KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

bandenboeren zijn meestal precies dat; lompe boeren :+ luchttol is het gereedschap wat overal voor gebruikt wordt, en dat is (afgezien van misschien 2/3 moeren) niet iets wat op een motorfiets gebruikt hoort te worden.

dat gezegd hebbende, er zijn ook goeie :+
 
Weet iemand toevallig waar je de originele stickers vandaan kan halen? Kan heel wat stickersets vinden, maar niet de originele.. (1090 adv)
 
Dit was een gerenommeerd bandenboer met vrijwel enkel lovende recensies.
Fouten maken is menselijk, het is slordig maar ach geen man overboord.
Leven lang gratis bandjes, lullen we nergens meer over :+

Iets anders, iemand interesse in een offroad dongle?

https://www.motor-forum.nl/threads/ktm-offroad-abs-tc-dongle-690-1050-1090-1190-1290.454067/
ben eigenlijk wel benieuwd of die op de 790 werkt!!
ik zag laatst ergens dat iemand zei dat het wel werkte!!
maar zelf testen is duidelijker of dat wel of niet zo is;)
 
Ik heb de originele ktm kofferset op mijn 1190, maar van de topkoffer ben ik het busje kwijt aan 1 kant op de sluiting. Ik kan hier geen vervanging voor vinden. Weet iemand waar ik dit kan bestellen of repareren?

Het gaat om het busje waar de haak van het deksel omheen valt.
 
Vraagje over de originele KTM topkoffer.... Ik zie op foto's dat die koffer zo'n eind naar achteren staat op het rek, is dat normaal of kan je dat zelf aanpassen?
 
De (bodemplaat van de) originele touring top koffer is niet verstelbaar.
Van mijn vrouw had hij iets verder naar achter gemogen om iets ruimer te zitten. Ook heeft zij even moeten wennen aan het smallere zadel.
Vergeet voor een doupassagier niet het kussentje te bestellen de (scharnieren van) de topkoffer zijn nog al scherp.
 
Ik kan je geen pb sturen, maar als het goed is ben ik binnenkort keer in de buurt van Wilnis, dan kunnen we wel het e.e.a. afspreken denk ik?!
sorry ben het hele weekend druk geweest(werk)
dat zou helemaal tof zijn als je deze kant op komt!!
wat had je in gedachten?
 
Pffffff, dacht ik de meeste opties te hebben aangevinkt bij het bestellen van de SAS. ben in nog de airco vergeten. :(

Zelfs met doorwaaipak was het heet vandaag met 35 graden op het display.
Toch nog best veel andere motorrijders tegen gekomen.
 
Pffffff, dacht ik de meeste opties te hebben aangevinkt bij het bestellen van de SAS. ben in nog de airco vergeten. :(

Zelfs met doorwaaipak was het heet vandaag met 35 graden op het display.
Toch nog best veel andere motorrijders tegen gekomen.

Ja en dan zijn er zelfs mensen die een verwarmd zadel bijbestellen hè :+

Merk je dat de SAS minder comfortabel is op dit soort dagen komende vanaf een GS?
Kan me ook weer voorstellen dat de BMW veel hitte afgeeft richting de scheenbenen..?
 
Ik heb geen last gehad van warme billen.
Scheenbenen alleen bij langzaam rijden. Gelukkig kon ik hier in de Eifel en bij de Moezel goed doorrijden. (Op een enkele toerist of traktor na)

De warmte bij je scheenbeen op de GS was anders al viel het wel op na mijn proefrit op de SAS de de GS ook best warm was. Maar mijn oude Kawa gaf toch echt nog meer hitte af in de zomer.
 
Vandaag op de motor richting Zandvoort geweest. Ik schat zo'n 300 stilstaande auto's voorbij gereden, Haarlem en Aerdenhout stonden helemaal vast. Ja het was warm, 32-33 graden, maar het gemak van overal langs kunnen en op het eind kunen parkeren maakten erg veel goed. 🙂
 
Zandvoort op de motor heb ik al een tijd niet meer gedaan. Ik kwam daar best vaak toen ik nog in Noord Holland woonde.
Maar sinds ik in het zuiden van Holland woon is die regio ook best vertutteld met b.v. de aangepaste snelheden op het kopje, Vogelenzang en Aerdenhout.
 
Iemand toevallig nog een (gemaakte) uitlaat beugel liggen voor een GT uitlaat?
Ik heb nml nog een Arrow demper liggen van een GT die ik op de SAS wil gaan plaatsen.
 
Heren, dames en alle anderen die tussen wal en schip vallen :+ Er is een tijd van komen en tijd van gaan en... juist ja, ik ben er vanaf volgend weekend met de staart tussen de benen vandoor :W

De opvolger van de 1090R is inmiddels ook bekend :o

Lang getwijfeld over een 1250GS, toch wel - althans volgens de bladen en internet - dé toonaangevende fiets.
De praktijk bleek helaas anders, heb op diverse demo's proefgereden en werkelijk geen enkele reed hetzelfde.
Over het algemeen voldeed op geen enkel model de schakel assistent - modelletje rauw op je dak en zonder kloppen binnen zegmaar.
Het ene model had een (naar mijn idee) krakend cardan, ander model getik vanuit het blok bij een bepaald toerental. En weer een andere had nérgens last van en liep als een zonnetje. En geen dealer die mij er meer over kon vertellen.
Sorry maar daar ga ik mijn spaarpot dus niet op stukslaan...

Een Super Adventure 1290R behoorde ook nog tot de mogelijkheden.
De proefritten op een S bevielen opzich wel, van de elektronische schokbrekers was ik niet zo gecharmeerd maar ach.. de R heeft toch van die fijne handmatig verstelbare dus geen man overboord.
Blok lijkt wel een turbine, waar is dat karakter gebleven? Quickshifter werkt wel erg goed moet ik zeggen, bij vrijwel elk toerental.
Alleen... en dat komt de grote máár... één van de redenen dat de 1090R de deur uitgaat is vanwege het hoge zwaartepunt wat van manoeuvreren in de tuin en/of op lage snelheid geen pretje maakt. Laat een 1290R nog nog juist wat extra pondjes in de strijd gooien.
Plus daarbij dat mijn autisme compleet met me aan de haal gaat als het gaat om het TFT scherm wat om de haverklap van dag naar nacht en visa versa veranderd.
En verder nog wat kleine dingetjes, zoals de wat aparte ergonomie op een KTM. Grote motor, maar krappe zithouding. Ben al in de weer geweest met lagere voetsteunen en Rox risers maar het bleef ietwat behelpen. Ook dat gaat een 1290R niet verhelpen, sterker nog die is natuurlijk identiek aan mijn 1090R.

Verder hebben nog de revue gepasseerd: Honda AT 1000, Yamaha Super Tenere, Suzuki V-Strom 1050, Kawasaki Versys 1000 en noem het maar op.

Maar DIT lieve lezers is het geworden;



245987_1290_sadv_r_my19_front-left.jpg




Jawel, toch een splinternieuwe KTM Super Adventure 1290 R

Voor wat betreft het hoge zwaartepunt: eindelijk een goede reden om naar de sportschool te gaan :+
De nadelen neem ik graag voor lief; lichtsensor afdekken en je hebt altijd de mooiere dark modus :9~
Van de week voor het laatste met de 1090R naar het werk geweest en FUCK wat is het een cool ding!
Heeft absoluut de looks, de afwerking is spot-on en rij-eigenschappen zijn gewoon zeer goed.
Straks dus met mijn 'must haves' als in; TFT scherm, cruise controle, quick shifter en nog wat lekkere goodies.

Ik ben happy!! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
Zekers gefeliciteerd en heel veel plezier ermee! Deel je ervaringen vooral ook af en toe hier, altijd leuk om ook de verschillen te horen (positieve en negatieve).
 
En dan .......mij vergeten in dat geschreven stuk ......
Steun en toeverlaat via de app, dag en nacht bijgestaan bij de keuze die je zou maken ..... Ok genoeg geweest,
Wanneer gaan we naar HK om die gare vering te vervangen van die Tiger ..😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan