KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Is toch ook een idiote idee met de accu.
Want als je accu kapot gaat, hoef je toch ook niet gelijk een nieuwe motor te kopen??

Bij het ontkoppelen van je accu (1 dag of half jaar) moet je idd enkel de tijd goed te zetten en al gereden km staan gewoon weer in het display.
Zou wel leuk zijn. Na 1 jaar 16.500 gereden. Ff accu los en staat ie weer op 0km.

👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍
 
Mijn motor staat momenteel bij de garage voor de 30k beurt en een nieuwe start motor aangezien ik nog de oude heb en die doet het niet onder de 3 graden.
Toch best knap een motor uit oostenrijk die niet gebouwd is tegen de kou
 
Mijn motor staat momenteel bij de garage voor de 30k beurt en een nieuwe start motor aangezien ik nog de oude heb en die doet het niet onder de 3 graden.
Toch best knap een motor uit oostenrijk die niet gebouwd is tegen de kou

Echt hè, maar dan heb jij een modelletje 2013 zeker?
 
Echt hè, maar dan heb jij een modelletje 2013 zeker?

2014 inderdaad, dealer waar ik hem van kocht was er van overtuigd dat het de accu was, terwijl de startmotor van de 2013 en 14 modellen verandert is naar die van de nieuwe modellen.

Ik kom ook niet van mijn titanium Remus uitlaat af, maar dat komt omdat die gelukkig vast zit aan mijn motor :+
 
2014 inderdaad, dealer waar ik hem van kocht was er van overtuigd dat het de accu was, terwijl de startmotor van de 2013 en 14 modellen verandert is naar die van de nieuwe modellen.

Ik kom ook niet van mijn titanium Remus uitlaat af, maar dat komt omdat die gelukkig vast zit aan mijn motor :+

Klopt ja, naar ik meen het exemplaar van een 1290 Superduke.

Vind het een waanzinnig mooie demper met een even waanzinnig geluid.
Alleen dat wegrijden door de wijk om 05:00u in de ochtend, houd liever de buren (en de rest van het rijtje/wijk/dorp) te vriend :+
 
Klopt ja, naar ik meen het exemplaar van een 1290 Superduke.

Vind het een waanzinnig mooie demper met een even waanzinnig geluid.
Alleen dat wegrijden door de wijk om 05:00u in de ochtend, houd liever de buren (en de rest van het rijtje/wijk/dorp) te vriend :+

Yes inderdaad maar gelukkig deed Goedhart er minder moeilijk over en wilde zelfs onder het motto dat ik nog garantie heb een deel van de kosten voor zich nemen.

Ik vind het met de killer er in nog wel mee vallen, maar gelukkig hoef ik maar 2x in de 10 dagen om 5 uur op de motor te stappen. Het voordeel van in shifts werken:Y
 
Het zijn weer de Powerdays bij KTM, wie heeft er groots ingeslagen?

Ik verwacht binnenkort de middenbok, omdat die bijna de €200 aantikt heb ik nog voor €50 geshopt om in aanmerking te komen voor de €50 cashback *D
Zo heb ik een mooi shirtje en de 12v socket gescoord!
 
Het zijn weer de Powerdays bij KTM, wie heeft er groots ingeslagen?

Ik verwacht binnenkort de middenbok, omdat die bijna de €200 aantikt heb ik nog voor €50 geshopt om in aanmerking te komen voor de €50 cashback *D
Zo heb ik een mooi shirtje en de 12v socket gescoord!

Ik vond de grote beurt + kettingset, startmotor het repareren van mijn toeter en het nalopen van de voorrem wel genoeg uitgegeven voor deze maand.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik standaard de middenbok en 12v socket heb, kan zeker niet zonder de 12v socket
 
Ik vond de grote beurt + kettingset, startmotor het repareren van mijn toeter en het nalopen van de voorrem wel genoeg uitgegeven voor deze maand.

Moet wel zeggen dat ik blij ben dat ik standaard de middenbok en 12v socket heb, kan zeker niet zonder de 12v socket
Wat was je kwijt voor het kleppenspeling controleren / stellen ?
 
Geen idee ze zijn er nog mee bezig, maar als je echt benieuwd bent kan je ze toch ook gewoon bellen?
Ik heb sowieso de 30k beurt dus zal ik ook niet weten wat kleppenstellen alleen kost aangezien het in de beurt zit
De totale prijs is iets onder de 1500, maar daar zit dan ook een nieuwe startmotor, nieuwe voorband, toeter werkzaam maken, nieuwe ketting en het nalopen van mijn voorrem bij.
Denk dat de 30km beurt rond de 700/800 euro zit wat ik eigenlijk wel normaal vind als je het bij een dealer laat doen zodat je nog onder de garantie valt.
Als ze klaar zijn met mijn motor zal ik het vertellen.

Kleppen stellen is wel altijd duurder dan controleren aangezien stellen simpelweg meer tijd kost.
 
Wordt de startmotor niet onder garantie of eventueel coulance vervangen ?
Prijzig apparaat waarbij KTM toch een foutje gemaakt heeft.
 
Wordt de startmotor niet onder garantie of eventueel coulance vervangen ?
Prijzig apparaat waarbij KTM toch een foutje gemaakt heeft.

Dat klopt alleen de dealer waarvan ik hem heb gekocht is er van overtuigd dat het de accu is en niet de startmotor; en aangezien de vorige eigenaar er nooit over heeft geklaagd maakt dat het allemaal niet makkelijker.
Gelukkig heb ik bij mijn eigen dealer wel coulance gekregen aangezien de gehele rekening flink aan de hoge kant is.
 
Die van mij komen ze volgende week ook halen voor de 30k beurt, hou ook rekening met ruim €700,-..... als ik het goed heb hanteert KTM overal een standaard werktijd voor. meen dat dit bij de vorige beurt zo was. Hoe hoog het uurtarief is ligt dan natuurlijk weer aan je dealer.
 
Die van mij komen ze volgende week ook halen voor de 30k beurt, hou ook rekening met ruim €700,-..... als ik het goed heb hanteert KTM overal een standaard werktijd voor. meen dat dit bij de vorige beurt zo was. Hoe hoog het uurtarief is ligt dan natuurlijk weer aan je dealer.

Snap de bedragen want de dealer moet er ook aan verdienen.
Maar zodra de garantie verlopen is ga ik het meeste allemaal zelf doen. Vind het leuk om te leren en de tijd die ik erin steek is niet erg.
 
Snap de bedragen want de dealer moet er ook aan verdienen.
Maar zodra de garantie verlopen is ga ik het meeste allemaal zelf doen. Vind het leuk om te leren en de tijd die ik erin steek is niet erg.
Ik doe sowieso al het meeste zelf, maar dat komt doordat ik er ook een crossmotor naast hebt.

Als je de manual volgt kan je eigenlijk bijna alles doen zonder dat je de boel kapot maakt

Zeker het zelf blokjes, remschijven en rem olie vervangen is peanuts en scheelt je heel veel geld.
Mijn dealer doet normaal standaard al niet de blokjes en schijven
Ketting set bij deze motor is wel een hel, omdat het voortandwiel een stukje gedremeld moet worden om het te vervangen
 
Ik doe sowieso al het meeste zelf, maar dat komt doordat ik er ook een crossmotor naast hebt.

Als je de manual volgt kan je eigenlijk bijna alles doen zonder dat je de boel kapot maakt

Zeker het zelf blokjes, remschijven en rem olie vervangen is peanuts en scheelt je heel veel geld.
Mijn dealer doet normaal standaard al niet de blokjes en schijven
Ketting set bij deze motor is wel een hel, omdat het voortandwiel een stukje gedremeld moet worden om het te vervangen

Wat bedoel je met gedremeld?
 
Wat bedoel je met gedremeld?
Ik weet niet welk model jij hebt maar bij mijn 1190 en die van mijn een kennis van mij; zit er een inkeping in het achterframe waar precies het tandwiel door zou moeten passen.

Bij mijn kennis zat het tandwiel zo vast dat we het niet voor elkaar kregen en aangezien hij nog minder geduld heeft dan ik. Had hij er maar een stukje afgehaald met de Dremel voor meer beweeg ruimte.

Ik had geen zin in dat gehannes, dus maar laten doen. Ik kreeg toch 15 procent korting op onderdelen omdat het winter is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan