KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Hallo allemaal!
Sinds gister de trotse eigenaar van een SAR (oktober 2018).
Met een bult aan Powerparts!!

Wat een beest!
Ik heb 9 jaar F800GS gereden en daarvoor 6 jaar CBR1100XX.
De 193 km naar huis waren één feest.

Binnenkort even naar Hyperpro om de vering goed te laten afstellen.

De KTM Touratech kofferset heb ik op Marktplaats gezet, want ik heb zelf een zwarte Touratech set met topkoffer.

Jullie zullen me hier vaker zien, want ik heb vragen zat!!!
 
Iemand toevallig interesse in een titanium Remus Hexacone?

2F17596B-938B-47F1-AFB2-8FDB7A1CCB60.jpeg
 
Hallo allemaal!
Sinds gister de trotse eigenaar van een SAR (oktober 2018).
Met een bult aan Powerparts!!

Wat een beest!
Ik heb 9 jaar F800GS gereden en daarvoor 6 jaar CBR1100XX.
De 193 km naar huis waren één feest.

Binnenkort even naar Hyperpro om de vering goed te laten afstellen.

De KTM Touratech kofferset heb ik op Marktplaats gezet, want ik heb zelf een zwarte Touratech set met topkoffer.

Jullie zullen me hier vaker zien, want ik heb vragen zat!!!
Veel plezier en veilige ritten met de KTM!
 
Yep, voor mij een soort van 'peace of mind' dat alle onkosten buiten standaard onderhoud gedekt zijn. En het biedt een stukje meerwaarde bij eventuele verkoop van je motor. Elektronica/Dashboards/Motorisch, etc, meeste zit er wel in. Lees wel even de voorwaarden.. de motor moet o.a. KTM dealer onderhouden worden volgens de service intervallen(minimaal jaarlijks dus).

Kosten zijn gebaseerd op cilinderinhoud, t/m 690 is de extended warranty goedkoper dan >690, stond ook ergens een tabelletje maar krijg het niet gevonden. Je kunt het jaarlijks verlengen (zolang de garantie niet verlopen is of een bepaald aantal kilometers bereikt). De kosten zijn gelijk of je nu voor 1 jaar of 2 jaar (2x zo duur) doet. een aantal jaar geleden was er nog wel een kortingsactie maar die heb ik al een paar jaar niet meer gezien. Geloof dat de kosten voor een 1290 ergens rond de 220 euro per jaar liggen. Gaat ook niet via KTM zelf maar een aparte verzekeringsmaatschappij, je dealer zal je daarvan de polis toesturen zodra je verlengd. Maar voor de klant werkt het hetzelfde, de dealer werkt alles af in geval van problemen.

Voor mij hebben de kosten zich al ruimschoots 'terugbetaald'
Ja, dat dus. Ik ga er voor...worden dure maanden. Verlengen garantie, nieuwe banden, nieuw motorpak, een reis naar Italie en een rit naar Schotland:9~.
 
Heeft iemand hier zijn fabrieksgarantie verlengd? Ik overweeg voor mijn 1290 SAS (maart 2018) de garantie te verlengen. Ik had begrepen 2 jaar voor +-350 EUR. Is het wel waard toch? Ik vraag me alleen af wat er gedekt wordt? Ook de elektronica? Als het scherm het niet meer doet of dat hele keyless access verhaal gebreken toont dan is het zeker waard.
even een stukje info geleend

"Het KTM_Care product overtuigt als totale garantie, zowel bij de verlengde garantie voor nieuwe motorfietsen als bij de garantie voor tweedehandsmotorfietsen. Dat betekent dat alle elektronische en mechanische onderdelen zijn gedekt, op enkele onderdelen na, zoals typische slijtageonderdelen (banden, enz.).
De verlengde garantie voor nieuwe motorfietsen sluit naadloos op de fabrieksgarantie aan en kan naar keuze voor 12 of 24 maanden zonder kilometerbeperking voor alle motorfietsen van het merk KTM worden gesloten. Daarnaast heeft de garantienemer ook de mogelijkheid om de looptijd jaarlijks voor een periode van telkens 12 maanden te verlengen. Enige voorwaarde is dat de motorfiets bij het verlengen van de garantie niet ouder is dan 12 jaar en niet meer dan 80.000 op de teller heeft staan.
De garantie kan ook voor tweedehandsmotorfietsen voor 12 of 24 maanden zonder kilometerbeperking worden afgesloten. Vóór vervaldatum van de garantie kan de garantienemer zijn dekking jaarlijks verlengen tot de motorfiets maximum 12 jaar oud is of sinds de eerste inschrijving 80.000 km op de teller heeft staan.

Speel op zeker
Voor onbezorgd rijplezier is een goede dekking essentieel. De KTM_Care garantie neemt bij schadegevallen de loon- en materiaalkosten integraal over, zonder dat de klant daarvoor ook maar 1 eurocent vooruit hoeft te betalen. Pas wanneer er meer dan 50.000 km op de teller staat, betaalt de garantienemer een kleine vrijstelling op de materiaalkosten volgens het daadwerkelijk gereden aantal kilometer. De garantie is gebonden aan het voertuig en kan bij verandering van eigenaar binnen de looptijd van de garantie worden overgedragen. Ook op vakantie of tijdens zakenreizen kan de garantienemer op beide oren slapen; de KTM_Care garantie is immers in heel Europa geldig."

vanaf 50000km werken ze met een staffel dan betaal je een kleine bijdrage voor het te vervangen onderdeel en is de arbeids loon gratis
in mijn geval heb ik tussen kilometer stand 60000 km en 70000 km voor alle onderdelen die onder garantie zijn vervangen 20 % betaald en geen arbeids loon
dus in plaats 685 euro aan onderdelen en een x aantal uren aan arbeids loon
was ik 137 euro kwijt + 321 aan 1 jaar care garantie,
dus voor mij was het lonend maar sowieso was de geruststelling ook wel wat waard.
 
Kleine rectificatie van mijn zijde: uurloon van mijn dealer bedraagt een vrij nette €73 in de btw.

Maar dan nóg is onderhoud bij de Duitsers goedkoper 8)7
ook even gekeken bij mijn vorige dealer 62,50 ex BTW
bij mijn huidige dealer 62,75 ink BTW

toch wel een verschil!!
 
Bij 3 jaar garantie a 312 euro is al duizend euro plus de kosten van de dealert van de verplichte beurten, dat risico kan ik wel heel makkelijk zelf nemen.

2 jaar garantie is voor een premium merk al heel kort.
 
Bij 3 jaar garantie a 312 euro is al duizend euro plus de kosten van de dealert van de verplichte beurten, dat risico kan ik wel heel makkelijk zelf nemen.

2 jaar garantie is voor een premium merk al heel kort.

Begin me steeds meer af te vragen waarom jij je KTM nog hebt.. 🤔

Want je refereert nu natuurlijk naar BMW, waarbij je 3 jaar garantie krijgt.
Ow wacht, daar kost een GS met dezelfde opties als 1290S eventjes €6000 meer.
Zou je dat extra jaartje dan zelf niet betalen denk je?
 
Bij KAWASAKI is de garantietermijn 2 jaar... voor mijn VERSYS 1000 kost een garantieverlenging 302,54€ incl. BTW voor TWEE extra-jaren....
Ofschoon deze bedrijfsmotor nog geen enkel probleem heeft gehad op bijna 2 jaren, ga ik voor dat geld de garantieverlenging toch maar nemen... je zit gauw aan > € 300 als er wat (electronisch) stuk gaat...
 
Bij KAWASAKI is de garantietermijn 2 jaar... voor mijn VERSYS 1000 kost een garantieverlenging 302,54€ incl. BTW voor TWEE extra-jaren....
Ofschoon deze bedrijfsmotor nog geen enkel probleem heeft gehad op bijna 2 jaren, ga ik voor dat geld de garantieverlenging toch maar nemen... je zit gauw aan > € 300 als er wat (electronisch) stuk gaat...

nobrainer voor slechts €302 :t
 
440€ is ook niet heel veel meer?
Dat is 42% meer, als zo'n verschil voor jou niet veel is heb je een extra garantie waarschijnlijk niet nodig omdat je eventuele tegenvallers makkelijk uit eigen zak kunt betalen. ;)

Mij werd de extra garantiemogelijkheid wel genoemd bij aankoop maar op een toon van "kan als je het echt nodig vindt". Ik had het alleen gedaan als ik veel kilometers zou maken wat niet het geval is. Ben sowieso terughoudend met allemaal extra verzekeringen, we zijn in Nederland al oververzekerd.
 
Het is eigenlijk heel eenvoudig, maak je veel kilometers en kan je zelf geen eventuele hogere kosten dekken, dan moet je het doen.

Je moet dan ook in overweging nemen hoe betrouwbaar deze motorblokken zijn, volgens mij lees ik nergens katastrofale vastlopers. Meer lees je dingen over accu's, die waarschijnlijk niet gedekt worden gezien het een slijtage onderdeel is.

Ter vergelijk heb ik voor m'n sas een Porsche boxster gehad met een pdk automaat, deze is niet reparabel en wordt bij problemen altijd geheel vervangen, kost rond de €15000,-. En die gingen inderdaad soms kapot. Daar had ik wel een jaarlijkse verlenging van de garantie, kostte me wel €1100,- per jaar.
 
Wie bang is, is verloren. :)
Ik verzeker all-risk (volledig omnium) enkel de zaken die ik niet direct terug kan kopen.
WA (BA) motorfiets +/- €120,-
Beperkt casco brand en diefstal (klein omnium) +/- €800,-
All risk begint mijn verzekering niet aan bij motorfietsen ivm teveel risico

Thuis in de garage vallen de motoren onder de inboedel verzekering dus heb de motoren enkel WA (BA) in de verzekering.
Voor de auto's idem en heb met de jaren al veel bespaard door minimaal te verzekeren zodat er best een tegenslag van af kan.
Zo geldt dat ook voor verlengde garantie, als je zelf wil en kan sleutelen is het weggooien van het geld als je de beurten ook nog eens bij de dealer moet doen.
 
Ik betaal iets van € 168 per jaar voor WA+beperkt casco (75% no claim), had hem het eerste jaar all risks maar na dat jaar omgezet. Ik rij weinig kilometers per jaar en alleen met goed weer en al jaren schadevrij dus ik durf het risico wel te nemen.
 
Je hoeft niet alles af te dekken bv 3 jaar lang een nieuwwaarde bij totaal los euh niemand aan gedacht als je met niets aan komt je korting krijgt.
Dat ga je toch niet allemaal afzekeren
Bv een eigenrisco helemaal afzekeren ,waarom alsje schade hebt valt er altijd wel wat te regelen.

Zo doe ik dat ook met mijn verzekeringen heb een oude auto wel allrisk maar deze is zo goed en goedkoop dat ik geen anwm pechhulp nodig heb.
dat bespaar ik ook al.

Mensen hebben niet eens door wat ze denken te moeten verzekeren. je kan zelf een potje maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan