KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

De "K" type Scorpion Trail 2 heeft idd een andere karkas opbouw ivm het hogere vermogen en koppel van de Adventures
Denk dat de "gewone" uitvoering sneller zal slijten (wordt warmer). In Duitsland is het verplicht om de speciale K te monteren
 
Een een update m.b.t. het myride en algehele bluetooth op de ktm sas, heb gisteren voor het eerst na de recente dash update een langer stuk gereden.

Ik heb dus een ktm 1290 sas uit 2019 met de laatste dash firmware, i.c.m. een cardo bold en samsung s9.

Werkt super:
Ktm myride navigatie (Toch liever tomtom go op de smartphone).
Spotify muziek luisteren.
Audiobediening op stuur.

Werkt wat minder super:
Flitsmeister meldingen komen met een raar geluidje binnen, mogelijk dat ik binnen flitsmeister een audio vertraging moet instellen.
Maar je weet in ieder geval dat er iets gaat komen.. })

Al met al, zeer tevreden met hoe het nu werkt *O*
 
De "K" type Scorpion Trail 2 heeft idd een andere karkas opbouw ivm het hogere vermogen en koppel van de Adventures
Denk dat de "gewone" uitvoering sneller zal slijten (wordt warmer). In Duitsland is het verplicht om de speciale K te monteren
Nou ik heb nu 3 setjes van die “K- versie” opgereden en wil ze er niet meer onderhebben. Na 7 a 8 k km gaat de voorband heel rare slijtplekken vertonen. Ook vrij vlot cuppen. Heb het nu ook weer, zal binnenkort een fotootje plaatsen. Denk dat ik de Conti Road Attack eronder laat zetten binnenkort.
 
@S-Fury

ja ik weet het mensen zijn snel vreselijk bang voor alles en nog wat. dat gaf mij mooi goedkope banden scharrelde zo van alles bij elkaar tijdens een dagje weg.
voor bandje achterbandje paar jaar oud jaren gedaan zo met de Beemer zo rijd je voor een paar tientjes. en ze gaven geen krimp.
 
Het een en ander zal ook wel van je rijstijl afhangen, als je ruim beneden de mogelijke wobble snelheden blijft, zal het wel niet zo'n impact hebben.
Ik merkte op mijn vorige multistrada al, dat zodra de banden wat kilometers hadden, de rechtuitstabiliteit op hogere snelheden begon af te nemen.

Een ieder moet gewoon lekker doen wat hij wil, maar ik zou persoonlijk nooit om een paar tientjes te besparen voor niet type gekeurde banden gaan.
 
Een leuke test in de Motoplus : KTM als winnaar

Test motoplus 1.jpg
Test motoplus 2.jpg
 
Even een vraag hier Ik heb al een tijd gedonder met het rammelen van de achterste nokkenas ketting nu al 2 keer de spanner vervangen.
Ik was het beu bij de dealer krijg hem al weer mee met het oude geluid .
Dus ik stap verder heb eens overleg gehad met een andere dealer / werkplaats chef die mijn verhaal eens goed aanhoorde.
En wat hoor je dan ja hoor veel voorkomende klacht tot schade aan toe.
Natuurlijk er stond ook nog een software update te wachten al vanaf eind maart , tja na weken weg geweest de zijn ook niet uitgevoerd.

Iemand nog meer met een 1090R die het ook heeft gehad met de achterste spanner.
 
Even een vraag hier Ik heb al een tijd gedonder met het rammelen van de achterste nokkenas ketting nu al 2 keer de spanner vervangen.
Ik was het beu bij de dealer krijg hem al weer mee met het oude geluid .
Dus ik stap verder heb eens overleg gehad met een andere dealer / werkplaats chef die mijn verhaal eens goed aanhoorde.
En wat hoor je dan ja hoor veel voorkomende klacht tot schade aan toe.
Natuurlijk er stond ook nog een software update te wachten al vanaf eind maart , tja na weken weg geweest de zijn ook niet uitgevoerd.

Iemand nog meer met een 1090R die het ook heeft gehad met de achterste spanner.

Naam en rugnummer graag, welke dealer was zo behulpzaam?

Ik heb een 1090R welke inderdaad een ratelend geluid maakt.. klopt het dat dat alleen onder belasting is?
 
De ktm dealer in apeldoorn daar gaat mijn motor morgen naar toe hij wil zelf graag horen hoe het klinkt. heeft er ook bij gezegd dat het lastiger is omdat er al gerepareerd is door een andere dealer .
Mocht hij het rammelen gegrond vinden moet ie in conclaaf met de importeur zo werkt dat eenmaal.
De rammel is stationair te horen en bij iets gas geven.
 
Vandaag een stuk van de TET gereden, veel mooie dingen gezien. En ergens een verkeerde afslag genomen waardoor we midden in het bos zaten.

1391508
1391509


Of was het de juiste route :P

We waren weer een ervaring rijker
 
Even een vraag hier Ik heb al een tijd gedonder met het rammelen van de achterste nokkenas ketting nu al 2 keer de spanner vervangen.
Ik was het beu bij de dealer krijg hem al weer mee met het oude geluid .
Dus ik stap verder heb eens overleg gehad met een andere dealer / werkplaats chef die mijn verhaal eens goed aanhoorde.
En wat hoor je dan ja hoor veel voorkomende klacht tot schade aan toe.
Natuurlijk er stond ook nog een software update te wachten al vanaf eind maart , tja na weken weg geweest de zijn ook niet uitgevoerd.

Iemand nog meer met een 1090R die het ook heeft gehad met de achterste spanner.
Schijnt een kwaal te zijn, zit een o-ring voor het oliekanaal. heb dit probleem ook bij mijn 1190R inmiddels opgelost door handmatige nokkenaskettingspanners(drie keer woordwaarde) te monteren.
 
Nou Morgen kan ik hem weer ophalen, alles duidelijk gecheckt iom KTM ketting lengte controle van de spanners geleiders gecontroleerd
en conclusie verkeerde olie, tja dat was al de eerste vraag wat Jamie stelde .
Dus ik kijk de eerste beurt rekening na 10W50 merk ...... iets , wat er in hoort10W60 Motorex
En Software bijgewerkt. en ja hoor 40 gram onbalance in de wielen wat het enorme slingeren in het stuur veroorzaakte het woord (oellewappers ) is gevallen.
Tja hij was al uitgebalanceerd dus toch niet bij de andere dealer.
 
Nou Morgen kan ik hem weer ophalen, alles duidelijk gecheckt iom KTM ketting lengte controle van de spanners geleiders gecontroleerd
en conclusie verkeerde olie, tja dat was al de eerste vraag wat Jamie stelde .
Dus ik kijk de eerste beurt rekening na 10W50 merk ...... iets , wat er in hoort10W60 Motorex
En Software bijgewerkt. en ja hoor 40 gram onbalance in de wielen wat het enorme slingeren in het stuur veroorzaakte het woord (oellewappers ) is gevallen.
Tja hij was al uitgebalanceerd dus toch niet bij de andere dealer.
Slingeren in het stuur? Met welke snelheid?
 
Als ik zeg maar voor het gemak met 90 km per uur begin en laat dan mijn handen los .
Het slingeren begint dan bij 80 tot 60 km en dan slingert het echt flink.
Bij mij is gebleken dat het 21 inch wiel correct is maar dat het wiel toch niet goed gebalanceerd was 40 gram zat er in voor en achter.
 
Gisteren de 1000km beurt gehad op m'n sas 1290, er waren blijkbaar weer allerlei updates voor de diverse computers op de motor (dash was al up to date).
Geen idee wat er veranderd is, maar ter info 8-)
 
Hello, ik ben op zoek naar beugels of bevestiging rek voor de sw trax side koffers, voor de 1190 ADVENTURE.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan