KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Top koffer maakt met slingeren inderdaad wat uit heb de test uitgevoerd. slingering tussen de 85 en 50 km peruur bij los gelaten stuur
Bij mij was het uitbalanceren wat oploste.
Het wiel is recht en gecontroleerd.
Hoe zwaar is je motor beladen en heb je veer voor spanning incl in en uitgaande demping hier ook op aangepast.
 
Wat ik wel raar en vind is dat ondanks geluid en brandend diagnose lampje toch word geprobeerd verder te rijden met de motor.
De brande diagnose lamp is toch in hele goede indicatie dat er iets mis mee is.

Het gevolg was dan ook flinke olie lekkage van de motor.

Ik zou maar oppassen dat je garantie niet verloopt ook al heb je garantie wil niet zeggen dat je door kan rijden tot de boel helemaal stuk is.
In deze zin ben je verwijd baar aan gevolg schade die niet had gehoeven in de zin van verder blijven rijden met storingen . Lees het instuctie boekje maar eens door.
Voor jou mag ik hopen dat de dealer hier niet mee leest. de gevolgen zouden het heel anders uit kunnen pakken.

Het zeer zeker heel vervelend storingen zeker als je net op vakantie bent

Wat ik eigenlijk wilde zeggen dat je ook moet oppassen met door rijden ondanks dat er garantie op zit.
 
Wat ik wel raar en vind is dat ondanks geluid en brandend diagnose lampje toch word geprobeerd verder te rijden met de motor.
De brande diagnose lamp is toch in hele goede indicatie dat er iets mis mee is.

Het gevolg was dan ook flinke olie lekkage van de motor.

Ik zou maar oppassen dat je garantie niet verloopt ook al heb je garantie wil niet zeggen dat je door kan rijden tot de boel helemaal stuk is.
In deze zin ben je verwijd baar aan gevolg schade die niet had gehoeven in de zin van verder blijven rijden met storingen . Lees het instuctie boekje maar eens door.
Voor jou mag ik hopen dat de dealer hier niet mee leest. de gevolgen zouden het heel anders uit kunnen pakken.

Het zeer zeker heel vervelend storingen zeker als je net op vakantie bent

Wat ik eigenlijk wilde zeggen dat je ook moet oppassen met door rijden ondanks dat er garantie op zit.
Dat lampje motormanagement ging pas branden nadat ik een stukje had gereden. Toen ik wegreed brandde er geen lampjes. Hij liep alleen wat onregelmatig.
 
Ik weet dat het al vaker besproken is, maar is het iemand gelukt om het pendelen bij hoge snelheden op te lossen? Mijn 1190 deed het, en nu de 1290 ook weer. Ik hoopte dat de gietwielen het verschil zouden maken, helaas niet. Heb ook iets gelezen over een Hyperpro stuurdemper? Ik zou het graag opgelost hebben, het stoort me mateloos dat de motor gevaarlijk wordt bij hoge snelheid.
Ik heb met mijn 1290 SAS van 2019 totaal geen last van pendelen ook niet bij snelheden flink boven de 200 km/h. Alleen als ik de topkoffer er op heb dan gaat hij bij ongeveer 205 km/h wel pendelen. Maar zonder koffer rijdt hij zo strak als een snaar.
 
Ik weet dat het al vaker besproken is, maar is het iemand gelukt om het pendelen bij hoge snelheden op te lossen? Mijn 1190 deed het, en nu de 1290 ook weer. Ik hoopte dat de gietwielen het verschil zouden maken, helaas niet. Heb ook iets gelezen over een Hyperpro stuurdemper? Ik zou het graag opgelost hebben, het stoort me mateloos dat de motor gevaarlijk wordt bij hoge snelheid.
Vind ik zo apart ik heb met mijn 1190 R nog nooit last van pendelen gehad. Ik kan met 190 tot 200 gewoon het stuur los laten en ik ga nog rechtdoor zonder problemen.
Zelfs met mijn noppen banden heb ik nergens last van.

Maar ik heb wel mijn wielen laten richten bij haan
 
rij je met een topkoffer?
Ja maar de 1190 deed het ook zonder. De 1290 moet ik nog eens proberen.
balhoofdlager gaat los zitten na vrloop van tijd, heb je die al laten natrekken?
Ik heb het zelf gecontroleerd, of is het niet mogelijk dat zelf te voelen?
Top koffer maakt met slingeren inderdaad wat uit heb de test uitgevoerd. slingering tussen de 85 en 50 km peruur bij los gelaten stuur
Bij mij was het uitbalanceren wat oploste.
Het wiel is recht en gecontroleerd.
Hoe zwaar is je motor beladen en heb je veer voor spanning incl in en uitgaande demping hier ook op aangepast.
Bij lage snelheden geen probleem, het begint pas bij 200+.
Ik heb met mijn 1290 SAS van 2019 totaal geen last van pendelen ook niet bij snelheden flink boven de 200 km/h. Alleen als ik de topkoffer er op heb dan gaat hij bij ongeveer 205 km/h wel pendelen. Maar zonder koffer rijdt hij zo strak als een snaar.
Ik zal eens testen zonder
Vind ik zo apart ik heb met mijn 1190 R nog nooit last van pendelen gehad. Ik kan met 190 tot 200 gewoon het stuur los laten en ik ga nog rechtdoor zonder problemen.
Zelfs met mijn noppen banden heb ik nergens last van.

Maar ik heb wel mijn wielen laten richten bij haan
Gietvelgen, valt weinig aan te richten :) Maar het gebeurt boven de 200, of als ik onrust veroorzaak tijdens accelereren, bv de schok van de quickshifter.
 
zelf ook geen problemen, wel laatst het balhoofd na laten stellen, kan je voelen bij scherpe hobbels. maar de één is gevoeliger dan de ander :) of het het pendelen reduceert is lasting te zeggen, maar het kan geen kwaad
 
zelf ook geen problemen, wel laatst het balhoofd na laten stellen, kan je voelen bij scherpe hobbels. maar de één is gevoeliger dan de ander :) of het het pendelen reduceert is lasting te zeggen, maar het kan geen kwaad
Ik zal eerst eens gaan testen zonder topkoffer, ik rijd inderdaad vaak met zonder het te beseffen. Het is eigenlijk ook een lelijk ding, maar zo makkelijk 😀
 
Ik heb met mijn 1290 SAS van 2019 totaal geen last van pendelen ook niet bij snelheden flink boven de 200 km/h. Alleen als ik de topkoffer er op heb dan gaat hij bij ongeveer 205 km/h wel pendelen. Maar zonder koffer rijdt hij zo strak als een snaar.
Afgelopen weekend even getest met 1290SAS+topkoffer. Even boven de 250km/h op comfort en standaard ruite in de hoogste stand. geweest en nergens last vast. Ik heb wel het gevoel dat ik op comfort stand de motor beter op de weg ligt met hoge snelheden tov sport.
 
Afgelopen weekend even getest met 1290SAS+topkoffer. Even boven de 250km/h op comfort en standaard ruite in de hoogste stand. geweest en nergens last vast. Ik heb wel het gevoel dat ik op comfort stand de motor beter op de weg ligt met hoge snelheden tov sport.
Welke topkoffer heb je? En wat voor banden liggen eronder? Zo bizar dat sommige er totaal geen last van hebben. Op comfort heb ik het nog niet getest, ook eens doen 😎
 
Ik ben me aan het orienteren voor een 1090 (laatste modellen). Nu vernam ik dat ze nogal wat problemen hebben met hitte en lange afstanden.
Iemand bekend ermee?
 
De warmte is een bekend" dingetje" .
Daar zijn hitte schildjes voor te koop.
De één ervaart de warmte als hinderlijk, de ander niet.

Wat is het probleem met lange afstanden?
 
Ah, mooi. Daar kom ik nog op terug dan.
Bij lange afstanden zou dit probleem zich voordoen had ik begrepen.

Is er daadwerkelijk een verschil te merken tussen de 1090 en 1090R. Ik gebruik hem niet off-road. Zag dat de maat voorvelg dan groter wordt.
Wie heeft er advies.
 
@Jos68

Ik rijd een 1090R ben zelf ook niet offroad gericht houd van echt flink gassen zowel door de bergen als op het circuit.

Wat me opvalt nu ik met een 21 inch wiel rijd je ongemerkt andere wegen pakt ,ik kies er niet eens voor het gebeurt onbewust.

(banden zijn de pirelli scorpian trail 2)

De vertrouwen is en gevoel is daar bij een heel stuk groter.
De veerweg is ook veel langer bij een R versie en volledig instelbaar bij de normale niet.

Voor mij was dit juist doorslag gevend omdat ik van een racer af kom en daar naast 9 jaar lang heb zitten kloten met een R1150RT die wiebel kont die niets af viel te stellen.

Ik vind de KTM heel scherp sturen met een 21 inch wiel rijd dan ook nog altijd met 2 personen.
Heb wel een hoger scherm geplaatst

Lastiger is dat de motor hoger staat dat kan voor sommige mensen een dingetje zijn

Wat versta je onder langer afstanden een dingetje waar vergelijk je dat dan mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan