KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik heb ook zitten zoeken naar een mooie vervanger voor de einddemper en ben uiteindelijk voor deze gegaan:



Hij is wel wat prijziger dan de Leovince, maar er is geen dag voorbij gegaan dat ik spijt had van de aankoop:P

Je hebt overigens op YouTube echt veel vergelijkingsmateriaal van einddempers voor de 1190 adventure, zeker even de moeite waard om even wat verschillende te checken!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook zitten zoeken naar een mooie vervanger voor de einddemper en ben uiteindelijk voor deze gegaan:


Hij is wel wat prijziger dan de Leovince, maar er is geen dag voorbij gegaan dat ik spijt had van de aankoop:P

Je hebt overigens op YouTube echt veel vergelijkingsmateriaal van einddempers voor de 1190 adventure, zeker even de moeite waard om even wat verschillende te checken!
Ik had een Remus, maar uiteindelijk vond ik die de prijs niet waard.
Ja het geluid was super en hij zag er mooi uit, alleen binnen 2 jaar was de carbon eindkap al verkleurd en dof.
Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Arrow uitlaten, leovince schijnt slechter te zijn geworden met aflevering en kwaliteit.
Tenminste dat zei Goedhart er over.

Grote reden dat ik voor Arrow of Remus ga is de E keur die je er bij krijgt. Beetje ease of mind met al het gerommel met regels nu
 
Ik had een Remus, maar uiteindelijk vond ik die de prijs niet waard.
Ja het geluid was super en hij zag er mooi uit, alleen binnen 2 jaar was de carbon eindkap al verkleurd en dof.
Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met Arrow uitlaten, leovince schijnt slechter te zijn geworden met aflevering en kwaliteit.
Tenminste dat zei Goedhart er over.

Grote reden dat ik voor Arrow of Remus ga is de E keur die je er bij krijgt. Beetje ease of mind met al het gerommel met regels nu

Ik zou sowieso kiezen voor een E-keurmerk, want je bent echt de "sjaak" als je een te luide uitlaat hebt. Denk aan WOK-melding + dikke boete..
Gelukkig is de einddemper die ik heb nog netjes binnen de marge, waardoor ik lekker zorgeloos rond kan tuffen :P
 
Ik zou sowieso kiezen voor een E-keurmerk, want je bent echt de "sjaak" als je een te luide uitlaat hebt. Denk aan WOK-melding + dikke boete..
Gelukkig is de einddemper die ik heb nog netjes binnen de marge, waardoor ik lekker zorgeloos rond kan tuffen :P
ook de reden dat ik toendertijd voor een remus was gegaan. Nu op mijn 701 heb ik een Arrow scheelt toch eventjes 500 euro ofzo
 
Ik heb de Arrow verkocht en er een Akra onder gezet.

KTM verleend geen garantie als er geen originele of Akra onder zit.
Dat was mij t risico niet waard.

Voor de nieuwe Akra (titanium) betaalde ik in Duitsland inkl verzendkosten €525
 
Ik heb net even gekeken en er staan er voor dat bedrag nu 4 te koop. Een gebruikte voor €400
 
Ik heb de Arrow verkocht en er een Akra onder gezet.

KTM verleend geen garantie als er geen originele of Akra onder zit.
Dat was mij t risico niet waard.

Voor de nieuwe Akra (titanium) betaalde ik in Duitsland inkl verzendkosten €525
Echt?
Bij mij verleende ze wel gewoon garantie met een Remus of Arrow uitlaat
 
Ik heb de Arrow verkocht en er een Akra onder gezet.

KTM verleend geen garantie als er geen originele of Akra onder zit.
Dat was mij t risico niet waard.

Voor de nieuwe Akra (titanium) betaalde ik in Duitsland inkl verzendkosten €525
Dat is echt onzin van de bovenste plank.
 
De gemonteerde Bos Desert Fox heeft vorige jaar een modificatie gekregen via Bos Exhaust NL waardoor deze weer op de norm en richtlijnen zit van de E-keur, samen met de verstelbare klep kun je zelf je geluidswaarde bepalen en in samenstellen van de DB-killer blijft het een fijne uitlaatsysteem van Bos.

Kijk eens op:
 
De gemonteerde Bos Desert Fox heeft vorige jaar een modificatie gekregen via Bos Exhaust NL waardoor deze weer op de norm en richtlijnen zit van de E-keur, samen met de verstelbare klep kun je zelf je geluidswaarde bepalen en in samenstellen van de DB-killer blijft het een fijne uitlaatsysteem van Bos.

Kijk eens op:
Volgens mij heeft de Euro4 versie de verstelbare klep niet meer. De Euro3 versie nog wel en die past natuurlijk prima op de Euro4 KTM's, maar ik denk dat die juridisch gezien niet op die modellen gemonteerd mag worden. (bijv. de demper bedoeld voor de 1050 Adventure op de 1090 Adventure). De kans dat het ooit wordt geconstateerd door een overheidsdienaar als het wel gebeurt is natuurlijk uitermate klein. O-)
 
De informatie is van KTM NL.
Er zit geen KTM homologatie op, dus geen garantie.

Voor zo'n duur speeltje, neem ik geen risico.

Maar ieder mag t zelf bepalen natuurlijk.
Ik vertel alleen mijn ervaring met KTM NL (ze lezen trouwens hier mee, dus misschien komt er nog een reactie van hen).
 
Als door een fabrikant garantie onthouden wordt vanwege gebruik van een niet origineel onderdeel dan zal dat door de rechter alleen worden gehonoreerd als er een directe relatie aangetoond of aannemelijk gemaakt wordt tussen de storing en dat niet originele onderdeel. Als dus bijvoorbeeld in de rem een productiefout zit en er garantie onthouden wordt door de plaatsing van een aftermarket uitlaat, waarbij er overduidelijk geen relatie tussen beide is, verliest zo'n fabrikant het altijd.
 
Ow lezen ze hier mee? Das mooi!

Stelletje rukkers zijn jullie KTM NL om geen verantwoordelijkheid te nemen voor een blijkbaar slechte batch Brembo remonderdelen!
Vertel eens wat meer. Ik had last van lucht in mij remsysteem zonder dat het ooit is open geweest en mijn motor nog maar 2,5 jaar oud is en weinig heeft gereden. Kan er een relatie zijn? Met geen een van mijn eerdere motoren ooit last mee gehad.
 
Zeker wil ik daar meer over vertellen.

Sinds enige tijd heb ik last van pulserende schijven. Dat vertaald zich in een aan/uit remwerking bij een snelheid van zeg 30 tot stilstand. Erg fijn het maken van een precisie stop richting stopstreep, zebrapad of waar dan ook voor. Je komt letterlijk schokkend tot stilstand.
Nu ik er over nadenk; op hogere snelheid treed het ook op, weliswaar in mindere mate.

Hier zijn al fora over volgeschreven, het is een algemeen bekend probleem.

De fiets zit nog ruim in de garantieperiode maar meer dan een 50/50 regeling zit er niet in.
Ik wordt dan natuurlijk met dezelfde type schijven opgezadeld waardoor de kans levensgroot is dat ik binnen een jaar weer met hetzelfde probleem zit, en €210 door de wc heb gespoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan