Ik ben behoorlijk boos op BMW (tweede GS op rij met een technisch probleem , nl. onbehoorlijke bijgeluiden) maar qua elektronica heeft Berlijn zijn zakies toch iets beter voor elkaar dan Mattighofen, lijkt me ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb net mijn 2 de SAS gekocht. De 1e was 38500 km probleemloos. Alleen de probleem gevallen komen op een forum.
Dat zijn idd Italiaantjes....brembo?
Zadel isolatie?Zadelisolatie zit er al op... die kapjes ga ik me eens in verdiepen. Idd. verschillende prijsniveaus...
Bedankt voor de info!
Dat isolatie stripje aan de onderkant van je zadel met de zilveren kant naar buitenZadel isolatie?
Geldt voor mij ook. Bij mijn vorige brommer, de F800GS was de vering vervangen bijna een must en was het verschil qua weggedrag voor en na (Hyperpro) enorm. Maar mijn 1090 vind ik al best stevig geveerd en die heeft heel weinig last van remmen en hobbels op het weggedrag.
Heeft iemand inmiddels al wat ervaring opgedaan met de fuel dongels?
En dan vooral wat het brandstofverbruik betreft?
Heb een Hyperpro veer die iets kleiner is pm zodoende een verlaging te realiseren. Zal ca 3 cm schelen. Nu is de grond idd betrouwbaar dichtbij.. Echter zit ik veel te snel met bok en zijstandaard op de grond. Rechterbochten gaan t/m de voetstep, de linkerbocht moet met (te veel) beleid. Paar "leuke" ervaringen gehad in Luxemburg/Eiffel en in NL op diverse dijken. Dit moet dus anders. Je rijdt geen KTM om als een oude opa te moeten inhouden Heb de 1190 aangepast voor duo en bagage. Helaas met een duo en 10kg bagage is dit niet voldoende. Het progressieve werkt hier ook averechts: je verliest een stuk hoogte bij een kleine deining door gebrekkig wegdek door het "zwakkere progressieve deel" van de veer.
Mogelijk dat de voorpoten weer wat laten zakken uitkomst biedt.
Ideeen? Welkom!
Over een lager zadel, welke is dat? ik heb al zitten zoeken maar vind eigenlijk alleen maar hogere...
Ik heb dezelfde ervaring met de dongels, loopt fijner bij lage toeren maar zuipt ook wel wat meer. Ik was paar weken terug in Schotland waar het niet overal uitnodigt tot flink raggen (wel schitterend rijden ) Dus vrij veel lage toeren gereden. Mijn maat op een Multistrada 950 bleek bij het tanken steeds een flink stukje zuiniger.Ieder voordeel heb z’n nadeel . Toch last ik ze lekker zitten.Toevallig met een maatje over gehad van de week, ik vind de vering voor een standaard fiets echt heel goed (ik heb een R, dus met nog stevigere veren).
Maar de voorvork “plakt” lijkt het, misschien binnenkort eens SKF low friction seals proberen.
Is al heel wat over geschreven al. O.a. door mij.
Zelf vind ik het een 90% verbetering.
Waarom geen 100%? Omdat het lompweg rijker zet van 0 tot ik dacht 4500 toeren. In gesloten loop.
Daardoor verbruikt de motor bij rustig toeren relatief veel. Snelweg 130 km/h is ‘ie dan weer zuiniger.
Het probleem van het hikken en inhouden lost het in ieder geval wel op.
ok, thx,Comfort seat rider, Fresh Touch, for KTM 1050 Adventure/ 1090 Adventure/ 1290 Super Adventure/ 1190 Adventure(R), low | Touratech Nederland
The high quality, multi-layer seat cover is equipped with a durable Fresh Touch surface coating. It reduces the surface temperature by significantly reflecting infrared light radiation and providing a cooler feeling when mounting a motorcycle parked in thshop.touratech.nl
ok, thx,
en dat voor slecht 334 eu en dan moet je voor het mooie het duo zit ook vervangen voor slechts 300 eu....
maarrrr....
Height: 51/52 cm
Original Height KTM 1190 Adventure R: 53 cm
volgens mij is den ktm ietsje hoger... hoeveel lager is dit zadel dan?