KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Lijkt wel identiek aan de standaard ruit?
Of bedoel je dat het opzetstukje van Touratech is?
Bloos bloos, volgens mij was dit inderdaad nog de standaardruit. Ik ga in de herkansing.
20180609_225444.jpg
 
d7706st en smoked klopt niet(de st is namelijk helder en hoger)

art nr gd7706s zou dan wel moeten kloppen

als je maar de juiste ruit krijgt!!

staat er ook ja! Dat ik de s krijg...;-)


Givi D7706ST Windscherm smoked KTM 1290 Super Adventure

Art.nr.: GD7706S - dit staat als artikelnr....
 
Is er iemand in dit topic met ervaring van de1050 ?

Ik overweeg heeel mss een ruil van mijn v strom 650 xt uit 2018 voor een 1050 uit 2016.

De v strom is enorm goedkoop in verbruik. 1: 26 is heel normaal. Maar die 1050 lonkt....
Ik weet dat deze slechts 95pk heeft maar ter vervanging van de strom met 71 is er toch enige winst..

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de 1050, verbruik, handelbaarheid, topzwaar ? Etc...

Ik heb geen interesse in de 1090 met 125pk...ik rijd ook nog gs lc..
Die suzuki gebruik ik voornamelijk, heel rationeel voor woon-werk....is de ktm dan een goede vervanger...?
 
Is er iemand in dit topic met ervaring van de1050 ?

Ik overweeg heeel mss een ruil van mijn v strom 650 xt uit 2018 voor een 1050 uit 2016.

De v strom is enorm goedkoop in verbruik. 1: 26 is heel normaal. Maar die 1050 lonkt....
Ik weet dat deze slechts 95pk heeft maar ter vervanging van de strom met 71 is er toch enige winst..

Ik ben benieuwd naar ervaringen met de 1050, verbruik, handelbaarheid, topzwaar ? Etc...

Ik heb geen interesse in de 1090 met 125pk...ik rijd ook nog gs lc..
Die suzuki gebruik ik voornamelijk, heel rationeel voor woon-werk....is de ktm dan een goede vervanger...?

Hey jou ken ik uit het GS topic :+

De KTM zal in alle opzichten spannender zijn dan de Soes. Ja ook wat betreft betrouwbaarheid helaas.

1:26 ga je never ever nooit halen, 1:20 is een mooi gemiddelde.
Ik heb een R, maar de handelbaarheid vind ik heel goed, als het eenmaal rolt. Wel is 'ie wat topzwaar.

Wat wel voor KTM pleit, onderhoudsintervallen van 15.000 km. Jouw Suzuki moet om de 6000 km langs de dealer toch?
 
Nee hoor ..10k...

Een wat duurder verbruik.schrikt mij op.zich niet af...

Ik ben mega happy met die soes maar hij is een beetje als een opel kadett...doet het uitstekend, je komt er met deze ook, maar je wordt er niet opgewonden van....

Die ktm.heeft iig de wow factor...
Maar is niet voor niets vervangen door de 1090....
 
Gaat om deze...
Met ktm powerparts zadels en leo V uitlaat...... 2016 en 22k op de teller..
Net geen 10mille...Bekijk bijlage 1503447

Doe maar niet 🤪 straks zit het hele GS topic hier inclusief Verhulst.

Ook die gs lc gaat tegenvallen als je de KTM hebt.

Ik heb zelf geen ervaring met de 1050 maar wel iets met de 1290 SAS die voor een groot deel vergelijkbaar is en die van mij zit nu op iets meer dan 900 Km.
Mijn verbruik tijdens dit rustige inrijden is 1 op 16 maar ik heb wel iets meer cc’s.
Blok is heel soepel en manoeuvreren gaat ook heel gemakkelijk en licht. Wel merk je een hoger zwaartepunt dan de Duitser. Toch voelt hij speelser aan.
Langzaam rijden vind ik door het soepele blok ook makkelijker al gaan die mondhoeken pas echt helemaal naar je oren als je meer gas geeft. (Wat ik vanaf de 30ste ook eindelijk mag doen)

Maar ik weet ook mensen die een Honda 700 NCX aanraden voor woon-werkverkeer verkeer.🤡
 
Doe maar niet 🤪 straks zit het hele GS topic hier inclusief Verhulst.

:( dat zijn geen dingen om grapjes over te maken.

Gaat ie op dalijk op een KTM met 60 over de Twentse N-wegen en daar filmpjes van posten. Daar gaat ons "Ready-to-race"-imago. :+

Ik denk dat je op een 1050 makkelijk 1:20 kunt rijden bij ww-verkeer en bij rustig rijden daaronder kunt komen.
 
Motor moet nog komen, maar de eerste mods komen alweer binnen volgende week..Givi smoked ruitje, Arrow demper, tank/knee pad...Ophouden nu hoor! :+
 
Gaat om deze...
Met ktm powerparts zadels en leo V uitlaat...... 2016 en 22k op de teller..
Net geen 10mille...

Lekker laten staan en een 1290 SAS als vervanger voor de V-strom.
Die BMW doet het veel beter voor woon-werk verkeer met zijn cardan en een GS vindt een beetje zout best lekker.
 
Maniac, ik vrees dat de 1050 misschien geen Kadettgevoel geeft, maar dan wel een Ascona -ervaring (je bent oud genoeg om die auto te kennen) ...
Ik lees hier al lang genoeg mee om te beseffen dat een groot aantal 1050-bezitters deze motor toch snel te tam gaat vinden... waarom dan geen 1090 ?
De rijervaring verschilt grondig van die met een GS én je hebt heel wat leuke pit onder je kont.
 
Maniac, ik vrees dat de 1050 misschien geen Kadettgevoel geeft, maar dan wel een Ascona -ervaring (je bent oud genoeg om die auto te kennen) ...
Ik lees hier al lang genoeg mee om te beseffen dat een groot aantal 1050-bezitters deze motor toch snel te tam gaat vinden... waarom dan geen 1090 ?
De rijervaring verschilt grondig van die met een GS én je hebt heel wat leuke pit onder je kont.

Omdat de motorzaak waar ik klant ben een prachtige 1050 heeft staan....en die lonkt gewoon...maar ik ken hem niet...
 
En die past ook beter bij het postuur van maniac. O-)
Maar misschien wil ie geen wiebelende spaakwielen en iets meer windbescherming. Een hogere ruit staat nu eenmaal niet op de R denk ik.

Niks mis met een S ruitje op een R!


51E8B801-E8FF-4048-8DC9-0C3113506F8B.jpeg



En wiebelende spaakwielen, tja kijk gietwielen zijn stijver dat is zo, maar de R wielen zijn geen straf hoor :]
 
Maniac, ik vrees dat de 1050 misschien geen Kadettgevoel geeft, maar dan wel een Ascona -ervaring (je bent oud genoeg om die auto te kennen) ...
Ik lees hier al lang genoeg mee om te beseffen dat een groot aantal 1050-bezitters deze motor toch snel te tam gaat vinden... waarom dan geen 1090 ?
De rijervaring verschilt grondig van die met een GS én je hebt heel wat leuke pit onder je kont.

Ik moet deze ervaring onderschrijven. Een maatje van mij had een tijd een 1050, en de keren dat ik daar een stuk op gereden heb was "tam" precies mijn gevoel.
 
Omdat de motorzaak waar ik klant ben een prachtige 1050 heeft staan....en die lonkt gewoon...maar ik ken hem niet...

Even geheel objectief, voor zover dat lukt; de 1050 Adventure is toch wel dé flop geweest voor KTM.
Aan de straatstenen niet kwijt te raken en gebruikt worden ze aangeboden voor dumpprijzen.
Qua afwerking laat bijvoorbeeld het ongespoten subframe en de volledig níet-instelbare vering zien dat er is bespaard.
Als je het aan mij vraagt ben je echt beter af met een 1090.
 
Dumpprijzen maken een ander weer gelukkig en als je een motor voor woonwerk verkeer zoekt bingo.
Ktm doet zowie zo niet echt aan marketing prijzen zij dumpen veel te veel motoren in de markt
 
Even geheel objectief, voor zover dat lukt; de 1050 Adventure is toch wel dé flop geweest voor KTM.
Aan de straatstenen niet kwijt te raken en gebruikt worden ze aangeboden voor dumpprijzen.
Qua afwerking laat bijvoorbeeld het ongespoten subframe en de volledig níet-instelbare vering zien dat er is bespaard.
Als je het aan mij vraagt ben je echt beter af met een 1090.

Dat vermoedde ik al een beetje want die 1090 is er niet voor niets gekomen .

Dan laat ik.die 1050 lopen......
 
over flop gesproken dan heb je het over de 1090 die wilde de showroom niet uit .

Ik vind dat je je mening niet te veel hier moet vragen omtrend motor je moet ze gewoon alle twee rijden en wat voor gevoel jij bij de twee motor hebt
Wat voor jou past past wellicht een ander niet .
Iedereen vind de 1290 het einde ik heb hem een hele dag gereden en vond het niks. om maar een voorbeeld te geven
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb de 1290 gehad en de 1090 ettelijke keren een paar dagen meegekregen van mijn dealer... .
De 1090 stuurt beter dan de 1290, maar deze laatste heeft een verslavende power...
Ik zou tenslotte voor de 1090 geopteerd hebben, ipv de 1290, maar ik zit er met een passagier iets te krap op en ik dacht niet dat de 1090 een soort van ESA kan hebben, zodat het uiteindelijk weer de GS werd.
De 1050 heeft me nooit aangetrokken, en de motorpers inderdaad ook niet... die laatste was in 2017 wel zeer enthousiast over de 1090, die echter door KTM in de schaduw werd geplaatst van de 1290 SAS, die toen ook gelijktijdig werd voorgesteld.
 
Gewoon op de 1050 en 1090 proefrijden en vergelijken. Als je voor de plezierritten toch de GS gebruikt en het voor het ww-verkeer belangrijk is om economisch te rijden tegen een lage aanschafprijs dan zou ik de 1050 niet al van tevoren wegstrepen. Nadeel van de lage aanschafprijs is waarschijnlijk wel een lage restwaarde als je hem weer eens wegdoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan