KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik kan uit de eerste hand bevestigen dat BMW zeker ook zijn issues heeft, maar bij KTM vind ik de onbeschikbaarheid van onderdelen en accessoires wel ergerlijk : ik had bijna 6 maanden nodig alvorens mijn 1290 SAS uiteindelijk volledig was, zoals besteld.
En als er iets onder garantie kapot ging, moest mijn Franse dealer bijna elke keer een toonzaalmodel slopen om het te vervangen.
Je vraagt je dan ook af hoe het verder moet als je motor wat ouder wordt en er geen vergelijkbaar type meer in de showroom staat...
 
Q
Je merkt dat Ktm flink zoekende is BMW is al zeer lang met hun motoren bezig steed verfijder maken , al hoewel verfijnder die dingen worden zwaarder en zwaarder .
Ik kan ook uit eigen ervaring vermelden dat BMW wel iets meer problemen hadden dan alleen een luchtfilter die niet goed afsloot .
Maar inderdaad de snelle motoren wijzigen met feitelijk zelfde blok is natuurlijk gewoon kosten besparing

Ik ben ontzetten blij met mijn KTm heb er genoeg op te melden dat had ik met de BMW niet anders.

Dat vind dus altijd zo mooi aan motoren. Mijn vader heeft bijvoorbeeld nog nooit problemen gehad met zijn 1200gs, mijn oom daarentegen weer wel.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mijn 1190 een kennis dan weer wel
 
Q

Dat vind dus altijd zo mooi aan motoren. Mijn vader heeft bijvoorbeeld nog nooit problemen gehad met zijn 1200gs, mijn oom daarentegen weer wel.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met mijn 1190 een kennis dan weer wel

Bij auto’s toch idem?
Kijk je weleens op autoweek.nl en dan de reacties als het over VAG gaat?

Ik heb 2 Volkswagens gehad en 1 Seat, niks geen problemen heerlijke auto’s. Ja zelfs de DSG bleef heel.

Wat betreft dat luchtfilter, ging dat niet enkel om de eerste modellen 1190’s?
Heeft Rottweiler handig op ingesprongen..
Vooral toen bleek dat ‘ie juist op de inlaat ontzettend geknepen is.
 
Bij auto’s toch idem?
Kijk je weleens op autoweek.nl en dan de reacties als het over VAG gaat?

Ik heb 2 Volkswagens gehad en 1 Seat, niks geen problemen heerlijke auto’s. Ja zelfs de DSG bleef heel.

Wat betreft dat luchtfilter, ging dat niet enkel om de eerste modellen 1190’s?
Heeft Rottweiler handig op ingesprongen..
Vooral toen bleek dat ‘ie juist op de inlaat ontzettend geknepen is.

Klopt ik heb alle geneuzel van Rottweiler. Ik een later model van de 1190 en de oplossing daarbij was dat er een schuimfilter tussen de rand kwam, had alsnog stoff overal.

Vind het alleen niet kunnen dat als je een motor speciaal in de markt zet dat deze off road Kan en ik vervolgens 400€ euro bovenop de 17.000 moet doen.

Desalniettemin gaat een modificatie van het luchtfilter bij de 701 ook gebeuren, maar dan van radegarage. Alleen heeft dat puur te maken met de 25% vermogen increase in de midden range
 
Klopt ik heb alle geneuzel van Rottweiler. Ik een later model van de 1190 en de oplossing daarbij was dat er een schuimfilter tussen de rand kwam, had alsnog stoff overal.

Vind het alleen niet kunnen dat als je een motor speciaal in de markt zet dat deze off road Kan en ik vervolgens 400€ euro bovenop de 17.000 moet doen.

Desalniettemin gaat een modificatie van het luchtfilter bij de 701 ook gebeuren, maar dan van radegarage. Alleen heeft dat puur te maken met de 25% vermogen increase in de midden range

Jij hebt je ook ingelezen, top :t

Heb je merkbaar meer koppel in lage/midden gebied?

Jammer dat ik nergens maar dan ook nergens ervaringen met 1090 kan vinden.
Blok is anders, misschien niet of minder geknepen dan 1190?
 
Jij hebt je ook ingelezen, top :t

Heb je merkbaar meer koppel in lage/midden gebied?

Jammer dat ik nergens maar dan ook nergens ervaringen met 1090 kan vinden.
Blok is anders, misschien niet of minder geknepen dan 1190?
Ja het is zoveel beter, echter merk ik wel dat de ECU helemaal in de war is in de hogen toeren.
Als in met vol gas kom ik niet boven de 7000 toeren met vol gas; als ik terug ga naar half gas trekt hij hem er doorheen.
Dus of een andere map, of een power commander is wel aan te raden als je het maximale er uit wilt halen.

Ik heb ook de fuel dongles genomen en dat samen maakt het wel een feest, zeker dan nog met de inlaat Roar die je van dat luchtfilter krijgt
 
Nu wel te zien?

Weet iemand trouwens waar je nog de zwarte "zweetbandjes" kan krijgen met het ktm logo in het oranje erop voor het remvloeistof reservoir? Deze had ik toen wel voor mijn 950, maar nu kan ik die online nergens meer vinden :(
 
MDI. Zijn wel oranje met zwart
0_ktm_oranje.jpg
 
Eh, heeft KTM speciale zweetbandjes op de markt gebracht om de hoogst corrosieve vloeistof van hun lekkende remoliereservoirs op te vangen ????

Dat is op zijn minst toch "eigenaardig" te noemen... ipv - ik zeg maar wat - te VERHELPEN aan het lekkageprobleem ....:?
 
Ik heb een vraagje. Als ik op hoge snelheid (boven 110km/uur)moet remmen met mijn KTM 1190S gaat mijn stuur trillen en bij een lage snelheid niet. Misschien weet iemand wat er aan de hand is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan