KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ook hier even vragen:
Mijn broer wilt een KTM Superadv 1290R kopen.
Wat is er volgens jullie hier pro en con tov de 1250GS(-A)?

KTM geen allemans vriend. Technisch moeilijker te rijden. Motor met karakter.
BMW iedereen heeft een GS. Is een allemans vriend.
 
Dit verschil moet je rijden dat zegt meer dan tien pagina,s hier

Daarna kan je nog vragen stellen dat geeft veel meer antwoorden op de verschillen.

Wezenlijk verschil is in principe bmw is soepel smooth ktm is hard ruig en fel zo kan je het een beetje omschrijven welk richting het gaat.
 
De prijs?

Heb naast de 1290 S ook een 1200GS (oliekoeler) voor de woon werk en winter kilometers.
BMW is (was) een makkelijke motor om aan te werken en zoals hier beschreven een allemans vriend.
Van de 1290 krijg je een grotere glimlach.
 
  • Leuk
Waarderingen: MMZ
Was dat nou?? Geen KTM op de Motorbeurs? :(
Vorig jaar ook niet.. Ze zien denk ik meer markt in andere promotie activiteiten zoals de KTM Orange days. En de meeste nieuwe modellen staan tegenwoordig voor de motorbeurs al bij de diverse dealers dus dat nieuwtje voor de beurs is er ook vanaf.
 
Vraagje mbt de O2 eliminators.
Op ebay zie ik een setje staan waarvan ze aangeven dat deze geschikt zijn voor de 1290 SAS maar ze zijn volgens de site niet geschikt voor een 1190 ADV.
Kan dat kloppen ?
Volgens mij zijn die pluggen voor al die modellen toch gelijk ?
Ik heb ze nodig voor een 1190 namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Waar baseer je dat op ? Motor is wettelijk altijd WA verzekerd.
Je bent alleen verzekerd voor brand en diefstal. Schade ontstaan tijdens het rijden is niet verzekerd. Staat bij mij (Unigarant) duidelijk in de polisvoorwaarden. Maar als jij het risico wil nemen....nogmaals succes.

Het heet ook niet voor niets winterSTOP....
 
Er staat toch ook op de ANWB website.
"Als de motor niet gebruikt krijg je korting"
Niet rijden dus!
 
Via combimotors is de winterstop, alleen all risk er vanaf. Dus je kan gewoon rijden, wa kan er zelfs wettelijk niet vanaf.
 
Van de site van combimotors:
Wanneer u kiest voor de winterstop, dan kiest u ervoor om in de wintermaanden niet te rijden. De winterstop loopt, afhankelijk bij welke maatschappij uw motor verzekerd is, van 15 december tot 1 maart of van 1 december tot 1 maart.

Tijdens de winterstop blijft de normale dekking van kracht, alleen de schade die is ontstaan doordat u bent gaan rijden is niet gedekt. Bijvoorbeeld: heeft u diefstal meeverzekerd, dan is dit tijdens de winterstop gewoon verzekerd. Loopt u verzekering via Unigarant, dan bent u tijdens de winterstop niet verzekerd.
 
Gebeld met ANWB, motor is altijd WA verzekerd omdat dit wettelijk zo is. Dit is dus bevestigd door de ANWB.
Dat zal zo zijn want als men hem zou afmelden zou je een boete krijgen omdat elk motorvoertuig minimaal WA verzekerd moet zijn. Maar als jij aangeeft een winterstop te houden en er dan toch op gaat rijden en schade veroorzaakt dan pleeg je contractbreuk en kan men je uit de verzekering zetten. Dan wordt het heel moeilijk en duur weer een andere af te sluiten.
 
Iemand ervaring met de Tomtom rider 550 i.c.m. de KTM GPS bracket voor de 1290 SAS?

Werkt prima voor mij. Sommige mensen zeggen dat ze last hebben van trillingen. Zelf geen last van.

Er gaan ook alternatieve brackets op het web rond van aluminium of staal.
 
Had die originele steun op de SA en had er behoorlijk wat beweging opzitten.
Bij SAS niet meer gekozen voor de originele steun en ook zeker niets wat aan de raamsteunen vastzit.
Uiteindelijk zelf een steun gemaakt aan de koplamp behuizing en de navi staat nu ook netjes boven tft scherm.
 
Even een vraagje hier: heeft iemand van jullie het originele KTM alarm (is gewoon een LEGOS 4 alarm) toevallig gedemonteerd?
Ik heb interesse deze over te nemen.
 
Even een vraagje hier: heeft iemand van jullie het originele KTM alarm (is gewoon een LEGOS 4 alarm) toevallig gedemonteerd?
Ik heb interesse deze over te nemen.

Heb ik niet los liggen wel is een keer één op amazon besteld voor iets van 120 euro (nieuw) , zelfde die KTM levert alleen dan niet voor een KTM prijs. verder gewoon plug and play.

gr.
 
Ja dat alarm is plug en play, ik heb er al enkele (Defcom-T) via ebay in Engeland gehaald.
Wat wel handig is, is het montagesetje van KTM om het spul onder het kapje achter de buddyseat te monteren.
Kost iets van 35 euro dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan