KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Was vanmiddag bij Molenaar daar werden maar liefst 10 SAS’en uit de vrachtwagen geladen. Weten we iig waar volgend jaar weer volop overjarigen te halen zijn....
A06BB272-6325-4EE2-BB59-B624A504A77A.jpeg

CC78CF06-92E6-4993-BC10-EA1EE01D5EA5.jpeg
 
Ik bedoelde die rubbers achter op dat rond waar het tandwiel op vast zit. Maar op je foto’s zie ik dat daar niks mis mee is.
Ah de dempingsrubbers voor de tandwielhouder. Ja, die zijn inderdaad in prima staat! Bedankt voor het meedenken.

En aardig gek van die aantallen! Ik vind het een mooie zaak altijd Molenaar, maar zij kunnen er niks aan doen dat KTM verplicht zoveel modellen op voorraad te hebben ;)
 
Ktm is flink bezig met pushen ze zijn dan ook in min terecht gekomen met de verkoop.

Ik heb voor hun nog wel een tip krik eerst de dealers eens op een ander nivea te brengen ipv alleen druk maken om d verkoop aantallen
Mijn eerste Ktm kan nu al een boek schrijven hierover
 
was gisteren even bij motor city, eens kijken of m'n teller al binnen is... nee :+

kreeg ook een service melding, terwijl bij 12k een beurt is uitgevoerd. Dat hebben ze netjes meteen goed gezet met de computer

stonden ook 2 gloedjenieuwe superduke GT's in de showroom voor onder de 17k... ze moeten er vanaf blijkbaar!
 
was gisteren even bij motor city, eens kijken of m'n teller al binnen is... nee :+

kreeg ook een service melding, terwijl bij 12k een beurt is uitgevoerd. Dat hebben ze netjes meteen goed gezet met de computer

stonden ook 2 gloedjenieuwe superduke GT's in de showroom voor onder de 17k... ze moeten er vanaf blijkbaar!

Tip: gewoon een andere dealer zoeken. Motor Chity :r
 
ja het is leuk zoveel korting daar gaat de waardevastheid van Ktm doen ze bij bmw iets beter.
Ze schoffelen alles wel onder zo
 
Wat een onzin opmerking. Alle nieuwe fietsen zijn na aanschaf meteen een klap minder waard. En als je de catalogus prijs hebt betaald ben je een sukkel.
KTM is tweedehands redelijk geprijsd en waardevast, niet zo idioot als bij die saaie dikke Duitsers waar ze absurde bedragen vragen voor afgeleefde fietsen.
 
was gisteren even bij motor city, eens kijken of m'n teller al binnen is... nee :+

kreeg ook een service melding, terwijl bij 12k een beurt is uitgevoerd. Dat hebben ze netjes meteen goed gezet met de computer.

stonden ook 2 gloedjenieuwe superduke GT's in de showroom voor onder de 17k... ze moeten er vanaf blijkbaar!

Je weet dat je dat ook eenvoudig zelf kan doen?
 
heel handig, maar ik heb toch liever dat de service historie netjes in de ktm database komt te staan. Hadden ze uiteraard meteen bij de beurt moeten doen maargoed...
 
Heb anders behoo
Wat een onzin opmerking. Alle nieuwe fietsen zijn na aanschaf meteen een klap minder waard. En als je de catalogus prijs hebt betaald ben je een sukkel.
KTM is tweedehands redelijk geprijsd en waardevast, niet zo idioot als bij die saaie dikke Duitsers waar ze absurde bedragen vragen voor afgeleefde fietsen.

Heb vorig jaar augustus anders behoorlijk moeten leuren met mijn perfecte, meer dan full option 1290 SAS met nauwelijks 8.500 km op de teller...mijn eigen dealer wilde hem niet eens overnemen. ..er stonden nog 3 onverkochte nieuwe exemplaren in de showroom, die hij niet kwijtraakte...
 
Tjah vervelend lijkt me. Haast ongebruikt met veel opties verkoopt wellicht moeilijker dan redelijk gebruikt vanwege vraagprijs.. ik zie om mij heen dat ktm maatjes met weinig moeite en voor een mooie prijs 950/990/1190 verkopen met 50k+
 
heel handig, maar ik heb toch liever dat de service historie netjes in de ktm database komt te staan. Hadden ze uiteraard meteen bij de beurt moeten doen maargoed...
Daar is ook niets tegen maar er zijn situaties waarbij de melding komt terwijl je hem niet wilt opvolgen en dan is het handig om hem zelf te kunnen uitzetten. Zelf rij ik weinig kilometers en standaard wordt ie voor service na een jaar gezet, ook al heb ik dan bijvoorbeeld pas 6000 km gereden. Dan schuif ik het servicemoment een jaartje op.O-)
 
Heb zelf ook het idee dat de afzetmarkt voor KTm flink verzadigd is zoals hier boven al genoemd is met het niet eens kwijt kunnen bij je eigen dealer.
Ik zie dan ook teveel in de markt gezette motoren , volgens mij slaan ze de plank mis om het op deze manier te doen om die hoeveelheid motoren te dumpen, daar lijkt het wel erg op met zoveel overjarige motoren.

Het is alleen een constatering van mijn kant lijkt me niet gezond voor je klanten.
 
Hetgeen wat ook voor veel mensen een irritatie is met KTM.
Zijn de kleine irritante imperfecties. De al bekende turbulentie, na 2 jaar een nieuw model uitvinden met een ander motorblok (1190, 1050 1090) reeds een 890 in de maak, het moeten slijpen van je voortandwiel om je tandwiel er uit te kunnen halen, een luchtfilter met een grote kans dat deze niet filtert, motor die een grote kans heeft om te zwabberen met 150+.

Kortom dit is mijn laatste KTM, ik ga overstappen op of een tenere 700 of een husky 701
 
husky is ook ktm. is duke blok uit dezelfde fabriek, dus zwabberen slijpen en niet filteren, en volgend jaar een husky 890
 
Jawel hoor en de 701sm gehad. Maar blok is een ktm blok uit de duke, dus overstappen naar husky vanwege kritiek op ktm is niet logisch?
 
Jawel hoor en de 701sm gehad. Maar blok is een ktm blok uit de duke, dus overstappen naar husky vanwege kritiek op ktm is niet logisch?
Ik heb geen kritiek op het blok, wel om alles er heen. De 701 vanaf 2018 heeft gewoon een doorgewerkt blok wat hartstikke fijn rijdt.

Bij mij zwabberde hij totaal niet met 150, niet dat ik heel veel harder hoef dan dat met de enduro
Totaal geen turbulentie aangezien hij geen scherm heeft
Ik kan wel normaal een ketting en tandwielen vervangen
Luchtfilter sluit wel gewoon af.

Er zullen altijd wel dingetjes zijn, maar een motor die 17k kost verwacht je gewoon dat je dit niet hebt
 
Fair enough, ik zou er ook goed zuur van zijn!

Ik heb praktisch alle modellen ktm gereden (behalve rc8) en de helft van het gamma meerjarig gehad en nooit problemen gehad, dat kan dus ook.

701 is gave fiets! Alleen weg gedaan omdat ik verslingerd ben geraakt aan 2 cilinder power
 
Je merkt dat Ktm flink zoekende is BMW is al zeer lang met hun motoren bezig steed verfijder maken , al hoewel verfijnder die dingen worden zwaarder en zwaarder .
Ik kan ook uit eigen ervaring vermelden dat BMW wel iets meer problemen hadden dan alleen een luchtfilter die niet goed afsloot .
Maar inderdaad de snelle motoren wijzigen met feitelijk zelfde blok is natuurlijk gewoon kosten besparing

Ik ben ontzetten blij met mijn KTm heb er genoeg op te melden dat had ik met de BMW niet anders.
 
Ik denk dat elk merk wel wat heeft, ik kan je vertellen dat BMW's ook zeker niet foutloos zijn hoor :+

Ik heb nog niet heel veel kilometers gemaakt met de 1190, en dit is m'n eerste KTM, dus het aantal problemen lijkt nog mee te vallen ;) Bouwkwaliteit vind ik erg netjes, afgezien van de boutkoppen die waarschijnlijk snel gaan roesten. (nadeel als je naast een staalfabriek aan de kust woont denk ik)

Wel goed nieuws, over een kleine 2 weken wordt de nieuwe teller gemonteerd! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan