topkoffers, maar wij 1050/1090 rijden komen er bekaaid vanaf :/
Of we nog even een extra “carrier plate” á €130 erbij willen bestellen.
Bóvenop (eigenlijk onderop), correct me if i’m wrong, de “topkofferdrager” á €48. 8)7
 
Poeh gepeperde rekening hoor.
KTM weet z’n prijzen wel.
Ach, alles voor de fun :]
Knipperlichtjes blijven nu mooi branden, ook na 150 meter...

Zit me even te verdiepen in de wereld van de topkoffers, maar wij 1050/1090 rijden komen er bekaaid vanaf :/
Of we nog even een extra “carrier plate” á €130 erbij willen bestellen.
Bóvenop (eigenlijk onderop), correct me if i’m wrong, de “topkofferdrager” á €48. 8)7

Ligt er aan wat je wilt, ik heb een Givi 42liter plastic doos voor 2x per jaar een weekend/week voor 99€incl. Bodemplaat,
En die zelf pas gemaakt op orginele beugel ,voor de rest rij ik zonder topcase
 
Ligt er inderdaad aan wat je wilt qua topcase. Ik he zelf de alu topcase van touratech omdat ik dat gewoon vele malen beter vind staan.
Deze topcase heb ik vooral met de dagelijkse woon-werkrit ook altijd nodig.
Ging mij vooral om de looks daarom maar dan mag je meteen de portemonnee flink open trekken.
€335 voor allen de alu topkoffer en dan nog het bagagerek á €100.

Maar dan heb je wel wat...


De Trax adventure topkoffer van sw-motech vind ik ook erg mooi.
 

Bijlagen

  • 41482817_10216883805475461_2927588221648896000_n.jpg
    41482817_10216883805475461_2927588221648896000_n.jpg
    104,1 KB · Weergaven: 46
Ligt er inderdaad aan wat je wilt qua topcase. Ik he zelf de alu topcase van touratech omdat ik dat gewoon vele malen beter vind staan.
Deze topcase heb ik vooral met de dagelijkse woon-werkrit ook altijd nodig.
Ging mij vooral om de looks daarom maar dan mag je meteen de portemonnee flink open trekken.
€335 voor allen de alu topkoffer en dan nog het bagagerek á €100.
Maar dan heb je wel wat...
De Trax adventure topkoffer van sw-motech vind ik ook erg mooi.
Erg tevreden met mijn Hepco & Becker Xplorer 45l topkoffer. Wordt regelmatig gebruikt aangeboden, Heb er zelf iets van 145 euro voor betaald volgens mij.
B492177C-E22B-43F2-9749-B4A25A3F5C1B.jpeg
80B9BB7B-51CB-4685-B24F-30067BC4EB98.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan