KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

in ieder geval al heel wat beter dan oudere KTM's! Wellicht dat ik nog eens de Rottweiler kit monteer voor soepelheid onderin, eerlijk gezegd stoort het me niet heel erg.

En inderdaad is proefrijden de enige juiste manier om erachter te komen. Vergeleken met je huidige motor zal vermogen zowiezo wel ok zijn, maar opties kunnen af en toe ook wel prettig zijn.
 
Ik heb ergens gelezen dat het afblokken can de O2 sensoren hierbij kan helpen. Klopt dit?

Dat klopt zeker.

Ik heb bij de Nederlands importeur van Rottweiler, rally-motor.nl de zogenaamde Fuel Dongles besteld. Écht een wereld van verschil in de lage toeren. Soepel optrekken, geen hakken en stoten bij file-rijd snelheden. Ik zeg doen!

Ps: bestel er wel 2 stuks afblind dopjes bij voor in de uitlaatbochten.
 
Ik heb de dongels, (weerstanden) , de lambda sonde kan je gewoon laten zitten is geen probleem. er zitten dopjes bij maar die ga ik niet gebruiken.
Nog geen tijd gehad om deze te monteren ga dat binnen kort even doen maar verwacht niet dat het veel zal doen het zoeken dat ik af toe merk dat zal vst en zeker opgelost zijn. maar het bokkig lopen hakken dat geloof ik ik niet.
 
Ik heb de dongels, (weerstanden) , de lambda sonde kan je gewoon laten zitten is geen probleem. er zitten dopjes bij maar die ga ik niet gebruiken.
Nog geen tijd gehad om deze te monteren ga dat binnen kort even doen maar verwacht niet dat het veel zal doen het zoeken dat ik af toe merk dat zal vst en zeker opgelost zijn. maar het bokkig lopen hakken dat geloof ik ik niet.

Daar zijn de meningen over verdeeld.

Ook daar zijn de meningen over verdeeld ;)
 
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier gelezen of gepost heb. :z
Gisteren mijn dikke witte 1290 SA na bijna 3 jaar en 35 dkm ingeruild op een nieuwe 1290 SAS.
Heb nog even naar andere merken gekeken maar afschrijving was dan wel erg hoog en de smile minder breed.:)
Bij de KTM een keurige inruilprijs gekregen en een leuke korting op de nieuwe, koop was binnen 5 minuten beslist.
Bijkomend voordeel is dat mijn Akra, carbon delen en alarm nu gewoon mee verhuizen.

Maar nu, de Garmin bevestiging!
Ik had een originele verstelbare steun van KTM, een soort gelijk ding is te koop voor de SAS maar zoek toch liever iets anders.
Wie heeft daar een mooie oplossing voor?

<edit> Lees nu over het bokkig lopen van de 1290. Mijn ervaring met de SA is, hoe hoger de buitentemperatuur hoe erger het is. Ook naarmate de motor ouder werd vond ik het duidelijker merkbaar. Als ik SA niet had ingeruild zou ik ook dongels overwegen, met de nieuwe SAS wacht ik het nog even af.
 
Laatst bewerkt:
Nog geen tijd gehad om deze te monteren ga dat binnen kort even doen maar verwacht niet dat het veel zal doen het zoeken dat ik af toe merk dat zal vst en zeker opgelost zijn. maar het bokkig lopen hakken dat geloof ik ik niet.

Laat es weten als je ze gemonteerd heb ...
 
Zeker laat ik het weten ik zit nu even met een dikke knie anders was de tank er al afgegaan.
Dus kom er op terug
 
Heb ze al een tijdje zitten op mijn 1190R
Qua soepel doortrekken is er zeker een super groot verschil, vanaf lage toeren trekt hij soepeler door.
Maar je moet niet verwachten dat hij plotseling mirakels gaat werken als je 3000 toeren in zijn 5 of 6 rijdt dan moet je gewoon terugschakelen.
 
Het is weer een tijdje geleden dat ik hier gelezen of gepost heb. :z
Gisteren mijn dikke witte 1290 SA na bijna 3 jaar en 35 dkm ingeruild op een nieuwe 1290 SAS.
Heb nog even naar andere merken gekeken maar afschrijving was dan wel erg hoog en de smile minder breed.:)
Bij de KTM een keurige inruilprijs gekregen en een leuke korting op de nieuwe, koop was binnen 5 minuten beslist.
Bijkomend voordeel is dat mijn Akra, carbon delen en alarm nu gewoon mee verhuizen.

Maar nu, de Garmin bevestiging!
Ik had een originele verstelbare steun van KTM, een soort gelijk ding is te koop voor de SAS maar zoek toch liever iets anders.
Wie heeft daar een mooie oplossing voor?

<edit> Lees nu over het bokkig lopen van de 1290. Mijn ervaring met de SA is, hoe hoger de buitentemperatuur hoe erger het is. Ook naarmate de motor ouder werd vond ik het duidelijker merkbaar. Als ik SA niet had ingeruild zou ik ook dongels overwegen, met de nieuwe SAS wacht ik het nog even af.
Pas een weekend lang gereden met een 1290 Adv s.

Dat loopt super mooi, daar hoef je niks aan te veranderen. Ben zelfs een keer per ongeluk in zijn 3 weg gereden vanuit stilstand zonder ook maar iets te bokken...
 
Ik heb hem ook gereden en heb toch een hele andere ervaring dat ding bokt en slaat zo hard onder de 3 duizend toeren dat het hele ding schud als een gek.
Hij stamt dan als een locomotief .
 
Ik heb hem ook gereden en heb toch een hele andere ervaring dat ding bokt en slaat zo hard onder de 3 duizend toeren dat het hele ding schud als een gek.
Hij stamt dan als een locomotief .

Dan is er iets mis of zit je echt veel te laag in de toeren. Ga eens met een 990 rijden, dan weet je pas wat bokken is. Die moet je echt aan laten passen.
 
Raar nee niet ,maar als je van een BMW af komt heb je wel even een schakeling nodig om steeds hoger in toeren te rijden.
 
Dat een v-twin eerder bokt in lage toeren dan andere motortypes, daar kan en wil ik zeker mee leren leven. Ik heb een 60K km's heel graag met een '98 VFR800 gereden, die bokte volgens mij niet minder snel in lage toeren dan deze ktm.

Wat ik wel opgelost wil hebben is dat bepaalde punt in het toerentalbereik waarop de ECU het blijkbaar effe helemaal kwijt is.

En ik wil verder ook even vermelden dat ik nog nooit een BMW heb gehad ;)
 
Jawel hoor 😘
Ik hoor graag verschillende meningen ;)

Ik vraag me wel af of deze ingreep gevolgen heeft voor de garantie (aangezien ik extended warranty heb laat ik het liefst alles door de dealer zelf doen)

Daar zijn al fora over volgeschreven.
Uiteenlopend van “had ik eerder moeten doen” “werkt prima” tot “mn best besteedde €50 ever” ;)

Garantie zou je ff met de dealer moeten overleggen maar zou geen probleem moeten zijn lijkt me.. is niet dat ie er een turbo op zet ofzo.
Hij gaat alleen rijker lopen in het gebied wat vreselijk arm loopt en bokken tot gevolg heeft.
 
Iemand interesse in een Touratech zadel? Een fijner zittend zadel vind je niet maar voor mij helaas net te hoog.
Het is de: Comfort seat rider DriRide, for KTM 1050 Adventure/ 1090 Adventure/ 1290 Super Adventure/ 1190 Adventure(R), breathable, high
Website Touratech

Eventueel in combinatie met stuurverhogers.

1409792
 

Bijlagen

  • IMG_0731.jpg
    IMG_0731.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 33
  • IMG_1746.jpg
    IMG_1746.jpg
    47,8 KB · Weergaven: 26
Hoi,

I.v.m. aankomende vakantie Noorwegen en Zweden wil ik een paar andere sloffen onder de 1190R hebben. Vorig jaar met mijn huidige TrailAttacks2 moest ik veel laten schieten.
Ben gek op wildcamperen en dat was soms ff een uitdaging met dat gladde schoeisel.

Zat te denken aan Bridgestone AX41. Heeft iemand ervaring met deze combo en kan wat meer vertellen over de handling en toch ook wel de duurzaamheid? Ook wat stabiliteit met bagage aangaat. Kan met de trailattacks net 145 kruissen en dan komt de wobble🤔. Dat is eigenlijk toch de reden om er geen tck80 onder te leggen.
Een andere goed advies is ook zeer welkom.

Thx.

Spasticus,
 
Terug
Bovenaan Onderaan