KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Snap het wel van de gemoedsrust, zelf al een aantal keer de melding gehad als ik weer eens iets in mijn band had gereden.

Mijn woon/werk en winter fiets had het ook tot na 9 jaar de batterijen leeg waren.
Doe het nu al 2 jaar zonder en is de moeite en euro's van reparatie niet waard.
Maw, als je de perfecte motor tegenkomt zonder banden controle zou dat voor mij geen reden zijn om die te laten staan.
 
Vind het zelf altijd handig om te zien of de bandjes op temperatuur zijn. Als de druk wat omhoog is gegaan tijdens het rijden weet je dat de banden warm zijn en het gas er op kan. ;)
 
ik vond het vooral handig dat ik een melding kreeg toen ik een lekke band had. verder scheelt het wat controles, normal zou ik elke twee weken even langs het tankstation gaan om de bandjes 'op druk' te zetten, maar nu controleer ik het op het dashboard :)
 
Ik ben op een vorige motor ook een keer weggereden met een lekke band.... in de eerste beste bocht schrik je dan echt wel... (Rechtuit merkte ik het nog niet).
 
Yes. Op mn GT is 1.7 bar nog goed rijdbaar, je merkt het zelf niet, maar dan is ie wel al echt lek. Als het dashboard dan waarschuwt kan je het probleem zoeken en oplossen voor het gevaarlijk wordt. Gisteren nog gehad.
 
Toevallig dit, ik hecht wel waarde aan tc/abs/qs etc, maar dat tpms leek me wat overdreven. Uitgerekend vandaag krijg ik een melding en is hij inderdaad wat zacht.
 
Nu rest de vraag of alle 1190 standaard tpms hebben. Ik vermoed dat het alleen vanaf 2015 is. Iemand hier toevallig een 2013/14 model die het wel heeft?
 
Mijn 1190 van 2013 heeft ook TPMS.

Ik gebruik het ook voor stukje gemoedsrust en inderdaad kan je leuk zien wanneer de banden opgewarmd zijn.

Ik heb eens een lekke voorband gereden met toen de GS, waar achteraf nog maar een halve bar in bleek te zitten. Het verbaasde me hoe goed die nog rechtuit reed en daar had ik weinig door, totdat ik een bocht moest maken, heel gevaarlijk! Dan zou een TPMS melding echt ideaal zijn!
 
Vandaag motor eens gepoetst en wilde daarna een stukje rijden (na een week of 3 stil te hebben gestaan)... start ie niet MTC failure :(.... Accu spanning was maar 11.8 Volt dus denk dat het daaraan ligt. Zou het kunnen dat de Tomtom de accu leeg trekt? Ik denk het eigenlijk niet want bij het uitzetten van de motor gaat de tomtom ook altijd keurig uit.... De accu is net als de motor pas 2 jaar oud dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.
 
Ik heb bij mijn 1090 ook dat de accu bij stilstand vrij snel leegloopt. Bij mijn F800GS had ik daar nooit in die mate last van. Heb begin dit jaar een nieuwe accu gekocht en geïnstalleerd (motor was toen nog maar 2 jaar oud) maar dat heeft niet veel verbeterd. De laadspanning is keurig 13,6 V. Het lijkt een KTM-dingetje.
 
Mijn Kawa lustte in 4 jaar tijd ook 3 accu's.;(
Valt mij wel op dat bij het aansluiten van de accu bij de KTM er wel altijd een vonk over springt, er is dus wel ergens een verbruiker.
Een Navi die niet achter een geschakelde plus zit kan wel een oorzaak zijn van een lege accu.

Tot nu toe heb ik nog geen problemen na een paar weken stilstand.

Tegenwoordig zijn accu's vaak ook te krap bemeten, zeker voor een dikke 2 pitter.
 
Het probleem is dat de Ktm te veel stroom vreet bij stilstand was bij de BMW al niet veel beter maar dat vind ik tegenwoordig niet nodig dat kan veel beter.
 
Waar gebruikt ie dan stroom voor bij stilstand? Mijn GPS-houder en dash cams staan op het geschakeld contact, het motoralarm staat niet aan bij mij thuis in de beveiligde schuur.
 
Een KTM is echt een motor voor mannen die nog te jong en potent zijn voor een BMW _O-
 
Eerst een grote mond en dan terugkrabbelen ...B|

Nou omdat je zo aandringt, een prachtig model :9~

E30ED62F-0F17-4D85-9501-7E48DD3090A7.jpeg


Echt heel gaaf dat donkere ruitje:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan