KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

als de andere in het midden zit zou de spacer niet het probleem moeten zijn, misschien dat de vork iets getordeerd is maar dat lijkt me ook stuk. Wel de moeite waard het wiel even los te halen en te kijken of alle spacers er mooi in zitten. schijf controleren op schotelen. wiel terug zetten. rechts hoort een kleine spacer te zitten, hopelijk zijn ze die niet vergeten…
 
denk dat als de ABS ring op de juiste plek zit die vergissing moeilijk wordt gemaakt. Tenzij idd het wiel kaal is geweest
 
Bedankt voor de tips mannen!
Inderdaad het voorwiel lijkt wel goed te zitten, althans de voorband zit in de juiste draai richting gemonteerd.

Ik ga het voorwiel demonteren en de boel controleren. Ik zie dat inderdaad dat rechtes een kleinere spacer hoor te zitten. Wordt vervolgd... ;)
 
Vanochtend toch even proberen... ja hoor direct starten :P dus lekker de ktm gepakt, nieuwe bandjes sturen lekker, hoewel nog even rustig aan :]
 
Als je goed kijkt zij je bij de bovenste nokkenas een breuk zitten in het gedeelte waar ie in draait, weet niet hoe dat heet. Op de onderste foto heb ik het losse deel een stukje verplaatst.

Flinke schade! Denk dat het ook een goede keus is om een nieuwe te kopen.
Bij welke km stand was de grote beurt met kleppen stellen uitgevoerd?
 
Nou, eindelijk de startmotor bekeken... idd de sm17, dus dat zal wel een oorzaak kunnen zijn. Nu start ie wel bij deze temperaturen maar ik vermoed dat wanneer het kouder wordt het wel weer eens moeilijk kan worden. Zal eens informeren wat dat mag kosten :+
 
Als ik die reguliere prijs zo zie zou ik het mindere starten toch maar voor lief nemen :+
Of een gebruikte op de kop tikken...

1571083411410.png
 
Gaat best lastig als hij dus serieus gewoon niet start. Ik heb het ook gehad kon eigenlijk de hele winter niet rijden, terwijl het weer gewoon goed te doen was.
 
Met betrekking tot die startmotorshit van KTM.

Stel dat je nog garantie hebt en je komt ergens stil te staan omdat de motor niet start.
Te koud voor de startmotor.
Wordt de startmotor dan wel vervangen ?

Ander vraagje mbt garantie.
Moet de dealer defecte onderdelen terugsturen nadat deze onder garantie vervangen zijn ?
 
Met betrekking tot die startmotorshit van KTM.

Stel dat je nog garantie hebt en je komt ergens stil te staan omdat de motor niet start.
Te koud voor de startmotor.
Wordt de startmotor dan wel vervangen ?

Ander vraagje mbt garantie.
Moet de dealer defecte onderdelen terugsturen nadat deze onder garantie vervangen zijn ?
Sterker: meestal moet de dealer de onderdelen naar KTM opsturen en dan wordt bepaald of de onderdelen vervangen mogen worden. Ik had dat 2 jaar terug met een veerpoot welke een paar roestplekjes had. De dealer had al een nieuwe poot besteld maar moest met plaatsen wachten tot KTM de poot beoordeeld had en zijn fiat voor vervanging gaf.
 
Gaat best lastig als hij dus serieus gewoon niet start. Ik heb het ook gehad kon eigenlijk de hele winter niet rijden, terwijl het weer gewoon goed te doen was.
Moderne motor moet gewoon starten. Altijd. Indien niet, valt dat onder garantie meen ik.
 
mja, ik heb een tweedehands gekocht met een half jaar garantie, die zal bijna verlopen zijn denk ik. (ik heb 3 maanden op een teller meoten wachten dus hoef niet persé weer bij die toko terecht voor werk) Ik denk niet dat KTM zich heel erg verplicht voelt tot het vervangen van de startmotor... gezien de kilometerstand zal de motor bij de vorige eigenaar weinig koud/nat weer gezien hebben.

Maargoed, een motor die start ook als het koud is lijkt me wel handig :+ als ik het in moet schatten zal het zo'n 500,- kosten?
 
Allemaal al gedaan komen met allemaal excuses wat eindigt op slechte accu je krijgt een nieuwe. Wat tijdelijk helpt.
Heb het al lang op gegeven je gaat het toch niet winnen kostte mij 300 euro en heb er geen gezeik meer mee.

Apart, de dealer die we voor deze KTM hebben gekontakteerd heeft ook aangegeven voor 300 euro de startmotor te willen vervangen......
 
Apart, de dealer die we voor deze KTM hebben gekontakteerd heeft ook aangegeven voor 300 euro de startmotor te willen vervangen......
Bij mij was het gewoon puur toevallig dat ze toch al bezig waren met het blok dat ze het gewoon goedkoper hebben gedaan.
Als ik niet 1500 euro aan werk had laten doen was het waarschijnlijk wel duurder geweest.
Heb namelijk niet zozeer toen gevraagd of ze het met korting wilde doen toen
 
Bij mij was het gewoon puur toevallig dat ze toch al bezig waren met het blok dat ze het gewoon goedkoper hebben gedaan.
Als ik niet 1500 euro aan werk had laten doen was het waarschijnlijk wel duurder geweest.
Heb namelijk niet zozeer toen gevraagd of ze het met korting wilde doen toen
Maar wie weet heb je het toevallig bij de dealer gevraagd waarom ik mijn motor momenteel heen breng
 
300 vind ik een nette prijs, ben ook wel benieuwd waar :)

Nou, het verhaal van deze motor zit wel wat anders in elkaar dan achteraf graag de startmotor willen laten vervangen.
Maar ik ga dat verhaal niet posten en de dealer niet noemen. Hou niet zo van naming en shaming, want dat wordt vlug zo geintepreteerd.

Verbaasde me dat de prijzen overeenkomen 8-)
 
Nou, het verhaal van deze motor zit wel wat anders in elkaar dan achteraf graag de startmotor willen laten vervangen.
Maar ik ga dat verhaal niet posten en de dealer niet noemen. Hou niet zo van naming en shaming, want dat wordt vlug zo geintepreteerd.
Dealer acteert verder heel netjes.

Verbaasde me dat de prijzen overeenkomen 8-), dat was hum :-)
 
IMG_20190801_192415.jpg


Hallo, iemand interresse om mijn 1190 over te nemen? 2015 model, 33k km (30k beurt gedaan). Accesoires in overleg (akkra, PC, catloze pipe, settingsdongle, crashbars, koffers). Prijs in orig staat 11.250 (inc btw, zakelijke motor)
robvdb@home.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan