KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ruit op de LAAGSTE stand!
 

Bijlagen

  • IMG-20200114-WA0003.jpeg
    IMG-20200114-WA0003.jpeg
    75,1 KB · Weergaven: 29
  • IMG-20200114-WA0005.jpeg
    IMG-20200114-WA0005.jpeg
    94,3 KB · Weergaven: 28
Kijk eens voor allrisk verzekering zonder alarm verplichting voor een scherpe premie bij Unigarant ....
Ik ben er na lang zoeken hier terecht gekomen.
Ik zit bij de ANWB (ook geen alarm nodig) 442 euro per jaar All risk. (met winterstop, dus als ik nu ga rijden is ie alleen WA verzekerd...)
 
De hoogte van het het vezekerd bedrag is vaak het probleem van allrisk met verrplichte alarm systeem

Via Unigarant is het betaal en zonder Alarm. bij de Anwb is weer anders.
 
Ik ben omgepraat door m'n maten en dus op zoek naar een voor off-road geschikte motor. Ja, ja waarschijnlijk een KTM 1190 adventure S *O*
In België zag ik er één staan maar op kenteken 75 kW ( zag ik later) ? En op mp staan er ook een paar.
Zijn dit geknepen modellen? Of iets fiscaals?
 
Vaak zijn motoren in Belgie en Duitsland geknepen.
Dat is goedkoper in verzekering (en belasting?)
 
Ik ben omgepraat door m'n maten en dus op zoek naar een voor off-road geschikte motor. Ja, ja waarschijnlijk een KTM 1190 adventure S *O*
In België zag ik er één staan maar op kenteken 75 kW ( zag ik later) ? En op mp staan er ook een paar.
Zijn dit geknepen modellen? Of iets fiscaals?
Dat zijn tactische anders wordt de verzekering kneiterhoog vermogen aanduidingen.
Kan je problemen mee krijgen als je een ongeluk krijgt en ze het doorhebben, meestal staan ze namelijk op volvermogen
 
Ik ben omgepraat door m'n maten en dus op zoek naar een voor off-road geschikte motor. Ja, ja waarschijnlijk een KTM 1190 adventure S *O*
In België zag ik er één staan maar op kenteken 75 kW ( zag ik later) ? En op mp staan er ook een paar.
Zijn dit geknepen modellen? Of iets fiscaals?

Beter zoek je dan een Adventure R :Y
 
Klinkt logisch. Hmm, is wel een optie. Het kenteken aanpassen aan het normale vermogen is gratis zo te zien. Ik heb dan allen een verklaring van de fabrikant nodig lees ik. op de RDW site.
Merci voor de snelle antwoorden. :} Daar kan ik wat mee.
 
Dat sturen is gek genoeg met 21inch heel goed en ik kom van een gsxr600 af. met ciruit ervaring.

Het voor deel met een 21 inch is dat je ook meer ofroad kan gaan rijden wat ik niet van plan was en toch ben gaan doen.

En je kan je demping instelling dat vond ik ook belangrijk
 
Ja, ik zit met de keuze tussen de 1190, 1050 en 1090.
Het vermogen van de 1190 is dan wel héél aantrekkelijk. Je kan altijd terug naar 100 pk als dat handig is.
We mogen straks maar 100 km/uur maar hoe snel je daar komt is nog niet aan banden gelegd gelukkig. O-)
 
Alle 3 de KTM's die ik heb en had waren op papier lager ingeschreven, de 1290's staan op 100 pk maar hebben gewoon vol vermogen.
Volgens mij is de grens 115 pk en daar boven wordt het een duur grapje in België om een kenteken op een motor te zetten.
 
Ja, ik zit met de keuze tussen de 1190, 1050 en 1090.
Het vermogen van de 1190 is dan wel héél aantrekkelijk. Je kan altijd terug naar 100 pk als dat handig is.
We mogen straks maar 100 km/uur maar hoe snel je daar komt is nog niet aan banden gelegd gelukkig. O-)


Ik zou je niet blindstaren op het vermogen, zou vooral kijken naar wat je wilt met de motor.
Google of YouTube de modellen maar eens en vooral het verschil tussen hen. Hopelijk maakt dat je zoektocht wat makkelijker!
En vergeet niet het proefrijden van de modellen!
 
Schade die je veroorzaakt bij een ander is bij winterstop ook niet verzekert.....succes...
Bij de KNMV is idd in principe ook alleen diefstal verzekerd tijdens de winterstop, zou me verbazen als dat bij de ANWB anders is. Maar het zou wettelijk zo kunnen zijn dat de WA-dekking in stand moet blijven, misschien is dat de reden dat KNMV de korting pas na de winterperiode doorberekent. Als je toch gaat rijden tijdens de winterstop en dat blijkt uit schade zou het wel een reden kunnen zijn om je uit de verzekering te gooien en het krijgen van een nieuwe elders is dan heel lastig.

Van de ANWB-site:
Screenshot_20200117-141650_Samsung Internet.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ook hier even vragen:
Mijn broer wilt een KTM Superadv 1290R kopen.
Wat is er volgens jullie hier pro en con tov de 1250GS(-A)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan