KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Als je offroad gaat geef ik je groot gelijk, maar op de straat wil ik liever een overdosis vermogen en koppel. En de superduke laat zich behoorlijk strak de bocht door gooien, helemaal top:]
Ik heb voor de doeleindes dat ik mijn motor gebruik eigenlijk aan zoveel vermogen niks. En een superduke heb ik gereden, maar waar ik woon is dat gewoon vragen om nieuw plastic.
Vind het speelse van de 701 juist zoveel beter dan gewoon een bak vermogen.
Maarja dat is ook het leuke van motor rijden er is voor ieder wat wils
 
Beste rijders, kan iemand voor mij meten wat het hoogste punt is van een 1190 R? Ik kan het op googlen niet vinden. Wil een 1190 ophalen uit België maar heb een busje en weet niet zeker of dat past. ( Aanhangwagen is beter maar dit is gratis :+)

Als je de spiegels er af schroeft rond de 1.50m.
Meestal is het probleem het in de motor rijden met een oprijplaat. Tenminste dat had ik toendertijd met mijn broers motor, het past wel, maar doordat je met een hoek aankomt moesten de spiegels en het ruitje er af. Met een R ruitje moet het volgens mij gaan, die spiegels zou ik er af halen.

Ik neem aan dat je weet dat de wheelbase lengte korter is dan de daadwerkelijke lengte? Wheelbase is van het hart van het wiel tot het hart van het wiel.
Ik dacht dat de totale lengte van mijn KTM rond de 2/2.3 meter lag
 
Dan is een R flink wat hoger dan een S.
Zonder spiegels en ruitje zijn de bevestigingen van de ruit het hoogst, 130/135 bij mijn S.

Een busje klinkt ook niet groot. *D
Een Vito meet ook slechts 130 hoog en de doorgang waarschijnlijk nog minder.
 
Dan is een R flink wat hoger dan een S.
Zonder spiegels en ruitje zijn de bevestigingen van de ruit het hoogst, 130/135 bij mijn S.

Een busje klinkt ook niet groot. *D
Een Vito meet ook slechts 130 hoog en de doorgang waarschijnlijk nog minder.
Ik meet dan ook met ruitje van de R. De R versie is iets 3 CM hoger uit mijn hoofd, dus dan zal je max 140 zijn gok ik.
 
Dank voor de tips! Dat over het inrijden had ik nog niet over nagedacht. Wel dat het ruitje en spiegels er af moeten, maar dat is zo gedaan.

Ik ga met een Volkswagen Transporter extra lang. Die is uit me hoofd 1600 hoog dus dat moet wel goedkomen!
 
Maakt dat veel verschil bij een KTM, behalve alleen minder vaak vervangen?

Naar mijn weten hoef je een K&N luchtfilter nooit meer te vervangen, enkel af en toe reinigen.

1190 en 1290 zijn behoorlijk geknepen in het inlaattraject, ik heb het niet getest maar er moet wel iets winst te behalen zijn. Qua drivability vooral.
 
gisteren wieltjes eruit, vandaag vers rubber eronder. Werkt erg makkelijk moet ik zeggen!

KyFQIia.jpg
 
Ik zou die kn filter maar mooi in de prullebak gooien een slechtere filter voor zand kan je niet treffen

Voor de voorstanders die nog nooi tin hun luchtfilterbak gekeken hebben crosser gebruiken ze ook nog steeds niet !!! dit is met een reden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tips! Dat over het inrijden had ik nog niet over nagedacht. Wel dat het ruitje en spiegels er af moeten, maar dat is zo gedaan.

Ik ga met een Volkswagen Transporter extra lang. Die is uit me hoofd 1600 hoog dus dat moet wel goedkomen!
Meet de wagen maar eens na, en standaard transporter zal ook +/-130 meten, een verhoogde 160.
 
heb er scorpion trail 2's onder laten zetten, zat een spijker in de achterband dus was gelukkig niet het ventiel!
 
Zag dat op KTM.com de 1290SAR en beide 1090 modellen al verdwenen zijn :? Maar ff op de Eicma wachten wat er allemaal tevoorschijn komt.
 
Beste allen, ik zoek al een tijdje naar een aankoopadvies stukje voor een 1190. Heb best wat weg lopen googlen maar nog nergens iets gevonden. Iemand een tip waar ik dat kan vinden? Zoek eigenlijk een stukje waar ik speciefiek op moet letten bij aankoop van een 1190. Ben opzoek naar een 2015 model want die heeft TPMS.
 
Bij het kopen van een tweedehands KTM geldt hetzelfde als bij een willekeurige andere motor.
Staat van onderhoud, alle updates gehad enz.
Tpms is niets meer dan een Banden spanningsmeter. Heeft mijn '14 1190r ook al. MSC is imho belangrijker.
 
Beste allen, ik zoek al een tijdje naar een aankoopadvies stukje voor een 1190. Heb best wat weg lopen googlen maar nog nergens iets gevonden. Iemand een tip waar ik dat kan vinden? Zoek eigenlijk een stukje waar ik speciefiek op moet letten bij aankoop van een 1190. Ben opzoek naar een 2015 model want die heeft TPMS.
Bedoel je niet de elektrische veren, want alle 1190 hebben tpms
 
Voor mij is dat belangrijk omdat ik dat al jaren vergeet regelmatig te checken. Ketting, banden, olie verversen etc gaat allemaal goed. Maar die banden druk meten vergeet ik zo vaak. En voor het woon werk verkeer vind ik dat belangrijk
 
Voor mij is dat belangrijk omdat ik dat al jaren vergeet regelmatig te checken. Ketting, banden, olie verversen etc gaat allemaal goed. Maar die banden druk meten vergeet ik zo vaak. En voor het woon werk verkeer vind ik dat belangrijk
Als je gewoon regulier met je motor rijdt, dus woonwerk verkeer kom je erachter dat je eigenlijk nooit je banden hoeft op te pompen.
Heb dit jaar nog 0 keer mijn banden hoeven oppompen. En heb vorig jaar ze op de juiste spanning gezet ergens in september.

Maar als jij het belangrijk vindt voor je eigen gemoedsrust moet je het zeker doen.

Maar ik heb dan ook nooit problemen gehad met lage bandenspanning, behalve dat motoren met 1 bar voordruk moeilijk de bocht in gaan😂 :+

Geef trouwens wel aan met je banden vervangen aan dat er een sensor in zit, zodat ze er rekening mee houden.

Voor de rest is het precies hetzelfde als alle andere motoren
 
Ik het laatste half jaar veel ongeluk met banden. 1 keer achterband leeggelopen tijdens een ritje van 20 min. Andere keer voorband leeg gelopen op de snelweg (dat was niet zo grappig) bleek het ventiel lek. En toen weer mijn achterband mysterieus half leeg gelopen in de nacht. En dat allemaal met nieuwe buiten en binnen banden.

Schiet mij maar lek.

Het is idd voor de gemoedsrust. Snap wel dat er door veel rijders er niet veel gebruik van wordt gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan