KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ja zie.. ik heb een Hepco & Becker pizzadoos + een tassie. Daar staat dat niet op en dan geldt het niet.
 
Speedwobble met bagage is ook bij mij een issue. Grappig genoeg is de wobble minder aanwezig op standje comfort dan op sport. Ik heb het dan wel over 180 kmph +.
 
Laatst bewerkt:
wat ik eerlijk gezegd vindt van de speed wobble is dat het altijd een verassing is bij welk snelheid het komt!!

de ene keer bij 170 de ander keer bij 200+

heb 1 jaar een Gs 1200 lc gehad
volgas met volle bepakking geen enkel probleem!!

maar ik heb toch na 9 jaar Gs te hebben gereden lieve mijn ktm(inmiddels mijn 2de in 4 jaar tijd)

wat wel lullig was
met een stel Gssen de autobahn opdraaien in Duitsland en uiteraard gas erop bleef ik lekker die gssen voor,
tot ik bij 210 van het gas af moest omdat die begon te wobblen
kwamen die gssen voorbij stuiven 🙄😪

das best lullig
Ready to Race;)
 
IMG-20190720-WA0002.jpg


Moguh,

Al een tijdje was ik op zoek naar een opvolger voor mn super tenere(xt1200)
Al verschillende motoren geprobeerd, maar gisteren op de 1290 gereden.
Hij voelt wat zwaarder aan dan sommige andere motoren die ik gereden heb, maar verder alleen maar plus punten!

En in vergelijk met de tenere is hij ruim 40kg lichter, dus dat moet sowieso geen probleem zijn.
 
Gefeliciteerd, die overstap maakt ik 3 jaar geleden.
Vond de 1290 SA juist lichter rijden/sturen dan de 2015 1200 ST ZE.
Heb nu weer een 1290 gekocht maar dan een SAS.
 
Gefeliciteerd, die overstap maakt ik 3 jaar geleden.
Vond de 1290 SA juist lichter rijden/sturen dan de 2015 1200 ST ZE.
Heb nu weer een 1290 gekocht maar dan een SAS.
De 1290 stuurt ook zeker lichter dan de 1200, maar vergeleken met de 1190 die ik ook heb geprobeerd merk je wel dat de 1290 wat zwaarder is.

Maar hoe het blok zich gedraagt in de 1290 maakt dat weer meer dan goed.
 
Bekijk bijlage 1411108

Moguh,

Al een tijdje was ik op zoek naar een opvolger voor mn super tenere(xt1200)
Al verschillende motoren geprobeerd, maar gisteren op de 1290 gereden.
Hij voelt wat zwaarder aan dan sommige andere motoren die ik gereden heb, maar verder alleen maar plus punten!

En in vergelijk met de tenere is hij ruim 40kg lichter, dus dat moet sowieso geen probleem zijn.
De bestuurder van die Pan rechts op de foto heeft iig geen last van wind....wat een RUIT zit daar op!!! _O-
 
Kwam deze tegen op marktplaats, gebruik ik op echt ideaal en door het klik systeem bijna onzichtbaar als je zonder navi rijdt.


Nu heb ik toevallig een smartphone houder te koop die hier feilloos op past :+

 
Laatst bewerkt:
Voor de nieuwsgierige onder ons
1563956243377.png


De eerste foto's van de 1290 R staan al een tijdje op google.

Ziet er interessant uit, maar ik ga voor minder is meer en volgend jaar heb ik een nieuwe husqvarna 701 enduro
 
Heb de waarschuwing stickers van tank KTM 1090 gehaald en heb nu een kleurverschil.... Iemand suggestie waarmee dit te herstellen?
 
Heb de waarschuwing stickers van tank KTM 1090 gehaald en heb nu een kleurverschil.... Iemand suggestie waarmee dit te herstellen?

Met een goede polijstpasta je tank wat schuren, dan komt de originele kleur wel terug. Daarna weer glad poetsen met een minder harde pasta zoals scratch remover van mequiars. Je ziet dit ook met van die rode auto's die helemaal vaal zijn geworden, is hetzelfde idee zeg maar..
 
Laatst bewerkt:
Als je geen ervaring hebt met polijsten, dan is dat wel riskant.
En maak je meer kapot dan je lief is.
 
Als je geen ervaring hebt met polijsten, dan is dat wel riskant.
En maak je meer kapot dan je lief is.
Valt mee, maar terechte waarschuwing..
Avondje Youtube kijken en vooral niet te grof te werk gaan. Beter 2 uur langer over doen dan door je lak gaan.
 
Vraagje aan rijders met een ktm 1090,
Zijn er meer rijders die rond de vijftig kilometer een gigantische onbalans in hun voorwiel hebben?
Als ik mijn stuur los laat begint het sturen heel erg te trillen.
Heb reeds een nieuwe velg met een nieuwe band.
Vrijdag ga ik weer naar de dealer om het probleem op te lossen.
Ben benieuwd of dit typisch iets voor dit model is
 
Vraagje aan rijders met een ktm 1090,
Zijn er meer rijders die rond de vijftig kilometer een gigantische onbalans in hun voorwiel hebben?
Als ik mijn stuur los laat begint het sturen heel erg te trillen.
Heb reeds een nieuwe velg met een nieuwe band.
Vrijdag ga ik weer naar de dealer om het probleem op te lossen.
Ben benieuwd of dit typisch iets voor dit model is

Alleen bij 50 km/h? Daarboven niet meer?

Rijd je met een top- of zijkoffers?
 
[IMG alt="ktemmy"]https://www.motor-forum.nl/data/avatars/s/249/249238.jpg?1563968099[/IMG]
ktemmy
SS killer



Ik heb een 1290 sas van 2018 met 15000 km op de teller. Ik heb deze tweedehands gekocht. De motor is de eerste km gebruikt door de fabriek om dealers en redacteuren van rotorbladen kennis te laten maken met de 1290.
Nadat ik de motor mee had op een toertocht ging ik hem wassen met shampoo en de tuinslang. Nadat de motor was afgedroogd zette ik hem in de garage. Nadat ik hem nog even liet lopen om te drogen zette ik hem uit. Nadat de motor uit ging, ging de koplamp branden. Deze ging ook niet meer uit. Ik heb toen de accuklem los gemaakt.
Hierna met de dealer gebeld. Daar was het probleem niet bekend. Uit contact met de importeur bleek toch dat dit vaker was voorgekomen bij twee testmotoren. Er werd geadviseerd het contactslot te vervangen. Dit is toen door de dealer gedaan onder garantie. Hierna geen probleem meer, totdat ik na een weekend Harz de motor weer schoon wilde maken. Weer gewassen en afgespoeld met de tuinslang. Nadat ik de motor weer uitzette bleef weer de koplamp branden. Na enige minuten hij hij weer uit. Na ongeveer een uur kwam ik weer bij de motor en was hij spontaan op contact gegaan. Dit gebeurde na een uur nog een keer. Ik wacht nu op reactie van de dealer.
Is dit probleem bekend bij andere 1290 rijders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan