KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Op de TA2 met 145 een wobble???
Ik heb tot vandaag een 1190R gehad en pas ruim boven de 200 ben ik een keer onaangenaam verrast :X

Op de banden terugkomend. De TKC 70 is in mijn ogen de ideale band als je "alles" leuk vindt.
Oogt ook goed :)
 
Hoi,

I.v.m. aankomende vakantie Noorwegen en Zweden wil ik een paar andere sloffen onder de 1190R hebben. Vorig jaar met mijn huidige TrailAttacks2 moest ik veel laten schieten.
Ben gek op wildcamperen en dat was soms ff een uitdaging met dat gladde schoeisel.

Zat te denken aan Bridgestone AX41. Heeft iemand ervaring met deze combo en kan wat meer vertellen over de handling en toch ook wel de duurzaamheid? Ook wat stabiliteit met bagage aangaat. Kan met de trailattacks net 145 kruissen en dan komt de wobble🤔. Dat is eigenlijk toch de reden om er geen tck80 onder te leggen.
Een andere goed advies is ook zeer welkom.

Thx.

Spasticus,
Als die wobble komt zou ik toch echt eens geen kijken of jij je velgen niet eens opnieuw moet laten spaken en richten, want ik kan letterlijk de 200 halen zonder problemen en nog mijn stuur loslaten.
Voorderest rijd ik nu op de shinko's en boven de 140 wil je niet eens komen aangezien het gewoon onrustig/ irritant rijdt. En dan laat ik het feit dat de snelheidsindex max 140 zegt erbuiten

Ik weet niet weer je heen gaat, maar doorgaans red ik het niet met noppenbanden om meer dan 4000 kilometer met een achterband te rijden, en dan rijd ik echt traag over de weg om hem te sparen.

Meeste mensen nemen de mitas E07 achter en een noppenband voor, dus de tkc80, shinko 800, michelin wilds en de ax41.

Ik heb zelf erg veel schik gehad met een shinko 800 voor en een E07 achter en een mt90 achter.
 
Er is net een leuke banden test geweest van motorplus ik denk dat je die even door moet nemen dat helpt met jou beslising maken
 
ok, banden ook geroggeld en we blijven boven 2000RPM

Maar dan het ruitje 😆
2m lang, verhoogd zadel icm met het ruitje van de R is niet zaligmakend :N
Tips voor wat ik zou kunnen kopen/testen?

Gisteren issie bezorgd 😍

2019-07-17 21.28.08.jpg
 
da's de asbak :+

Mooie fiets! Zelf heb ik nu een R ruitje erop gezet (ben 1,97) want met de standaard ruit had ik de wind recht op m'n helm. Voor de winter wil ik ook nog een andere ruit gaan plaatsen voor meer windbescherming. Dus tips zijn zeker welkom!
 
Hier ook 2.00m en ik vind het standaard R zadel lekker zitten én icm het R ruitje een prima combi :Y
Beetje naked bike idee, kop vol in de wind. Beter dan turbulentie :r

Komende dagen krijg ik de verlaagde voetsteunen binnen van Radegarage hoop dat daarmee de toch wel scherpe knie hoek verminderd..
 
Renvloeistof dient minstens elke 2 jaar vervangen te worden. Rij je veel kilometers dan is elk jaar nog beter.
ik laat het minimaal 1 keer per jaar vervangen( voor en achter),
zijn de kosten ook niet.

bij km stand 25000 mijn achter remblokken,
achterband,
ketting en tandwielen vervangen
en ook rem vloeistof voor en achter en koppeling vloeistof
 
Oude remvloeistof pardon 7000 km maar motor is nieuw.
En er hebben er meer last van lees ik.
Met de BMW. R1150RT jaren lang zelfde rijstijl nooit geen last en die remschijf was ook blauw. Dus KTM kwaal mm dat valt tegen.
met de nieuwe Ktm's lijkt het wel of de leidingen niet helemaal schoon zijn af fabriek, rem vloeistof lijkt heel snel op hele sterke thee
na dat ze een keer gespoeld zijn lijkt het probleem weg te zijn.
 
In de sportmodus staat het gecombineerde remmen uit. Alleen bij street en rain is dat het geval
volgens mij is dit niet waar.
wat ik heb begrepen is dat als je voorrem gebruikt dat de achterrem er pas bij komt als de abs ingrijpt ander blijf je bij solo je voorrem gebruiken alleen remmen met je voorrem.
 
ik heb nog geen rare slijtage gehad in 7000 km zowel voor als achter niet en dat heb ik niet eens de K versie erop zitten
dat is dan je geluk
de K versie is ook een klote (voor)band

de eerste serie nog voor de K versie, er was ook maar een type
pirelli scorpion trail 2 voor elk merk

pas toen de K versie en D versie uitkwam begon het gedonder,
4 sets versleten
2 sets universeel(perfect) tot aan de draad versleten en nog steeds grip.

en 2 sets k versie
wat een bagger, snel onregelmatig slijten en veel minder grip.

het schijnt dat de D versie geen last heeft.
 
Dat een v-twin eerder bokt in lage toeren dan andere motortypes, daar kan en wil ik zeker mee leren leven. Ik heb een 60K km's heel graag met een '98 VFR800 gereden, die bokte volgens mij niet minder snel in lage toeren dan deze ktm.

Wat ik wel opgelost wil hebben is dat bepaalde punt in het toerentalbereik waarop de ECU het blijkbaar effe helemaal kwijt is.

En ik wil verder ook even vermelden dat ik nog nooit een BMW heb gehad ;)
dat was een V4
 
Dat een v-twin eerder bokt in lage toeren dan andere motortypes, daar kan en wil ik zeker mee leren leven. Ik heb een 60K km's heel graag met een '98 VFR800 gereden, die bokte volgens mij niet minder snel in lage toeren dan deze ktm.

Wat ik wel opgelost wil hebben is dat bepaalde punt in het toerentalbereik waarop de ECU het blijkbaar effe helemaal kwijt is.

En ik wil verder ook even vermelden dat ik nog nooit een BMW heb gehad ;)

Dat ecu het dus kwijt is heeft alles te maken met de euro 5 normen en de oplossing van KTM.
Het heeft 2 maken met de 2 ecu loops die KTMgebruikt als oplossing.
Eentje is de gesloten loop die je motor erg arm laat lopen, hetgeen wat jij merkt met toerentalbereik, maar ook met gashendel stand.

Hij schakelt over als je boven de ik meen 5500 toeren bent of meer dan 20% gas geeft. Op dat punt raakt die het dus even kwijt omdat hij moet omschakelen met betrekking tot het gas/lucht mengsel. Vandaar dat mensen die rottweiler dongels nemen, zodat je motor in de gesloten loop dus niet extra arm loopt
 
ok, banden ook geroggeld en we blijven boven 2000RPM

Maar dan het ruitje 😆
2m lang, verhoogd zadel icm met het ruitje van de R is niet zaligmakend :N
Tips voor wat ik zou kunnen kopen/testen?

Gisteren issie bezorgd 😍

Bekijk bijlage 1410400
2 delige zadel van de 1290 S pas erop.

Deze is gelijk in hoogte te verstellen.
Is wereld van verschil. Kan voor de ergo uitvoering gaan, of op Marktplaats staan verschillende originele. Deze zitten ook top.
 
Zadel is goed. Vooral de hoogte ben ik erg blij mee.
Het is een Touratech, maar die heb ik al 5 jaar op de 1190 R gehad. Daar had ik ook een hogere ruit op en voor langere afstanden heb ik die op de 1290 ook echt wel nodig.

2019-07-18 20.20.31.jpg
 
Zadel is goed. Vooral de hoogte ben ik erg blij mee.
Het is een Touratech, maar die heb ik al 5 jaar op de 1190 R gehad. Daar had ik ook een hogere ruit op en voor langere afstanden heb ik die op de 1290 ook echt wel nodig.

Bekijk bijlage 1410550

Hoe ervaar jij de overstap 1190 —> 1290?

Ander motorkarakter? Wat meer richting tour dan het sportieve toeren maken van de 1190?
 
Hoe ervaar jij de overstap 1190 —> 1290?

Ander motorkarakter? Wat meer richting tour dan het sportieve toeren maken van de 1190?
Die vraag ga ik later beantwoorden.
Nu eerst de 1e duizend km inrijden snel afraffelen. Hopelijk lukt dat dit weekend :Y
 
Die vraag ga ik later beantwoorden.
Nu eerst de 1e duizend km inrijden snel afraffelen. Hopelijk lukt dat dit weekend :Y

Ik wil álles weten })

TFT dash, is dat wat? Heb je profijt van het wat grotere kuipwerk? Hoe werkt de cruise control? Werkt dat keyless een beetje? Álles! *D :+

(ja ik denk idd ook na over een 1290R voor in de nabije toekomst. Liefst morgen.)
 
Denk dat een aantal dealers wat te veel voorraad heeft staan, dus maken wel aardige deals op het moment.

TFTscherm bevalt prima tot nu toe.
Ziet er goed uit en is overzichtelijk en aardig naar eigen wens in te stellen wat betreft hetgeen je in beeld wilt hebben.
Groter kuipwerk... niet tov de 1190 lijkt me. Al kom ik met m'n knieën een rand tegen die de 1190 niet had.
CruiseControl lijkt goed te werken. Ben benieuwd wat dat op bvb de op en neer gaande Duitse snelwegen doet.
Keyless werkt ook fijn. Zelfs de tankdop kreeg ik open gisteravond :+
 
Denk dat een aantal dealers wat te veel voorraad heeft staan, dus maken wel aardige deals op het moment.

TFTscherm bevalt prima tot nu toe.
Ziet er goed uit en is overzichtelijk en aardig naar eigen wens in te stellen wat betreft hetgeen je in beeld wilt hebben.
Groter kuipwerk... niet tov de 1190 lijkt me. Al kom ik met m'n knieën een rand tegen die de 1190 niet had.
CruiseControl lijkt goed te werken. Ben benieuwd wat dat op bvb de op en neer gaande Duitse snelwegen doet.
Keyless werkt ook fijn. Zelfs de tankdop kreeg ik open gisteravond :+

Cc werkt naar behoren. Houd de snelheid ook bergop constant. Ik heb nu 37000 km met de SAS gereden. Ben super tevreden. Ik rijd met CRA3 banden. Die voldoen mij het best. De St2 banden zijn nieuw ook prima maar sturen snel slechter bij het verslijten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan