KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

vrijdag richting Winterberg daar ff weekendje rond rijden. Met deze plaatjes heb ik er extra veel zin in.

Daar kan je ook prima rijden. Als je de gelegenheid hebt zorg dan dat je route langs / rond de Edersee komt. Erg mooie uitzichten en goede plekken om te lunchen.
 
Daar kan je ook prima rijden. Als je de gelegenheid hebt zorg dan dat je route langs / rond de Edersee komt. Erg mooie uitzichten en goede plekken om te lunchen.
inderdaad wel eens geweest erg mooi (wel druk) daar. mocht je nog een leuke route klaar hebben staan dan houd ik me aanbevolen. (vorige keer 5 meren saurenland route gereden, van routeyou was ook leuk).
 
Laatst bewerkt:
Donderdag geven ze hier weer regen op...

Nja dan maar omdat het moet morgen een 400 km tourrit naar o.a. de Stelvio :9~
Silvrettapas, Stelvio(zwaar overschat vind ik, maar dat is mijn mening) dan zit je vast ergens bij Nauders (Reschenpass) in de buurt schat ik. Nog iets gemerkt van die geluidscontroles in Oostenrijk? Of is het nog niet zover? Over 3 weken naar Steiermark (beetje onontgonnen gebied voor motorrijders) , zin an.
 
Zijn er mensen die de originele skid plate van KTM zelf hebben gemonteerd? Het lijkt te doen als ik het zo zie! Vind het bruut staan en wil toch ook meer offroad af en toe...
 
Silvrettapas, Stelvio(zwaar overschat vind ik, maar dat is mijn mening) dan zit je vast ergens bij Nauders (Reschenpass) in de buurt schat ik. Nog iets gemerkt van die geluidscontroles in Oostenrijk? Of is het nog niet zover? Over 3 weken naar Steiermark (beetje onontgonnen gebied voor motorrijders) , zin an.

Maatje en ik zitten in het Vorarlberg, plaatsje AU.
Geboekt en geregeld via Horizon, en moet zeggen dat we het een heel stuk slechter hadden kunnen treffen :}

De dagroutes gaan eigenlijk altijd richting het zuiden, de echte bergen in zegmaar.

Snap de verwarring wel, eigenlijk zou onze basis in de Dolomieten moeten liggen echter de Giro kwam daar ook doorheen precies rond deze tijd.
Daarom gekozen voor Oostenrijk..

Plaatje bij het praatje;

2A099B6E-FEBC-46EE-8DD6-DEF0F2CDB172.jpeg



2984DA1E-4C9E-4C2E-960B-DF90F177B510.jpeg


 
@RRRRonald niks gemerkt van de bordjes, heb niks gezien. Wat niet wilt zeggen dat ze er niet stonden :X

De Stelvio omhoog aan de muurzijde zegmaar is pittig, weinig overzicht en verraderlijk stijl.
Andere kant naar beneden is duidelijk fijner te rijden, bochten met meer schwung :]
 
@RRRRonald niks gemerkt van de bordjes, heb niks gezien. Wat niet wilt zeggen dat ze er niet stonden :X

De Stelvio omhoog aan de muurzijde zegmaar is pittig, weinig overzicht en verraderlijk stijl.
Andere kant naar beneden is duidelijk fijner te rijden, bochten met meer schwung :]
Ja die hairpins zijn pittig, en veel en stijl vooral, daar moet je niet stilvallen, da's soms lastig als er van die "knoeiers" naar beneden komen ;) .....vanuit Au is dat idd een aardig stukkie.....door AU ben ik ook wel eens gereden, die naam vergeet je niet....
 
Zijn er mensen die de originele skid plate van KTM zelf hebben gemonteerd? Het lijkt te doen als ik het zo zie! Vind het bruut staan en wil toch ook meer offroad af en toe...

Hij zat erop maar ik moest eronder zijn dus toen heb ik hem eraf geschroefd, en vervolgens toen ik klaar was weer gemonteerd. Stelt niks voor.
 
Maatje en ik zitten in het Vorarlberg, plaatsje AU.
Geboekt en geregeld via Horizon, en moet zeggen dat we het een heel stuk slechter hadden kunnen treffen :}

De dagroutes gaan eigenlijk altijd richting het zuiden, de echte bergen in zegmaar.

Snap de verwarring wel, eigenlijk zou onze basis in de Dolomieten moeten liggen echter de Giro kwam daar ook doorheen precies rond deze tijd.
Daarom gekozen voor Oostenrijk..

Plaatje bij het praatje;

Bekijk bijlage 1518608


Bekijk bijlage 1518611


Verschrikkelijk. Wat een ellende. Afzien man. Ik wens je veel sterkte in deze zwar(t)e tijden.
 
Zijn er mensen die de originele skid plate van KTM zelf hebben gemonteerd? Het lijkt te doen als ik het zo zie! Vind het bruut staan en wil toch ook meer offroad af en toe...
Tis geen hogere wiskunde............ wel goed opletten dat ie overal goed vrij ligt van de uitlaat. (ook de zware steunen aan de achterzijde)
Warm en koude uitlaat wil wel eens wat verschillen en kan behoorlijk wat resonantie geven.
 
De Stelvio omhoog aan de muurzijde zegmaar is pittig, weinig overzicht en verraderlijk stijl.

Heb dit 4 jaar geleden gedaan met de Super Tenere en duo.
Eigenlijk zijn al die "beroemde" passen zwaar overgewaardeerd en vaak veel te druk.
Maar je moet ze eens gedaan hebben. :]

3 jaar geleden aan de Italiaanse kant de Dolomieten en Garda gedaan met de dikke witte, ik zoek vaak de kleinere wegen en minder bekende passen.
Hoe dan ook Alpen is altijd goed voor stuur plezier. Have fun. :t
 
Een jaar of 6 geleden de (gloedjenieuwe en net ingereden) 690SMC-R in de aanhanger gegooid en die kant op gereden om buiten het hoogseizoen een beetje rond te scheuren door de Dolomieten. Was gigantisch mooi, zeker de wat kleinere en minder bekende passen.
 
Vorig jaar eind september VOOR lunchtijd dus in de ochtend de Stelvio gereden en was toen heerlijk rustig. Geweldige ervaring als je hem nog nooit gereden hebt 👍🏻

Je moet ook niet rond een uur of 2 in de middag op dat soort drukke plekken komen. Geldt voor alles ook de winkelcentra in NL in het weekend rond die tijd. Topdrukte...
 
De 3D printer werkt weer en heeft overuren gedraaid om op basis het ontwerp van @Diesel67 een navigatie houder te printen.

1.jpg


Eigenlijk ontworpen voor een enkele navigatie. Maar twee gaat ook goed.
3.jpg


Inclusief draai functie voor de Garmin. Met een enkele navigatie kunnen zowel de TomTom als de Garmin ook landscape gebruikt worden.

(Excuses voor de slechte foto's mij camera doet het binnen inde donkere schuur niet zo goed)
 
Zijn er mensen die de originele skid plate van KTM zelf hebben gemonteerd? Het lijkt te doen als ik het zo zie! Vind het bruut staan en wil toch ook meer offroad af en toe...
Zeker goed te doen, het zijn alleen belachelijk veel bouten en boutjes vond ik, de truc is om alles beetje losjes vast te zetten en pas als alle bouten en boutjes op hun plek zitten de boel vast te draaien. Het valt een beetje allemaal samen, zeker als je ook een valbeugel hebt.
 
Vandaag de 1000-kilometer beurt gehad (stand 1900 km) en carterbeugels erop. Jammer van het weer dit weekend!

Ik twijfel nog steeds over een Arrow of Akrapovic uitlaat. De dealer raad het laatste aan en zegt dat ze voor 150 Euro extra ook de DB killer uitneembaar kunnen maken. De klank vond ik niet heel slecht, hoorde het toevallig op een Duke gisteren. Toch heb ik het idee dat Arrow iets mooier is qua geluidsdiepte, maar zelf nog niet in het echt gehoord.

Deze video heeft op 8:58 ook zonder DB killer.

Of anders:
 
Vandaag de 1000-kilometer beurt gehad (stand 1900 km) en carterbeugels erop. Jammer van het weer dit weekend!

Ik twijfel nog steeds over een Arrow of Akrapovic uitlaat. De dealer raad het laatste aan en zegt dat ze voor 150 Euro extra ook de DB killer uitneembaar kunnen maken. De klank vond ik niet heel slecht, hoorde het toevallig op een Duke gisteren. Toch heb ik het idee dat Arrow iets mooier is qua geluidsdiepte, maar zelf nog niet in het echt gehoord.

Deze video heeft op 8:58 ook zonder DB killer.

Of anders:


Ga nou gewoon voor die BOS:P

 
Conform de officiële methode, 50 cm van de uitlaat onder 45 graden bij het aangegeven toerental via je kenteken bij de RDW? Waar kwam je op uit?

Ik dacht, ff uit m'n hoofd, dat ik 93 mocht en ik zat ergens op de 90, nog wat. Weet niet meer exact wat ik had, maar dat hij eronder zat vond ik toch wel prettig om te weten. Gezien alle strenge regels tegenwoordig:)

Ben benieuwd waar jij op komt, zal niet veel verschillen denk ik zo..
 
Ik dacht, ff uit m'n hoofd, dat ik 93 mocht en ik zat ergens op de 90, nog wat. Weet niet meer exact wat ik had, maar dat hij eronder zat vond ik toch wel prettig om te weten. Gezien alle strenge regels tegenwoordig:) (Kan zijn dat het andere waardes waren, maar wat ik zeker weet ik dat ik er ongeveer 2 decibel onder zat)

Ben benieuwd waar jij op komt, zal niet veel verschillen denk ik zo..
 
Terug
Bovenaan Onderaan