KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik betaal iets van € 168 per jaar voor WA+beperkt casco (75% no claim), had hem het eerste jaar all risks maar na dat jaar omgezet. Ik rij weinig kilometers per jaar en alleen met goed weer en al jaren schadevrij dus ik durf het risico wel te nemen.
Wat een droom prijzen in Nederland. :o
 
Hier een foto van mn SAR
 

Bijlagen

  • IMG-20200105-WA0008.jpeg
    IMG-20200105-WA0008.jpeg
    328,3 KB · Weergaven: 31
Even een vraagje:
Ik wil op mn 1290 SAR (2018) een navigatie zetten. Hoe/waar kan ik de stroom vanaf pakken?
Zit er misschien ergens een accessoire stekker verborgen ?
 
Even een vraagje:
Ik wil op mn 1290 SAR (2018) een navigatie zetten. Hoe/waar kan ik de stroom vanaf pakken?
Zit er misschien ergens een accessoire stekker verborgen ?

Ja achter de koplamp zitten 2 aansluitingen.
genaamd ACC 1 en ACC 2.
De ene is geschakeld via het contact (die moet jij hebben voor de navi) en op de ander staat continu spanning.

Of je gebruikt de centrale 12v?
Moet je alleen ff een stekkertje op het snoertje maken.
 
Ja achter de koplamp zitten 2 aansluitingen.
genaamd ACC 1 en ACC 2.
De ene is geschakeld via het contact (die moet jij hebben voor de navi) en op de ander staat continu spanning.

Of je gebruikt de centrale 12v?
Moet je alleen ff een stekkertje op het snoertje maken.
Ik pakte continue voor de navi, kan ie vast gaan “zoeken” als ik hem vastklik, die Garmins gaan gelijk aan de slag als ze prik hebben. De geschakelde gebruik ik voor mijn “Ali” mistlampen/verstralers. Maar ieder zijn ding.
 
Ik betaal iets van € 168 per jaar voor WA+beperkt casco (75% no claim), had hem het eerste jaar all risks maar na dat jaar omgezet. Ik rij weinig kilometers per jaar en alleen met goed weer en al jaren schadevrij dus ik durf het risico wel te nemen.

Ik kreeg net een offerte voor m'n R1250GS binnen :

"BA : 153,00 € in combinatie met personenwagen en/of andere verzekeringen (bijv. brand & familiale, ...)
OF
BA: 253,00 € Solo

Rechtsbijstand : 64,00 € bij een onafhankelijke verzekeraar.

BRAND en DIEFSTAL : 442.13 €

OF

FULL OMNIUM: 865, 04 €
(premie 'Brand en Diefstal' of 'Full Omnium' is excl. BA en Rechtsbijstand)

met vrijstelling van 10 % en een minimum van € 350""


Dat zijn nogal wat hogere premiebedragen voor een gelijkaardige brommer in B :r... (rijbewijs sinds 1975 en geen enkele schade in fout ged. 5 jaar)
 
Kijk eens voor allrisk verzekering zonder alarm verplichting voor een scherpe premie bij Unigarant ....
Ik ben er na lang zoeken hier terecht gekomen.
 
Wij betalen voor een beetje motor €2000 meer aan aanschafbelasting (bpm) en bij een beetje auto een veelvoud daarvan ...
Mijn 1290 heeft op papier maar 100 pk, de BIV (inschrijftax) is dan ik geloof €60 of €120. Zet ik de 1290 op vol vermogen zoals in NL dan is die inschrijf tax ruim boven de €1000,-.
Het leuke van die inschrijftax is dat elke eigenaar die betaald, dus als ik mijn motor op vol vermogen na 1 jaar verkoop, betaald de volgende eigenaar weer opnieuw BIV. (wel een klein beetje minder voor elk jaar dat de motor/auto oud is, zelfde idee als de BPM berekening in Nederland)

Met auto's idem, een eco dieseltje of benzine is een lachertje qua prijs, een leuke 4 ltr V8 is aan inschrijftax en jaarlijkse tax niet om te lachen.
Voor het idee, een golfje met een 1.2 motor is vele malen goedkoper in BE als in NL, een golfje GTI of VR6 waarschijnlijk een stuk duurder.
Niet in aanschaf in de advertentie maar wel om er een nummerplaat op te krijgen.

Onder aan de streep, NL of BE maakt het allemaal niet zoveel.
 
Dat is 42% meer, als zo'n verschil voor jou niet veel is heb je een extra garantie waarschijnlijk niet nodig omdat je eventuele tegenvallers makkelijk uit eigen zak kunt betalen. ;)

Mij werd de extra garantiemogelijkheid wel genoemd bij aankoop maar op een toon van "kan als je het echt nodig vindt". Ik had het alleen gedaan als ik veel kilometers zou maken wat niet het geval is. Ben sowieso terughoudend met allemaal extra verzekeringen, we zijn in Nederland al oververzekerd.
Als je het in percentages uitdruk lijkt het significant :). Maar we hebben het over 140 euro haha.

Een accu die een keer niet meer functioneert dat kan ik makkelijk uit eigen zak betalen. Gaat echter iets kapot aan het scherm of andere elektronica, dan ben je wel blij met zo een verzekering. Een maat van mij had een 1290 SAR waarbij zijn scherm op zwart ging. Gelukkig in de verzekering. Dit soort dingen kunnen dus gebeuren, vooral met een motor die bomvol elektronica zit.
 
Sinds vandaag de trotse eigenaar van een 1290 Super Adventure S.
Mijn vorige bike was een Tracer 900.

Dit weekend ff inrijden
Gefeliciteerd! Ik kom ook van een Tracer 900 vandaan. Wat een geweldige bike is dat. Niet dat de 1290 SAS geen funbike is.

Tracer is lichtvoetig en agressief op het gas. De SAS is brute power, erg luxe en veelzijdig.
 
Welke ruit!?
Ik ben benieuwd of jullie nogsteeds de standaard ruit op de 1290SAS hebben zitten. De ruit is eigenlijk het enige waar ik niet zo blij mee ben. Met mijn lengte van 1.93 blijft het aardig waaien rond mijn helm/Jas, ook vrouw achter vond het erg hard waaien bij een snelheid van 130. (Hiervoor reed ik een Fazer1000 en hadden hier eigenlijk minder last van). Nu twijfel ik of een raiser boven op de ruit ga zetten of een kleiner ruitje ga monteren..... Tips/ervaringen zijn meer dan welkom!
 
Setje Rox Barback risers besteld!
Ben benieuwd naar het resultaat.
Ik zal ze omgekeerd gebruiken, dus het stuur wat hoger en verder weg.

B65D5598-85A1-4F5B-95DB-4E13A06CA8B1.jpeg
 
Welke ruit!?
Ik ben benieuwd of jullie nogsteeds de standaard ruit op de 1290SAS hebben zitten. De ruit is eigenlijk het enige waar ik niet zo blij mee ben. Met mijn lengte van 1.93 blijft het aardig waaien rond mijn helm/Jas, ook vrouw achter vond het erg hard waaien bij een snelheid van 130. (Hiervoor reed ik een Fazer1000 en hadden hier eigenlijk minder last van). Nu twijfel ik of een raiser boven op de ruit ga zetten of een kleiner ruitje ga monteren..... Tips/ervaringen zijn meer dan welkom!

Mijn ervaring met een kleine ruitje - op mijn R zit een klein ruitje - zijn super.
Met de kop vol in de wind, geen turbulentie.
Maar wel fris in het najaar en de winter.
Ben mij ook wat aan het verdiepen in een 1290 en het Givi ruitje ziet er wel strak uit.
Donker getint, stukje breder/hoger. Lijkt me een goed ding.

74004DFE-BAC0-47AC-BE5B-0BA3EE4027EC.jpeg
 
Ik heb goede ervaringen met de Touratech ruiten, zowel op mijn 800GS als op de 1090Adventure. Bij beide inclusief een Puig spoilertje. De wat vierkante ruiten vind ik vaak de minste turbulentie geven.
 
Welke ruit!?
Ik ben benieuwd of jullie nogsteeds de standaard ruit op de 1290SAS hebben zitten. De ruit is eigenlijk het enige waar ik niet zo blij mee ben. Met mijn lengte van 1.93 blijft het aardig waaien rond mijn helm/Jas, ook vrouw achter vond het erg hard waaien bij een snelheid van 130. (Hiervoor reed ik een Fazer1000 en hadden hier eigenlijk minder last van). Nu twijfel ik of een raiser boven op de ruit ga zetten of een kleiner ruitje ga monteren..... Tips/ervaringen zijn meer dan welkom!

Omdat ik 1.91 m ben heb ik ook 0 bescherming. Ik kom van een F800GSA af. Die was top met een Wunderlich flip-up.
Ik heb die van Puig besteld (dark smoke)
Mooie ruit. Ben benieuwd!
 
Omdat ik 1.91 m ben heb ik ook 0 bescherming. Ik kom van een F800GSA af. Die was top met een Wunderlich flip-up.
Ik heb die van Puig besteld (dark smoke)
Mooie ruit. Ben benieuwd!
net opzet spoilertje bij Ali besteld, eens kijken of dat bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan