KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Een beetje koppig geweest en toch de Givi accesoires steun gekocht i.c.m. een X-grip. Werkt perfect. Heel klein beetje getril stationair, bijna geen getril op snelheid. Met illegale snelheden op de snelweg bijna geen getril. Zeer blij mee!

Bekijk bijlage 1359204
Plaatje is er nu wel... Ik heb de orginele KTM Navi houdertje, die trilt af en toe flink
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de originele op de 1090 en die trilt helemaal niet.

Welke is dat?

Ik heb de SW Motech, mooie basis voor TomTom, Garmin of telefoonhouder.

C3A8E761-24D1-4818-BA45-17F5BC206326.jpeg
 
Heeft hier al eens iemand de normale lampen vervangen door LED canbus lampen op zijn 1190? Ik heb nu een paar setjes geprobeerd, maar blijf fout meldingen krijgen in mijn display.
 
Heeft hier al eens iemand de normale lampen vervangen door LED canbus lampen op zijn 1190? Ik heb nu een paar setjes geprobeerd, maar blijf fout meldingen krijgen in mijn display.

Ik heb het geprobeerd op mijn 1090 en het is een mislukking geworden. Ook met twee verschillende types ballasten lukte het niet. Startte even, schakelde dan uit en de beruchte foutmelding. Het schijnt dat de cyclops het wel zouden doen maar ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen. Cyclops LED kit KTM 1090/1190/1290 ADVENTURE
 
Heeft hier al eens iemand de normale lampen vervangen door LED canbus lampen op zijn 1190? Ik heb nu een paar setjes geprobeerd, maar blijf fout meldingen krijgen in mijn display.

Ja ik heb de Cyclops uit de USA laten komen, door KTM laten installeren op mijn vorige motor (1190 2016)en nooit één foutmelding gehad.
De monteur was in eerste instantie niet al te enthousiast om er aan te beginnen maar naderhand positief verrast over het lichtbeeld en hoeveelheid licht.
 
Mannen. Ik zal mij ook eens melden in dit topic met een adviesvraag. Ik ben in de markt voor een KTM 1090. Op internet is genoeg te vinden gelukkig en na een proefrit vorig jaar op een KTM 1050 was ik al vrij snel om. Die KTM gaat er komen. Nu staat er echter bij de dealer een gloednieuwe voor 12990 euris. Het is dan wel de 70kw versie met 100pk. Heeft iemand van jullie ervaring met de 70kw versie? Zit er veel noemenswaardig verschil in met de 'normale' versie? 25 pk is een bak extra uiteraard echter scheelt het wel 1700 euro.

Gr. Rob.
 
Is toch puur softwarematig die 70kw?
Dat is gedaan voor de A2 rijders, die mogen max 35kw en das precies de helft van 70...

Gebruik het in de onderhandeling; ff terugzetten naar vol vermogen en de deal rondmaken op €12.990.
Dan heb je een goede prijs te pakken.
De dealer zal blij zijn dat ‘ie er vanaf is want de 790 staat te trappelen.
 
Mannen. Ik zal mij ook eens melden in dit topic met een adviesvraag. Ik ben in de markt voor een KTM 1090. Op internet is genoeg te vinden gelukkig en na een proefrit vorig jaar op een KTM 1050 was ik al vrij snel om. Die KTM gaat er komen. Nu staat er echter bij de dealer een gloednieuwe voor 12990 euris. Het is dan wel de 70kw versie met 100pk. Heeft iemand van jullie ervaring met de 70kw versie? Zit er veel noemenswaardig verschil in met de 'normale' versie? 25 pk is een bak extra uiteraard echter scheelt het wel 1700 euro.

Gr. Rob.

Ik heb er geen ervaring mee. Rij zelf een 1290 S met 160pk LOL.
Maar is sterk afhankelijk vind ik van wat je er mee gaat doen en jouw eigen situatie.
Alleen woon-werk ritten of vooral voor de fun? Laats was ik samen met een paar andere 1290 rijders een rit aan het maken en daar zat ook 1 persoon tussen met een 1050. Die waren we telkens kwijt zeg maar.

Ik zou zeggen maak ook even een testrit op die 70kw versie dan weet je het eingelijk meteen of dat "vlot" genoeg is.
 
Is toch puur softwarematig die 70kw?
Dat is gedaan voor de A2 rijders, die mogen max 35kw en das precies de helft van 70...

Gebruik het in de onderhandeling; ff terugzetten naar vol vermogen en de deal rondmaken op €12.990.
Dan heb je een goede prijs te pakken.
De dealer zal blij zijn dat ‘ie er vanaf is want de 790 staat te trappelen.

Kennelijk kan (of mag) hij dat niet doen. Volgens de dealer 'onmogelijk' om de software te flashen. In Amerika is het kennelijk wel al gedaan, maar hij wilde er vooralsnog niets van weten.

Proefrijden kon helaas niet omdat er maar 1 staat met 0 op de teller. Proefrijden kon op een vol vermogen, maar dat is dan weer zo'n stap terug als je het eenmaal ervaren hebt. Morgen maar weer eens gaan babbelen bij Goedhart.
 
Lijkt de 70kW 1090 niet erg veel op de 1050 qua vermogen?
Als je gewoon eens gaat proefrijden op een 1090 met het volle vermogen van 125 pk dan heb je toch best een goede vergelijking?

Ik zou het wel weten, gewoon voor een 1090 met 125 pk gaan. Is waarschijnlijk ook meer waard bij een latere verkoop of inruil. Maar ik ben niet geheel onpartijdig. 😁
 
Ik heb het geprobeerd op mijn 1090 en het is een mislukking geworden. Ook met twee verschillende types ballasten lukte het niet. Startte even, schakelde dan uit en de beruchte foutmelding. Het schijnt dat de cyclops het wel zouden doen maar ik kan het niet uit eigen ervaring bevestigen. Cyclops LED kit KTM 1090/1190/1290 ADVENTURE

Kan ik wel voor je bevestigen doen het super! Licht opbrengst is gigantisch.

Ik heb hem zelf bij rally motor besteld. Krijg je het nieuwste model en scheelt je weer import geneuzel en je hebt hem tenminste snel binnen
 
Laatst bewerkt:
sterker nog de motoren worden gedumpt bij de dealer een dealer had er 50 stuks ingekocht voor een prikkie.
Ik begrijp zelf niet waarom ben er heel tevreden mee zou niet weten waarom ik 5 rootjes meer zou betalen voor een 1290
 
Vaag verhaal van Goedhart @Krov

70kw 1090 is identiek aan een vol vermogen 1090. Enkel de ECU zal verschillen. Ze zullen er wel geen zin in hebben denk ik.
En ik begreep dat ze hadden gezegd dat ‘ie in onderhoud voordeliger is vanwege lagere vermogen, dat is natuurlijk ook crap.

Mag ik je Rockanje van harte aanbevelen?
Bel ze eens, ik denk dat je voor €13k een 125pk exemplaar op de kop kan tikken.

Of Niwa in Zwaag.
Mailcontact met hun gehad, uiteindelijk niet daar gekocht maar wel een goed gevoel aan overgehouden :Y
 
Vaag verhaal van Goedhart @Krov

70kw 1090 is identiek aan een vol vermogen 1090. Enkel de ECU zal verschillen. Ze zullen er wel geen zin in hebben denk ik.
En ik begreep dat ze hadden gezegd dat ‘ie in onderhoud voordeliger is vanwege lagere vermogen, dat is natuurlijk ook crap.

Mag ik je Rockanje van harte aanbevelen?
Bel ze eens, ik denk dat je voor €13k een 125pk exemplaar op de kop kan tikken.

Of Niwa in Zwaag.
Mailcontact met hun gehad, uiteindelijk niet daar gekocht maar wel een goed gevoel aan overgehouden :Y

Heh waar lees jij de post over minder onderhoud en alles. Uiteindelijk kan ik een bedrijf wel snappen dat ze hun vingers niet willen brandden om een ECU aan te passen. Want ik neem aan dat ze dan ook met de RDW moeten gaan praten en alles.

Desalniettemin zou ik voor meer vermogen gaan, alleen al vanwege de hogere restwaarde en verkoopbaarheid. Maar voornamelijk omdat je anders de hele tijd gaat afvragen hoeveel sneller de andere versie is
 
Heh waar lees jij de post over minder onderhoud en alles. Uiteindelijk kan ik een bedrijf wel snappen dat ze hun vingers niet willen brandden om een ECU aan te passen. Want ik neem aan dat ze dan ook met de RDW moeten gaan praten en alles.

Desalniettemin zou ik voor meer vermogen gaan, alleen al vanwege de hogere restwaarde en verkoopbaarheid. Maar voornamelijk omdat je anders de hele tijd gaat afvragen hoeveel sneller de andere versie is

Volgens Goedhart zelf...
 
Heh waar lees jij de post over minder onderhoud en alles. Uiteindelijk kan ik een bedrijf wel snappen dat ze hun vingers niet willen brandden om een ECU aan te passen. Want ik neem aan dat ze dan ook met de RDW moeten gaan praten en alles.

Desalniettemin zou ik voor meer vermogen gaan, alleen al vanwege de hogere restwaarde en verkoopbaarheid. Maar voornamelijk omdat je anders de hele tijd gaat afvragen hoeveel sneller de andere versie is

tot nu toe geen last van
onderhoud is gewoon hetzelfde als de vol versie
 
Terug
Bovenaan Onderaan