KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Met de toename van electronica zal het aantal fout meldingen alleen maar toenemen.
Heb ook wel eens knipperende brandstof meter gehad of een andere foutmelding.
Even uitzetten en weer starten, problem solved.
Het blijven computers.;)
 
Heb net mijn 2 de SAS gekocht. De 1e was 38500 km probleemloos. Alleen de probleem gevallen komen op een forum.

ik heb denk ik 200K KTM alles bij elkaar.. probleemloos, behalve de 620 maar toen was KTM nog wat amateuristisch
 
afgezien van een weerbarstige toerenteler die nog op garantie moet worden vervangen en een lekkend rubbertje is de ktm tot op heden perfect. Heb er inmiddels 5k mee gereden dus wie weet dat mijn mening nog wordt bijgesteld :+
 
Zadelisolatie zit er al op... die kapjes ga ik me eens in verdiepen. Idd. verschillende prijsniveaus...

Bedankt voor de info! 👊🏼
 
Sinds een week (kmstand 36.500) heb ik nieuwe Hyperpro veren, andere olie en nieuwe keerringen in mijn voorvork, uitgevoerd door Hyperpro zelf.

Ben tevreden over het resultaat, moest even wennen in de bochten, hij blijft nu heel strak zijn koers houden!
De standaard WP vering is ook zeker niet slecht blijkt achteraf, ik heb bij mijn andere motoren groter verschil gemerkt ;)

Zijn er hier anderen die ook Hyperpro erin hebben laten zetten?

Ik heb er ondertussen 2500km erop zitten:
2x keer een 'Fuel pump failure' gehad, maar was wel steeds op een warme dag en deze kwam na een kort pauze. Ik ben niet de enige op internet heb ik gezien, kan zijn dat de benzine verdampt in de leiding?
Verder gehad een fout gehad met de tankinhoud meter, die was ineens 0 streepjes met een volle tank, maar herstelde zichzelf weer na een paar minuten.

Verder geen gekke dingen, wel heel tevreden over de KTM, het blok blijft een feest! ;)
 
dat met de brandstofmeter heb ik ook twee keer gehad, heft zich de laatste tijd niet voorgedaan.

de brandstof filters schijnen niet zo geweldig te zijn, hoewel dat vooral een ding zal zijn als je veel offroad rijdt.

Heb echt geen behoefte aan een upgrade van de vering... die bevalt me heel best eigenlijk :t
 
Geldt voor mij ook. Bij mijn vorige brommer, de F800GS was de vering vervangen bijna een must en was het verschil qua weggedrag voor en na (Hyperpro) enorm. Maar mijn 1090 vind ik al best stevig geveerd en die heeft heel weinig last van remmen en hobbels op het weggedrag.
 
Heeft iemand inmiddels al wat ervaring opgedaan met de fuel dongels?
En dan vooral wat het brandstofverbruik betreft?
 
Geldt voor mij ook. Bij mijn vorige brommer, de F800GS was de vering vervangen bijna een must en was het verschil qua weggedrag voor en na (Hyperpro) enorm. Maar mijn 1090 vind ik al best stevig geveerd en die heeft heel weinig last van remmen en hobbels op het weggedrag.

Toevallig met een maatje over gehad van de week, ik vind de vering voor een standaard fiets echt heel goed (ik heb een R, dus met nog stevigere veren).
Maar de voorvork “plakt” lijkt het, misschien binnenkort eens SKF low friction seals proberen.

Heeft iemand inmiddels al wat ervaring opgedaan met de fuel dongels?
En dan vooral wat het brandstofverbruik betreft?

Is al heel wat over geschreven al. O.a. door mij.
Zelf vind ik het een 90% verbetering.
Waarom geen 100%? Omdat het lompweg rijker zet van 0 tot ik dacht 4500 toeren. In gesloten loop.
Daardoor verbruikt de motor bij rustig toeren relatief veel. Snelweg 130 km/h is ‘ie dan weer zuiniger.
Het probleem van het hikken en inhouden lost het in ieder geval wel op.
 
Laatst bewerkt:
Heb een Hyperpro veer die iets kleiner is pm zodoende een verlaging te realiseren. Zal ca 3 cm schelen. Nu is de grond idd betrouwbaar dichtbij.. Echter zit ik veel te snel met bok en zijstandaard op de grond. Rechterbochten gaan t/m de voetstep, de linkerbocht moet met (te veel) beleid. Paar "leuke" ervaringen gehad in Luxemburg/Eiffel en in NL op diverse dijken. Dit moet dus anders. Je rijdt geen KTM om als een oude opa te moeten inhouden :N Heb de 1190 aangepast voor duo en bagage. Helaas met een duo en 10kg bagage is dit niet voldoende. Het progressieve werkt hier ook averechts: je verliest een stuk hoogte bij een kleine deining door gebrekkig wegdek door het "zwakkere progressieve deel" van de veer.
Mogelijk dat de voorpoten weer wat laten zakken uitkomst biedt.
Ideeen? Welkom!
 
Heb een Hyperpro veer die iets kleiner is pm zodoende een verlaging te realiseren. Zal ca 3 cm schelen. Nu is de grond idd betrouwbaar dichtbij.. Echter zit ik veel te snel met bok en zijstandaard op de grond. Rechterbochten gaan t/m de voetstep, de linkerbocht moet met (te veel) beleid. Paar "leuke" ervaringen gehad in Luxemburg/Eiffel en in NL op diverse dijken. Dit moet dus anders. Je rijdt geen KTM om als een oude opa te moeten inhouden :N Heb de 1190 aangepast voor duo en bagage. Helaas met een duo en 10kg bagage is dit niet voldoende. Het progressieve werkt hier ook averechts: je verliest een stuk hoogte bij een kleine deining door gebrekkig wegdek door het "zwakkere progressieve deel" van de veer.
Mogelijk dat de voorpoten weer wat laten zakken uitkomst biedt.
Ideeen? Welkom!

Terug naar standaard hoogte en lager zadel?
 
Over een lager zadel, welke is dat? ik heb al zitten zoeken maar vind eigenlijk alleen maar hogere...

 
Inderdaad is het verschil wat betreft de Hyperpro niet schokkend groot ;)
Toch zie ik die investering niet als verloren, want na 5 jaar mag de voorvork wel even ge-serviced worden (volgens doen dealers dat zelden meenemen).
Voordeel van de progressieve veren voorin is dat de motor minder duikt. Verder bleek bij mij dat de voorvork op de keerringen bleef 'hangen/plakken', waardoor de demping ook minder wordt. Opzich had nieuwe keerringen en olie al voldoende geweest, maar aangezien de boel toch uit elkaar ligt ook de hyperpro veren erin laten zetten.

En die fuel dongles ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Aan hoeveel extra brandstof verbruikt zou je ongeveer moeten denken?
Ook zonder die dongles merk ik een behoorlijk verschil tussen verbruik, op de snelweg is die veel economischer!
 
Toevallig met een maatje over gehad van de week, ik vind de vering voor een standaard fiets echt heel goed (ik heb een R, dus met nog stevigere veren).
Maar de voorvork “plakt” lijkt het, misschien binnenkort eens SKF low friction seals proberen.



Is al heel wat over geschreven al. O.a. door mij.
Zelf vind ik het een 90% verbetering.
Waarom geen 100%? Omdat het lompweg rijker zet van 0 tot ik dacht 4500 toeren. In gesloten loop.
Daardoor verbruikt de motor bij rustig toeren relatief veel. Snelweg 130 km/h is ‘ie dan weer zuiniger.
Het probleem van het hikken en inhouden lost het in ieder geval wel op.
Ik heb dezelfde ervaring met de dongels, loopt fijner bij lage toeren maar zuipt ook wel wat meer. Ik was paar weken terug in Schotland waar het niet overal uitnodigt tot flink raggen (wel schitterend rijden :t ) Dus vrij veel lage toeren gereden. Mijn maat op een Multistrada 950 bleek bij het tanken steeds een flink stukje zuiniger.Ieder voordeel heb z’n nadeel :+. Toch last ik ze lekker zitten.
 
ok, thx,
en dat voor slecht 334 eu en dan moet je voor het mooie het duo zit ook vervangen voor slechts 300 eu....

maarrrr....

Height: 51/52 cm
Original Height KTM 1190 Adventure R: 53 cm

volgens mij is den ktm ietsje hoger... hoeveel lager is dit zadel dan?
 
ok, thx,
en dat voor slecht 334 eu en dan moet je voor het mooie het duo zit ook vervangen voor slechts 300 eu....

maarrrr....

Height: 51/52 cm
Original Height KTM 1190 Adventure R: 53 cm

volgens mij is den ktm ietsje hoger... hoeveel lager is dit zadel dan?

Het 1 delige zadel is lager en wat smaller dan het 2 delige zadel van de normale 1190.
Zal een cm of 2 schelen.
Vast te vinden op marktplaats voor weinig.
 
KTM 1090R
Ik heb de dongels er ook in zitten rij altijd met 2 personen dus de motor trekt altijd iets zwaarder waardoor ik het arme lopen veel minder merk.
Maar goed ik ben er nog niet over uit.
Onder in heb ik het gevoel dat deze sterker is maar het vreemde wat ik direct merkte is dat het tussen gebied met toerental trekkracht van4.500 tot ong 6300
de motor lijkt in te kakken.
Ik had het idee dat er een poetslap in de lucht filter zat .
Zou het kunnen verklaren dat de motor zo sterk onder in geworden is dat het zwakkere middengebied nu heel goed merkbaar is

Rij er nu een tijdje mee en heb zo langzamerhand de neiging om het weer terug te zetten. vooral het, gevoel, verlies in het middengebied.
Bij het orgineel maken kan ik het verschil dan duidelijker voor mezelf uitleggen wat het nu uitmaakt
Benzine verbruik is een stuk hoger kom tegen de 6 l per 100km dat was 5.5
 
Laatst bewerkt:
Mijn dealer (Eibergen) kende de dongels niet.
Maar gaf aan de afstelling wel wat aan te kunnen passen.
Zodat hij wat beter oppakt en stationair wat stabieler loopt.
Iets voor bij de 60 k beurt eind dit jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan